Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet :(

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Telenet :(

    Tot eergisteren kon ik gewoon via de kabel de TVgids nog consulteren (al was het maar voor één dag) en dingen opnemen.

    Sinds gisteren komt er opeens een boodschap "netwerk probleem" en op het Telenet forum zijn er nog een aantal gebruikers die dit voor hebben.

    Blijkbaar hebben ze deze mogelijkheid afgesloten zonder enige informatie.


    Er zal zeker niets anders opzitten dan een RJ45 kabel te trekken van mijn buro naar de living (±20m). Gelukkig heb ik een kruipkelder. Nu nog een lange boor vinden

    Mvg

    Steven
    1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

  • #2
    Re: Telenet

    mss via zo'n home-plug geval!
    is hier toch zo.

    aan de switch van telenet zo'n homeplug voorzien van een netwerk kabel en er ene terug bij den digibox!

    works like a charm.

    gaat over zoiets

    enige vereiste, alle stroom moet op dezelfde meter liggen.
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Telenet

      Alvorens te zeggen dat Telenet weer maar eens iets gedaan heeft zonder te verwittigen zou ik toch maar eens informeren of het wel dat is.
      Normaal kan je twee dagen bezien zonder die connectie ... zo staat ook in de info op hun website.
      Dat verschillende mensen zoiets melden kan natuurlijk altijd, er kan ook altijd eens iets ongewold verkeerd lopen.
      Buiten kruipen en boren is er ook nog de mogelijkheid om eens 015/666.666 te bellen.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Telenet

        Oorspronkelijk geplaatst door canonex Bekijk bericht
        Tot eergisteren kon ik gewoon via de kabel de TVgids nog consulteren (al was het maar voor één dag) en dingen opnemen.

        Sinds gisteren komt er opeens een boodschap "netwerk probleem" en op het Telenet forum zijn er nog een aantal gebruikers die dit voor hebben.

        Blijkbaar hebben ze deze mogelijkheid afgesloten zonder enige informatie.


        Er zal zeker niets anders opzitten dan een RJ45 kabel te trekken van mijn buro naar de living (±20m). Gelukkig heb ik een kruipkelder. Nu nog een lange boor vinden

        Mvg

        Steven
        ik kan je wel een lange boor lenen 16mm diameter 60cm lengte dacht ik
        en nog eentje van 10mm diameter ook denk ik

        Comment


        • #5
          Re: Telenet

          Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
          mss via zo'n home-plug geval!
          is hier toch zo.

          aan de switch van telenet zo'n homeplug voorzien van een netwerk kabel en er ene terug bij den digibox!

          works like a charm.

          gaat over zoiets

          enige vereiste, alle stroom moet op dezelfde meter liggen.

          Dit ziet er heel interessant uit. Ik dacht dat je altijd binnen dezelfde fase moest blijven maar dat moet blijkbaar niet meer.

          En je mag/kan ook gewoon een switch aan één of beide kanten gebruiken.

          Thx voor de info.

          Mvg

          Steven
          1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

          Comment


          • #6
            Re: Telenet

            Oorspronkelijk geplaatst door canonex Bekijk bericht
            Dit ziet er heel interessant uit. Ik dacht dat je altijd binnen dezelfde fase moest blijven maar dat moet blijkbaar niet meer.
            Het overgrote deel van de woningen zijn monofasig aangesloten.
            En bij een driefasige aansluiting heb je een kans dat het inderdaad niet werkt.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #7
              Re: Telenet

              Heb zojuist de hele Digicorder eens van de stroom afgekoppeld en nadien weer opgestart en zijn hele configuratie laten doen en jawel hoor, het werkt weer

              Vraag met toch af wat er weer veranderd is. Aangezien het toch wel bij een aantal gebruikers op hetzelfde moment gebeurd, lijkt toeval hier toch niet het geval.


              Desalnietemin ga ik toch dat netwerk-via-stroom eens van dichterbij bekijken.

              Thx anyway

              Steven
              1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

              Comment


              • #8
                Re: Telenet

                Wij kunnen al ruim 2 weken geen film à la carte meer bestellen.
                Digicorder heropstarten brengt geen oplossing (al een paar keer geprobeerd).
                Dan huren we maar geen films meer hé. Beter voor mijn portemonnée.
                Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
                BD0993BE
                Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

                Comment


                • #9
                  Re: Telenet

                  Oorspronkelijk geplaatst door Onkertje Bekijk bericht
                  Wij kunnen al ruim 2 weken geen film à la carte meer bestellen.
                  Digicorder heropstarten brengt geen oplossing (al een paar keer geprobeerd).
                  Dan huren we maar geen films meer hé. Beter voor mijn portemonnée.
                  Meestal omdat die netwerkverbinding niet in orde is.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Telenet

                    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Het overgrote deel van de woningen zijn monofasig aangesloten.
                    En bij een driefasige aansluiting heb je een kans dat het inderdaad niet werkt.
                    iedereen krijgt 3 fasen binnen aan de meter, maar er worden meestal maar 2 fasen gebruikt en dat is soms ook al voldoende om met 'n plc in de problemen te geraken.
                    ik heb het ook vroeger voorgehad op mijn app. (bouwjaar 2006)
                    ik kon 'n verbinding maken 4 verdiepingen lager in mijn garage via plc, maar niet in mijn living op de contactstop waar mijn TV stond.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Telenet

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Meestal omdat die netwerkverbinding niet in orde is.
                      Geen idee eigenlijk.
                      Digicorder is aangesloten met Power Adapters.
                      Heeft perfect gewerkt, maar nu ineens niet meer.
                      Misschien eens proberen om ook de modem zonder stroom te zetten?
                      Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
                      BD0993BE
                      Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

                      Comment


                      • #12
                        Re: Telenet

                        ik heb hier nog een hilti liggen met boor van 70 cm lang en boor van 13 ,hopelijk genoeg voor je om je kabels erdoor te steken .

                        Grtz

                        Ardesign
                        Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

                        Comment


                        • #13
                          Re: Telenet

                          Oorspronkelijk geplaatst door Onkertje Bekijk bericht
                          Geen idee eigenlijk.
                          Digicorder is aangesloten met Power Adapters.
                          Heeft perfect gewerkt, maar nu ineens niet meer.
                          Had ik ook, bleek een defecte PowerLine te zijn.
                          Haal die twee er eens tussenuit en plaats die tussen uw internetverbinding ... dan zie je direct of die nog werken.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment

                          Working...
                          X