Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

stilleven met boormachine

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • stilleven met boormachine


  • #2
    Re: stilleven met boormachine

    Sorry, maar ik zie het niet. Er is geen enkele link/interactie tussen de boormachine en de paprika, waardoor de opname niet zo interessant is. En waarom een zw omzetting hier? Ik ben benieuwd naar je uitleg
    Jochenvde Photography
    Flickr

    Comment


    • #3
      Re: stilleven met boormachine

      leuke reclame, al mag de paprika/Tomaat wel doorboord worden.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: stilleven met boormachine

        Bij een stilleven, stel ik me toch iets helemaal anders voor...
        Dit lijkt me meer reclame voor het merk Metabo...en de link met de paprika begrijp ik al evenmin....
        Besluit: geen boeiende foto.
        "Te laat komen is gebrek aan respect, niet aan tijd"

        Comment


        • #5
          Re: stilleven met boormachine

          Bedankt voor de reacties

          Er is geen enkele link/interactie tussen de boormachine en de paprika, waardoor de opname niet zo interessant is.
          Er is natuurlijk wel een link.
          Ten eerste staan ze samen op de foto.
          Ten tweede bewijst ook het antwoord van bouk dat er vooral in onze geest de link wordt gelegd.
          De paprika willen we wel eens doorboren met die boor.
          Ik wou dat beeld van het doorboren niet expliciet meegeven omdat het dan zo evident wordt, dan ligt het er dik op.
          Nu is het net subtieler.
          Een subtiele foto laat nog iets aan de fantasie over, of het nu een stilleven is of een landschap enz.

          waarom in zwartwit?
          moeilijker vraag.
          daar heb ik minder over nagedacht.
          Door het groen van de boormachine en het rood van de parika uit te schakelen, wou ik meer de nadruk leggen op de structuren en vormen. Maar ik geef toe dat ik de belichting daarvoor te plat vind. Dat is een werkpunt.
          (Edward Weston's parika is ook in zwartwit, dus het kan.)

          al mag de paprika/Tomaat wel doorboord worden.
          Daar kwam dus het beeld op neer, op het provoceren van die gedachte.
          Het is overigens een reeksje van drie, er is ook nog een decoupeerzaag met courgette, en een verfafbrander met wiloof.

          Bij een stilleven, stel ik me toch iets helemaal anders voor...
          Vele mensen wellicht.
          En toch is dit een stilleven.
          Om tot iets creatiefs te komen moet men al eens buiten de lijntjes durven denken.
          Ik vind dit alleszins boeiender dan het zoveelste boeket in een vaas.

          Comment


          • #6
            Re: stilleven met boormachine

            Ik volg bouk, moet doorboord worden... :-) Ik zou er echter geen zichtbare gaatjes in maken, maar misschien stukjes paprika en zaadjes ernaast. Je beeld houdt de mensen wel bezig voor een tijdje maar geeft ze achteraf geen rust, ttz je laat ze conclusie in onzekerheid maken.
            :::[ w w w . f o t o m a c h i . m x ]::: :::[ M a c h i g l a z k i . О п т и к . B l o g ]:::

            Comment


            • #7
              Re: stilleven met boormachine

              Het idee is goed; de uitvoering kan beter. Het is nu een redelijk 'saai' plaatje om naar te kijken. De boormachine hoeft er niet helemaal op, nadruk op de dreigende boor (en de paprika natuurlijk) zou m.i. beter werken.
              Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
              And why do we fall, Bruce?

              Comment

              Working...
              X