Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beetje herfst in Canada

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beetje herfst in Canada

    Hallo Allemaal,

    Gisteren was het een prachtige dag met veel zon. Tijd om er weer eens op uit te gaan met de camera en op zoek te gaan naar wat herfstkleurtjes. Ik ben wat gaan wandelen op Burnaby Mountain (een 10 minuten rijden van ons thuis) en heb daar genoten van wat prachtige zichten.

    Hier beneden is een panorama gezien vanop Burnaby Mountain. Het water vooraan is de Burrard Inlet (een inham van de Pacific Ocean) en die stroomt verder naar Indian Arm(een 18km lange fjord) tussen de bergen achteraan links. Je kan ook al wat mooie herfstkleuren waarnemen in de omgeving.

    Hopelijk valt deze foto ook wat in de smaak.
    Groetjes uit Canada,
    Ann






    Wat informatie over Burnaby Mountain voor diegene die geinteresseerd zijn: Burnaby Mountain is een beboste heuvel van een 370m hoog waar je kan genieten van zichten over het centrum van Vancouver, de bergen, de oceaan en de inhammen. Deze plaats is een 10 minuten rijden van mijn thuis en een 15-20 minuten van downtown Vancouver, Canada. Van hier boven heb je ook mooie zichten over Indian Arm. Indian Arm is een steile gletsjer fjord die parallel gelegen is met Vancouver en gevormd was tijdens de ijstijd. Indian Arm is ongeveer 20km lang en de steile berghellingen zijn zo onoverschrijdbaar dat er geen ontwikkelingen zijn, ondanks de nabijheid van Vancouver wat een grote stad is. Vandaar dat je hier nog een heel stuk pure natuur kan terug vinden.

    Burnaby Mountain is een populaire plaats voor locals en toeristen dankzij de prachtige zichten over de bergen, de oceean en de stad. Je kan hier wandelen, picnikken enzovoort. Het Centennial Pavilion met de prachtige Rozen Tuin, het dichtbij zijnde Horizons Restaurant en twee schitterende Indiaanse totem palen zijn een herinnering aan de trotse inheemse erfenis en geschiedenis van de gemeenschap. Torenhoog over de verre stad zijn de lange houten beeldhouwwerken van Kamui Mintara (Speelplaats van de Goden). Deze indrukwekkende beeldhouwwerken herdenken de goede daden tussen Burnaby en zijn zusterstad, Kushiro in Japan.

  • #2
    Re: Beetje herfst in Canada

    Ann ik ken deze foto.
    Ik vind deze versie beter doordat je de rechter boom wat meer hebt afgesneden.
    Mooie panorama al vind ik de den op de voorgrond erg storen in het prachtige beeld..Maar je zal niet anders gekund hebben hé...
    Een bijl misschien volgende keer? En je hebt brandhout voor een heel jaar..
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

    Comment


    • #3
      Re: Beetje herfst in Canada

      weer een prachtige foto Wat hebben jullie daar nog uitgestrekte bossen.
      Groetjes Vicky

      Comment


      • #4
        Re: Beetje herfst in Canada

        zeer prachtige hefstplaat hoor
        ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
        *BD1034BE

        Comment


        • #5
          Re: Beetje herfst in Canada

          Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
          Mooie panorama al vind ik de den op de voorgrond erg storen in het prachtige beeld..Maar je zal niet anders gekund hebben hé...
          Een bijl misschien volgende keer? En je hebt brandhout voor een heel jaar..
          Hahaha, ik zie me al lopen met een bijl. Ik denk dat ze vlug achter me aan zaten. Ja, dat heb je nu eenmaal met de natuur...bomen staan soms in de weg, maar dit zicht is zowat het enige zicht zonder teveel bomen die in de weg staan. Ga je wat meer naar rechts, dan staan er bomen in de weg, ga je wat meer naar links dan staan er nog een paar in de weg...dus, ik kan eigenlijk niet anders.


          Groetjes,
          Ann

          Comment


          • #6
            Re: Beetje herfst in Canada

            mooi Ann

            jk

            Comment


            • #7
              Re: Beetje herfst in Canada

              Inderdaad een heel mooie Ann.
              Prachtige kleuren.
              www.photo-rudi.be

              Comment


              • #8
                Re: Beetje herfst in Canada

                Prachtig vergezicht met heerlijke kleuren; moet een voorrecht zijn om daar in de buurt te
                mogen wonen.

                Comment


                • #9
                  Re: Beetje herfst in Canada

                  Netjes gedaan hoor.
                  En ik vermoed dat er nog vele mooie herfstfoto's zullen volgen.
                  Waarschijnlijk het mooiste seizoen in Canada ?

                  greetz
                  Cheeta
                  Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
                  flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Beetje herfst in Canada

                    Dank jullie wel voor de reacties!

                    Oorspronkelijk geplaatst door Cheeta Bekijk bericht
                    Waarschijnlijk het mooiste seizoen in Canada ?

                    greetz
                    Cheeta
                    Ja, het is wel een prachtig seizoen met het kleuren van de bomen en als het dan nog mooi weer is nog beter! Dank je voor langs te komen!

                    Groetjes,
                    Ann

                    Comment


                    • #11
                      Re: Beetje herfst in Canada

                      Zalige plaat weer; mooie compo en prachtige kleuren
                      Web: http://www.hanscouwenbergh.be
                      Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

                      Comment


                      • #12
                        Re: Beetje herfst in Canada

                        Wat een knap land

                        Groeten

                        Joeri
                        Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
                        www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

                        Comment


                        • #13
                          Re: Beetje herfst in Canada

                          Mooi werk Ann

                          Comment


                          • #14
                            Re: Beetje herfst in Canada

                            Da's weer een prachtplaat hé,eentje om van te snoepen ... zeggen ze hier.
                            'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                            Comment

                            Working...
                            X