Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor 35-70 F/2.8 AF-'D' versie VERKOCHT

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [ Nikon ] Nikkor 35-70 F/2.8 AF-'D' versie VERKOCHT

    Om de aankoop van de nieuwe Nikkor 70-200 F/2.8 VR II te financieren, verkoop ik enkele van mijn beste primes. Zo verkoop ik de nieuwe Voightländer 20 mm F/3.5, de gekende Zeiss ZF 25 mm F/2.8 en mijn Nikkor 180 mm ED F/2.8 AI-S, zie elders in ‘aangeboden’.

    Hierbij verkoop ik ook mijn prachtig exemplaar van de NIkkor 35-70 F/2.8 AF-D.
    Dit is de professionele standaaardzoomlens met grote opening die voorafging aan de 28-70AFS en 24-70AFS. Volgens zeer veel gebruikers en ook enkele gerenommeerde reviewers, zoals Jean-Marie Sepulchre (zie http://izibook.eyrolles.com/97822128...ur+le+Nikon+D3) is dit nog steeds een zeer goede zoomlens.

    Ze is scherp (vooral op 35 mm is ze scherper in de hoeken, zelfs bij F8, dan de 24-70AFS). Ook F/2.8 is bruikbaar , maar toch iets minder scherp dan de 24-70AFS. De oudere zoomlens is ook gevoeliger aan flare, dus je houdt in falre-gevoelige omstandigheden, best de zonnekap (bijgeleverd) erop. Ook heeft de oudere zoomlens geen nanocoating (zoals de 1500 Euro 24-70AFS heeft) en het contrast is dus ietsje minder, hetgeen gemakkelijk te verbeteren is in post-processing. Handig bij de oudere zoomlens is de macrofunctie, die echt wel van pas kan komen en duidelijk meer toelaat dan de 24-70AFS op dat gebied.

    Deze lens is de autofocus zoomlens, op de 28-70AFS en 24-70AFS na, die als standaard zoomlens kan gebruikt worden op fullframe, zonder een zeer dure of zeer zware lens te moeten aanschaffen.

    Zowel optisch als uitwendig is de lens mooi in orde. Ik heb de lens zelf in okkasie aangekocht. Ik heb er enkele jaren geleden er drie gekocht.

    De eerste had last van een beschadigde lenscoating op een van de binnenste elementen. Ook het buitenste element had een klein krasje. Deze lens heb ik weggesmeten (300 Euro verlies gedaan). Het buitenste element heb ik behouden en krijg je bij aankoop er gratis bij, samen met een extra zonnekap en extra rubberringen.
    De tweede lens was optisch perfect maar uitwendig wat minder mooi en heb ik verkocht. De derde was optisch perfect en ook uitwendig mooi. Die laatste verkoop ik nu.

    Ik verkoop de lens voor 300 Euro (vaste prijs).
    De lens kan worden afgehaald in Kessel-Lo tegen Leuven. Ik ben ook soms in de buurt van Antwerpen. In principe geen verzending.

    VERKOCHT
    Last edited by PK; 1 november 2009, 12:13. Reden: verkocht
Working...
X