Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon eos dslr lens vs spiegelreflex

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon eos dslr lens vs spiegelreflex

    Hallo iedereen,

    Ik ben van plan een Canon EOS 500D te kopen. Op dit moment heb ik een analoge spiegelreflex met twee lenzen 18-55 en 55-200. Ik vind het een beetje zonde om nieuwe lenzen te moeten kopen. Zou het volstaan om de 500D body te kopen en de lenzen van mijn analoog toestel te gebruiken? Waar zit precies het verschil als ik de analoge lenzen op mijn digitaal toestel gebruik?

    Als tussenoplossing zou ik de 500D met standaard EF-S 18-55mm kopen en mijn lens van 55-200 van mijn analoog toestel gebruiken voor verder bereik.

    Jullie mening wordt geapprecieerd

    Grtz
    Tom

  • #2
    Re: canon eos dslr lens vs spiegelreflex

    1) de canon eos = dsrl = spiegelreflex
    2) er bestaat niet zoiets als een "analoge lens" en "digitale lens". enkel de lensvatting is hetgene waar je op moet letten, en dan zijn er dikwijls nog tussenstukken die het mogelijk maken op oudere (FD ?) lenzen te gebruiken op nieuwere bodies (al dan niet zonder autofocus)

    Op een 500D kan je alle EF en EF-S lenzen van canon gebruiken.

    Welke analoge body heb je ? in kan me namelijk moeilijk voorstellen dat er iets als een EF 18-55mm bestaat (niet EF-S) voor een analoge body.

    Zelf heb ik een Canon eos 500N (analoog toestel) bijgekocht voor 10 euro, en hier kan ik al mijn EF (niet EF-S) lenzen op gebruiken.
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

    Comment


    • #3
      Re: canon eos dslr lens vs spiegelreflex

      Kan je die EF en EF-S eens verduidelijken? Ik kijk vanavond welke analoge ik heb.

      Grtz

      Comment


      • #4
        Re: canon eos dslr lens vs spiegelreflex

        Oorspronkelijk geplaatst door tomdelonge Bekijk bericht
        Kan je die EF en EF-S eens verduidelijken? Ik kijk vanavond welke analoge ik heb.

        Grtz
        bij Canon heb je 2 lensvattingen; de aansluiting van de lens naar de camera. EF-s lenzen gaan iets dieper in de camera waardoor ze enkel op 1.6x crop-camera's gaan (300D en later, 20D en later, 7D en later). EF-s lenzen passen dus NIET op een camera van de 5D-reeks, 1D-reeks, 1Ds-reeks...

        Ik denk dat voor wat de 18-55 IS en 55-250 IS tegenwoordig kosten, je daar beter af mee bent. Vaak hebben lenzen die ook gemaakt zijn voor digitale camera's een speciale coating.

        Als je ziet dat deze kit met 500D + 18-55 IS + 55-250 IS + MP-272 printer zo'n 285 € meer kost dan de body alleen maar kan je, vind ik, moeilijk rekening houden met je oude lenzen. Die kitlenzen van Canon krijgen trouwens goede commentaar

        Niet twijfelen zou ik zeggen!
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

        Comment


        • #5
          Re: canon eos dslr lens vs spiegelreflex

          voor zover ik weet bestaan er geen EF-S lenzen die passen op een analoge camera, dus als je lenzen dan EF lenzen zijn en geen FD dan kan je ze gebruiken...





          Mijn foto's
          Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

          Comment


          • #6
            Re: canon eos dslr lens vs spiegelreflex

            Oorspronkelijk geplaatst door tomdelonge Bekijk bericht
            Hallo iedereen,

            Ik ben van plan een Canon EOS 500D te kopen. Op dit moment heb ik een analoge spiegelreflex met twee lenzen 18-55 en 55-200.
            Er is nimmer een 18-55 voor analoog geweest.

            Dus: verklaar u nader.

            Comment


            • #7
              Re: canon eos dslr lens vs spiegelreflex

              Hallo?
              Mijn foto's
              Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

              Comment

              Working...
              X