Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

omkeerring

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • omkeerring

    iemand enig idee waar dit te vinden zou kunnen zijn omgeving antwerpen? of eventueel een ring met dubbele schroefdraad (72 naar 58mm)? alvast bedankt
    Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
    - Isaac Asimov-

  • #2
    Re: omkeerring

    Ik heb mijn omkeerring online gekocht via fotoshop Aalten. Die andere zaken ga je daar ook wel vinden, denk ik.
    Al doende leert men...

    Flickr

    Comment


    • #3
      Re: omkeerring

      merci, de tussenring met tweemaal filterschroefdraad hebben ze helaas niet.
      Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
      - Isaac Asimov-

      Comment


      • #4
        Re: omkeerring

        koop 2 cokin adapteringen van het P systeem. En plak ze aan elkaar. Een in de maat 72mm en de andere in de maat 58mm
        Waar een wil is, is een weg
        ---------------------------------

        Comment


        • #5
          Re: omkeerring

          Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
          koop 2 cokin adapteringen van het P systeem. En plak ze aan elkaar. Een in de maat 72mm en de andere in de maat 58mm
          risky.... en als het loskomt? lens op de grond?
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #6
            Re: omkeerring

            Heb ik ook gedaan , 2 UV filters, glaasje er uit en samenlijmen met 2 comp. lijm (180kg/cm²) nooit meer los te krijgen. trouwens meestal bedoeld om een 50mm lens omgekeerd er op te zetten , en zo zwaar is die ook weer niet.
            Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

            Comment


            • #7
              Re: omkeerring

              Oorspronkelijk geplaatst door pquito Bekijk bericht
              iemand enig idee waar dit te vinden zou kunnen zijn omgeving antwerpen? of eventueel een ring met dubbele schroefdraad (72 naar 58mm)? alvast bedankt
              zouden ze dat bij konijnenberg niet hebben?
              www.vildaphoto.net

              Comment


              • #8
                Re: omkeerring

                blijkbaar hebben ze zo'n lenskoppelring toch, maar enkel in de maat 58-58 (8,-), met een verloopring 58-72 (6,-) is het probleem dan opgelost. De zaakvoerder zei wel dat er kans op vignetering bestond ... Voor 14,- wil k dat wel s proberen.
                Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
                - Isaac Asimov-

                Comment


                • #9
                  Re: omkeerring

                  Oorspronkelijk geplaatst door JeroenM Bekijk bericht
                  zouden ze dat bij konijnenberg niet hebben?
                  Nee, hebben ze daar niet.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Beertje2 Bekijk bericht
                  Heb ik ook gedaan , 2 UV filters, glaasje er uit en samenlijmen met 2 comp. lijm (180kg/cm²) nooit meer los te krijgen. trouwens meestal bedoeld om een 50mm lens omgekeerd er op te zetten , en zo zwaar is die ook weer niet.
                  http://users.telenet.be/beertjesfoto...-50mmlens.html
                  Ik heb hetzelfde gedaan met 2 Cokin A systeem adapters (52mm en 52mm). Beetje opschuren, secondenlijm ertussen, en dat is méér dan stevig genoeg om mijn 50mm te dragen. Als je echt zeker wilt zijn is tweecomponentenlijm dé oplossing. P systeem adapters zijn in principe ook beter geschikt aangezien die meer oppervlakte geven om te lijmen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: omkeerring

                    Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                    risky.... en als het loskomt? lens op de grond?
                    Ik heb een setje met paar lagen plakband gedaan en zit echt goed stevig aan elkaar. Voor een oude FD 50mm lens. Ga er zelf wel geen EOS lens of AFS Nikon lens erop zetten. Maar een hele zware zoomlens zal hij wellicht niet houden. Maar de meeste 50mm F1.8 wegen niet zo veel.
                    Waar een wil is, is een weg
                    ---------------------------------

                    Comment

                    Working...
                    X