Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens gezocht voor NIKON D50

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lens gezocht voor NIKON D50

    Hey

    Zoals misschien sommigen al gezien hebben sta ik op punt een Nikon d50 te kopen.
    Nu zit daar een niet al te beste lens bij.

    ze raden mij aan op een 18-50 lensje tweedehands te zoeken en dat doe ik nu alleen ken ik er niets van aangezien ik een totale beginner ben.

    Ik kwam er eentje tegen deze namelijk AF-S Nikkor 18-55mm 1:3.5-5.6G
    Maar is dit dan wel een goede.

    Of waar moet ik naar kijken?

    MVG Kevin

  • #2
    Re: Lens gezocht voor NIKON D50

    Welke lens is erbij?
    Een 18-50 is een kitlens die op zich voor 40-70 euro afhankelijk van de uitvoering prima kan zijn om mee te beginnen, maar de vraag is natuurlijk wat je na aanschaf van de camera al hebt; je kunt daar gewoon mee beginnen en bedenken wat je mist.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: Lens gezocht voor NIKON D50

      bij de aanschaf zit een analoge kitlens. of geen ik twijfel nog of ik ze meeneem die lens.

      Comment


      • #4
        Re: Lens gezocht voor NIKON D50

        mss gaan voor de 16-85 vr (kost wat maar heeft goeie reviews)
        nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: Lens gezocht voor NIKON D50

          Oorspronkelijk geplaatst door seels Bekijk bericht
          bij de aanschaf zit een analoge kitlens. of geen ik twijfel nog of ik ze meeneem die lens.
          Analoge of digitale lenzen bestaan niet. Een lens is een koker met glas erin.

          Welke heb je nu? Een 28-80mm? Die lens zie je inderdaad vaak bij oude analoge bodies, maar werkt ook perfect op digitale camera. Nadeel is dat 28-80mm niet veel breedhoek biedt (28 wordt 42mm). Dus alleen daarom - en de spotgoedkope prijs - is een Nikon 18-55mm AF-S 3.5-5.6 VR wel aan te raden. Heb toevallig vandaag eentje besteld bij cameranu.nl, ongeveer 90 euro nieuw voor de VR versie...

          De 16-85mm VR is ook een optie, maar 5x zo duur.

          Comment


          • #6
            Re: Lens gezocht voor NIKON D50

            Als je voor de 18-55 gaat zou ik wel de VR versie nemen zoals caleido ook al schrijft.
            D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

            Comment


            • #7
              Re: Lens gezocht voor NIKON D50

              ik heb geruime tijd op mijn d50 een 18-70 (kitlens van d70) gebruikt.
              is tweedehands te vinden voor zeer degelijke prijs !
              daarna overgegaan naar tamron 28-75 f2.8
              wat is je budget?
              Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

              Comment


              • #8
                Re: Lens gezocht voor NIKON D50

                Nu vraag ik me af als ik even wat meer geld investeer en dan bij konijnenberg een nieuwe 18-55 VR danwel koop ben ik dan niet beter af en heb ik gelijk nog garantie.

                Comment


                • #9
                  Re: Lens gezocht voor NIKON D50

                  Voor een goeie €80 heb je inderdaad een nieuwe met garantie en slecht is dat lenske niet ik heb het op mijn D60 gehad die ik verkocht heb. (overstap op FX)
                  Er zijn er altijd nog wel betere maar dan ben je ook al een heel bedrag kwijt.
                  Om mee te beginnen en een beperkt budget is dat zeker geen slechte keuze.
                  Veel plezier met de fotografie.
                  D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lens gezocht voor NIKON D50

                    allemaal goede raad ... maar euhm ... wat wil je eigenlijk gaan fotograferen ? hoe wil je fotograferen (knopje drukken of "kunstzinnig") ? en wil je dat binnen of buiten doen ?

                    zonder antwoord op deze vragen kunnen we je vanalles en nog wat aanraden -zelfs een 600m f/4 VR-

                    Greetz,
                    Chris
                    www.christian-bailleul.be | Blog

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lens gezocht voor NIKON D50

                      Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik wil fotograferen in het begin zal dat zeer amateuristisch zijn waarschijnlijk. Ik ga vanavond ook eens langsgaan bij de bib en wat boeken over fotografie halen.

                      Ik zal even wat dingen opnoemen die ik wel mooi vind.
                      dierenfoto's (Katten, Honden en de diertjes in de zoo)
                      hdr foto's
                      landschappen (nu met de herfst en winter opkomst toch zeker).
                      Maar ook wel oude gebouwen enzo.

                      als jullie nu een lens moesten aanraden die toch redelijk budgetvriendelijk is en waar je toch al wat mee kan welke raad je dan aan.

                      MVG Kevin

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lens gezocht voor NIKON D50

                        voor huis-tuin-keuken : Nikon 50 mm f/1,8 AF-D : om en bij de 100 euro ... lichtsterk en scherp

                        Voor landschappen en urban : Tamron 17-50 f/2,8 : ca. 350 euro ... van redelijke groothoek tot standaardbereik, lichtsterk en degelijk voor zijn prijs

                        Voor diertjes in de zoo : Nikkor AF-S 70-300mm F 4.5-5.6 G IF VR : ca. 390 euro ... prijs/kwaliteit goede tele, maar wel alleen als er voldoende licht is

                        uiteraard zijn er voor al deze objectieven alternatieven te vinden ... maar dat lijkt mij een heel mooie startset

                        Welk objectief krijg je erbij ? Want mss is die wel beter dan je denkt

                        Greetz,
                        TravelToy.
                        Last edited by TravelToy; 2 november 2009, 14:47.
                        www.christian-bailleul.be | Blog

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lens gezocht voor NIKON D50

                          Ik zou gewoon gaan voor de 18-55 VR!

                          Kan je mooi de basis fotografiebeginselen mee onder de knie krijgen en vervolgens kan je altijd nog een telelens, groothoeklens, prime of lichtsterke lens kopen...

                          Zoals je zelf al aangeeft, haal eens een paar goede boeken, en kijk ook vooral eens rond op internet voor tips en informatie over fotografie.
                          http://www.mariorentmeester.nl &
                          http://www.hvzeeland.nl/ & http://www.zeeuwseregio.nl
                          | D90 | D200 + grip | 50 1.8 | 18-105 VR | 70-300 VR | SB-600 | SB-800 |

                          Comment


                          • #14
                            Re: Lens gezocht voor NIKON D50

                            Ik heb hier in het "aangeboden"-deel van het forum nog een 18-135mm lens te koop staan. Deze lens was vroeger ook te koop als 'kitlens' maar werd vooral bij de D80 verkocht. Als je nog niet goed weet wat je precies wilt fotograferen is deze all-round-lens misschien ook iets om eens naar te kijken?
                            http://www.flickr.com/jonasla

                            Comment


                            • #15
                              Re: Lens gezocht voor NIKON D50

                              Ik heb eens gekeken welke mij het meest aanstaan welke is dan de beste voor mij:
                              -Nikkor AF-S 18-55mm f/3.5-5.6 G DX VR
                              -Nikkor AF-S 55-200mm f/4-5.6 G DX
                              -Tamron 55-200mm F 4-5.6 Di II Mac. Nikon

                              alleen die 18-55 heeft de vr bij die andere word het me voorlopig wat te duur.
                              Let wel dat ik nog een beginner ben dus misschien is zoon 200 al een beetje snel hoog gegrepen en misschien moet ik dan toch gewoon voor de 18-55 gaan of wat denken jullie.

                              deze lens heb ik bij de kamera bijgekregen wat kan ik daarmee?
                              -Nikon AF 35-80mm

                              Comment

                              Working...
                              X