Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Treinstaking 5 november

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Treinstaking 5 november

    leuk toch... de NMBS gaat staken!

    De staking zal lopen van woensdagavond 4 november 22 uur tot donderdag 5 november 22 uur.

    Krijgen vaste reizigers dan een vergoeding omdat ze met de wagen moeten gaan werken?
    Die kilometers krijgen we namelijk niet terug van de werkgever omdat we met de trein komen werken en ze daar tussenkomen in het abonnement (geen 100% voor alle duidelijkheid)...
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site


  • #2
    Re: Treinstaking 5 november

    Ikzelf werk bij de NMBS en vind de staking belachelijk. Zeker omdat het over een 'ander' bedrijf gaat, waar wij niks mee te zien hebben. (Al kunnen we wel vele personeelsleden overnemen om ons te kort wat te verminderen)

    Zelf staak ik niet, maar daar zullen jullie niet veel mee zijn Tenzij je in Blankenberge passeert.

    Maar van de NMBS krijg je geen vergoeding hiervoor.

    Spijtig dat de reizigers hier door problemen hebben...
    "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
    500px

    Comment


    • #3
      Re: Treinstaking 5 november

      Ze zouden beter stipheidsacties organiseren, dan zouden de treinen misschien op tijd rijden en is de reiziger tevreden...

      Comment


      • #4
        Re: Treinstaking 5 november

        Oorspronkelijk geplaatst door Sancho- Bekijk bericht
        Ikzelf werk bij de NMBS en vind de staking belachelijk. Zeker omdat het over een 'ander' bedrijf gaat, waar wij niks mee te zien hebben. (Al kunnen we wel vele personeelsleden overnemen om ons te kort wat te verminderen)

        Zelf staak ik niet, maar daar zullen jullie niet veel mee zijn Tenzij je in Blankenberge passeert.

        Maar van de NMBS krijg je geen vergoeding hiervoor.

        Spijtig dat de reizigers hier door problemen hebben...
        Jij werkt nog niet lang bij de NMBS zeker?
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Treinstaking 5 november

          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Jij werkt nog niet lang bij de NMBS zeker?
          Door niet te staken verzekert hij wel zijn toekomst.... denkt hij
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #6
            Re: Treinstaking 5 november

            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Door niet te staken verzekert hij wel zijn toekomst.... denkt hij
            Van mij moet niemand staken Theo, ieder moet dat voor zichzelf uitmaken.
            Het 'ander' bedrijf dreigt over kop te gaan wegens jarenlang wanbeheer en reglementeringen uit de jaren stillekes, dat weet iedereen die bij de NMBS werkt, maar daarom die staking belachelijk noemen vind ik een beetje er over.
            De vastbenoemden zal het wel worst wezen dat het 'ander' bedrijf om zeep gaat, die zitten toch 'vast'.
            Ach, de NMBS, daar kan ik ettelijke boeken over schrijven.
            Jarenlang de melkkoe van de staat geweest.
            Teveel doppers?
            Allez den ijzerenspoorweg kan 'ergens' 10.000 man gebruiken.
            De NMBS is een omgekeerde piramide.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Treinstaking 5 november

              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              Van mij moet niemand staken Theo, ieder moet dat voor zichzelf uitmaken.
              Het 'ander' bedrijf dreigt over kop te gaan wegens jarenlang wanbeheer en reglementeringen uit de jaren stillekes, dat weet iedereen die bij de NMBS werkt, maar daarom die staking belachelijk noemen vind ik een beetje er over.
              De vastbenoemden zal het wel worst wezen dat het 'ander' bedrijf om zeep gaat, die zitten toch 'vast'.
              Ach, de NMBS, daar kan ik ettelijke boeken over schrijven.
              Jarenlang de melkkoe van de staat geweest.
              Teveel doppers?
              Allez den ijzerenspoorweg kan 'ergens' 10.000 man gebruiken.
              De NMBS is een omgekeerde piramide.
              Wel, ik weet er ook iets van via mijn buurman. De man is intussen overleden.
              Ik doelde eigenlijk op het bestaan van meer egoïsme en het afbreken van
              solidariteit, de onverschilligheid.
              Gewoonlijk gaat dit samen met het "uitkafferen" van de vakbonden.
              De privatisering via Europa zal er ook wel voor iets tussen zitten.

              Het is altijd een centenkwestie en de gewone man is steeds het slachtoffer.
              Toen Etienne S. vertrok kreeg die wel een leuke afscheidspremie he.
              (iets van een 30 miljoen frank dacht ik)

              Iedereen weet dat de staking op 5 november is dus...?
              Je kan alles regelen qua vervoer, er is tijd genoeg.
              En ik ben er zeker van dat de eerste "getuigen" die we op tv zien
              zullen klagen en zagen en zeuren dat het toch een schande is en dat de reizigers
              steeds het slachtoffer zullen zijn.
              Iedereen is toch zo met zichzelf bezig... maar ik kan het begrijpen, de mensen worden
              gedwongen en de oorzaak moet je ook niet gaan zoeken bij deze treinstaking.
              Er worden mensen ontslagen omdat ze hun gsm opladen op hun werk...
              Mensen zijn ziek en ze gaan toch werken...
              Het is altijd een centenkwestie en de gewone man is steeds het slachtoffer.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: Treinstaking 5 november

                Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Ik doelde eigenlijk op het bestaan van meer egoïsme en het afbreken van solidariteit, de onverschilligheid.
                Ik had het ook zo begrepen Theo, maar wou ook eens een minuscuul tipje van de sluier lichten hoe het komt, en waarom, B-Cargo (dat 'ander' bedrijf dus) over kop zal gaan.
                En je hebt natuurlijk gelijk dat alles om centen draait (en de opgelegde liberalisering van de markt door de EU) maar bij deze mensen gaat het vooral om hun job te behouden.
                Ze zullen natuurlijk niet allemaal op straat komen te staan, toch niet de deze die 'vast benoemd' zijn, maar er gaan zeker slachtoffers vallen met alle sociale gevolgen vandien.

                Waar ik wel vierkant tegen ben zijn die wilde stakingen, pas dan worden de reizigers in de zak gezet.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: Treinstaking 5 november

                  Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Iedereen weet dat de staking op 5 november is dus...?
                  Je kan alles regelen qua vervoer, er is tijd genoeg.
                  dat ze acties ondernemen is 1 ding; iedereen heeft het recht om te staken maar mijne auto rijdt helaas niet op water of lucht en ik weet ook wel waar ik mijn centen aan moet uitgeven (net huis gekocht, net kleintje gekregen, ...).

                  Als de NMBS dus zo'n actie op poten zet, moeten ze ook maar even denken aan de gevolgen en daar hun verantwoordelijkheid voor opnemen.
                  With Canon, I can (or at least try)
                  Photastic.be ~ Passion for the picture
                  Nieuwe site

                  Comment


                  • #10
                    Re: Treinstaking 5 november

                    Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                    iedereen heeft het recht om te staken
                    Maar o wee als het jou niet past, dan telt dat recht niet meer!?

                    Mvg.
                    Robert
                    Mvg.
                    Robert
                    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                    Comment


                    • #11
                      Re: Treinstaking 5 november

                      Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                      Maar o wee als het jou niet past, dan telt dat recht niet meer!?

                      Mvg.
                      Robert
                      waar heb ik dat geschreven? Ik heb nergens expliciet of impliciet gesteld dat ze niet mogen staken.

                      ik schrijf enkel dat ze maatregelen mogen treffen om de mensen die (onterecht) gedupeerd zijn, tegemoet te komen.
                      With Canon, I can (or at least try)
                      Photastic.be ~ Passion for the picture
                      Nieuwe site

                      Comment


                      • #12
                        Re: Treinstaking 5 november

                        Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                        dat ze acties ondernemen is 1 ding; iedereen heeft het recht om te staken maar mijne auto rijdt helaas niet op water of lucht en ik weet ook wel waar ik mijn centen aan moet uitgeven (net huis gekocht, net kleintje gekregen, ...).

                        Als de NMBS dus zo'n actie op poten zet, moeten ze ook maar even denken aan de gevolgen en daar hun verantwoordelijkheid voor opnemen.
                        Er zijn dagelijks tienduizenden die liever een paar uur in de file staan dan het openbaar vervoer te nemen.
                        Ze vertikken het de trein te nemen!
                        Dacht je nu waarlijk dat de NMBS niet aan de gevolgen van een staking denkt?
                        Ze is wel ruim op voorhand aangekondigd hé.
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Treinstaking 5 november

                          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                          Jij werkt nog niet lang bij de NMBS zeker?
                          2 jaar... Waarom?

                          Ik kom uit een hele spoorwegfamilie (6de generatie op rij), dus ik heb wel al wat ervaring met de spoorwegen

                          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          Door niet te staken verzekert hij wel zijn toekomst.... denkt hij
                          Absoluut niet. Ik vind het gewoon dom dat de reizigers hierdoor problemen hebben, voor een bedrijf dat goederen vervoert.

                          Ik zou eens willen zien dat Cargo zou staken om solidair te zijn met het reizigersverkeer.


                          Kortom, dat personeelsleden van reizigersverkeer meestaken vind ik dikke zever.


                          En ivm die vergoeding. Moest de NMBS deze mensen moeten vergoeden, denk ik niet dat de staking veel nut zou hebben Als ze een autosnelweg afsluiten om een brug te plaatsen of baanvakken te vernieuwen krijg je toch ook geen vergoeding omdat je moest omrijden
                          "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                          500px

                          Comment


                          • #14
                            Re: Treinstaking 5 november

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sancho- Bekijk bericht
                            2 jaar... Waarom?

                            Ik kom uit een hele spoorwegfamilie (6de generatie op rij), dus ik heb wel al wat ervaring met de spoorwegen


                            Absoluut niet. Ik vind het gewoon dom dat de reizigers hierdoor problemen hebben, voor een bedrijf dat goederen vervoert.

                            Ik zou eens willen zien dat Cargo zou staken om solidair te zijn met het reizigersverkeer.


                            Kortom, dat personeelsleden van reizigersverkeer meestaken vind ik dikke zever.


                            En ivm die vergoeding. Moest de NMBS deze mensen moeten vergoeden, denk ik niet dat de staking veel nut zou hebben Als ze een autosnelweg afsluiten om een brug te plaatsen of baanvakken te vernieuwen krijg je toch ook geen vergoeding omdat je moest omrijden
                            Oei, twee jaar pas.
                            Je hebt nog niet veel zelf aan de lijve ondervonden dan.
                            Ik heb er ongeveer 37 jaar gewerkt, in al die jaren was het steeds hetzelfde m.a.w.
                            steeds meer mensen aan de top en minder aan de basis.
                            De omgekeerde piramide dus.
                            En ja, de solidariteit ging er steeds op achteruit.
                            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Treinstaking 5 november

                              Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                              waar heb ik dat geschreven? Ik heb nergens expliciet of impliciet gesteld dat ze niet mogen staken.

                              ik schrijf enkel dat ze maatregelen mogen treffen om de mensen die (onterecht) gedupeerd zijn, tegemoet te komen.
                              Ik moet je inderdaad gelijk geven voor het eerste deel.

                              Maar wat zijn voor jou maatregelen die tegemoet komen?

                              Mvg.
                              Robert
                              Mvg.
                              Robert
                              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                              Comment

                              Working...
                              X