Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Carons Hofke

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Carons Hofke

    Tijdens het weekend even een bezoek gebracht aan Carons Hofke, een klein domein in de Noorderkempen, om te zien hoever de herfst reeds gevorderd is.
    Het licht onder de bomen was moeilijk, maar de kleurvariatie was prachtig.

    Enkele impressies:

    #1



    #2



    #3
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

  • #2
    Re: Carons Hofke

    Mooi maar als ik u was zou ik de contrast verlagen groetjes Ricardo

    Comment


    • #3
      Re: Carons Hofke

      Les mooie reeks maar er is toch iets waar ik van denk...Tja..Er scheelt iets met die kleuren hoor..Misschien wat te veel contrast ja maar ook de schaduwpartijen die dichtlopen..Zijn het gewoone opnames of heb je hier blends gebruikt?
      De compos zijn helemaal niet slecht en zeker de laatste..Ik zou daar veel meer kunnen uithalen.
      De tweede foto vind ik eiegenlijk overbodig..
      Mvg, Pascal,Schoonspikke
      Als je schiet..schiet dan raak!
      500 PIXHuawei P30 PRO

      Comment


      • #4
        Re: Carons Hofke

        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        maar de kleurvariatie was prachtig.
        en dat mis ik toch wel een beetje in deze reeks.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Carons Hofke

          Ik denk dat je je wat teveel liet gaan in de bewerking. De contrasten liggen te hoog, waardoor de mooie herfstkleuren niet tot hun recht komen. De composities vind ik eerlijk gezegd ook nogal gewoontjes. Bij 1 had ik liever wat meer bomen gezien rond het gebouw, om een ruimtelijk gevoel te krijgen en wat meer van de herfstkleuren te zien. Nr twee vind ik de minste uit de reeks. Ook hier mis ik dat ruimtelijk gevoel een beetje, ik had de brug er volledig opgezet. De derde vind ik het mooist. Heeft de beste compositie.
          Jochenvde Photography
          Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Carons Hofke

            Dank voor jullie commentaren, en ik schrik nog geen klein beetje.
            (Had nu echt gedacht dat de foto's beter waren dan de reacties die ik erop krijg)
            Nee, het zijn geen blends, en het meeste dat eraan gebeurd is, zijn Levels en Curves.

            Back to the drawing board, zoals ze in het Engels zeggen.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Carons Hofke

              Je derde vind ik de beste van deze reeks....daar zit hetgene wat in beeld is goed verdeeld. Bij je tweede foto heb je een brug die naar nergens loopt...misschien een paar stappen achteruit om ook de andere kant zichtbaar te maken......waar loopt deze brug naartoe is hier de vraag. De eerste zit erg goed kwa verdeling en inhoud.....maar het huisje is zo helder dat het lijkt alsof er een sterke schijnwerper op staat......de zon kan het hier niet geweest zijn want de bomen struiken en het huisje hebben een heel zachte schaduw ... en de lucht is volledig grijs. Misschien iets teveel opgelicht
              Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
              http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

              Comment


              • #8
                Re: Carons Hofke

                Een en twee zeggen mij niet zo veel, de derde is een mooie. Daar zit alles waar het moet zitten, mooi en rustige foto om naar te kijken. Maar de herfstkleuren zijn er nog niet helemaal, dus: nog eens terug binnen enkele dagen.

                Comment


                • #9
                  Re: Carons Hofke

                  @RUPSELKOPKE: Dank voor je (meer) gedetailleerde en zeer nuttige uitleg. Op basis daarvan denk ik wel dat ik wat kan verbeteren (aan the drawing board).

                  1. Het huis: ga ik zeker mee aan de slag. Ik heb andere opnames, maar links en rechts is er wel rommel die in deze foto (bijna volledig) buiten beeld gehouden wordt.
                  History (telkens vanuit DNG en ACR CS3): a) rechtgetrokken (lens distortion, want met 10-22mm); b) rommel weggekloond; c) shadows/highlights; d) saturation +10; e) levels (misschien zit hier het probleem?); f) curves (minieme s-curve, dus ik denk niet hier). Mijn "verdachte" is levels. Dan verkleind in twee stappen (via een nieuwe procédé die ik van schoonSpikke geleerd heb), met unsharp mask en fade unsharp mask (maar kan dat zoiets veroorzaken?). Wat ik bij nader toezien ook merk is dat ik mijn RAW (dng) gecorrigeerd heb met de Exposure op +0.25 te zetten.

                  2. Wij (mijn vrouw keek over mijn schouder mee ) hebben deze foto uit een reeks geselecteerd omwille van het lijnenspel: het diagonale van de beek, tegenover het dwarse van de brug. Bovendien het natuurlijke hout & water tegenover het "gemaakte" staal. Niet geslaagd dus, maar ik heb misschien een beter camerastandpunt. Ik vind in de PSD-lagen min of meer dezelfde werkwijze terug als in foto (1) [geen lens distortion, want met 17-55 f/2.8] behalve twee lagen (image>adjustments) shadows/highlights: 15-15 en 0-25.

                  3. Mijn persoonlijk favoriet. Hier is enkel van de linkse boom de linkerkant gecropt, zodat je daar geen doorkijk meer hebt. Ook min of meer dezelfde lagen, behalve geen curves hier (uiteraard ook geen lens distortion).

                  @schoonSpikke:
                  Ik zou daar veel meer kunnen uithalen.
                  Wil je me wat goede raad geven? A.u.b.! Dank bij voorbaat.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Carons Hofke

                    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                    @RUPSELKOPKE: Dank voor je (meer) gedetailleerde en zeer nuttige uitleg. Op basis daarvan denk ik wel dat ik wat kan verbeteren (aan the drawing board).

                    1. Het huis: ga ik zeker mee aan de slag. Ik heb andere opnames, maar links en rechts is er wel rommel die in deze foto (bijna volledig) buiten beeld gehouden wordt.
                    History (telkens vanuit DNG en ACR CS3): a) rechtgetrokken (lens distortion, want met 10-22mm); b) rommel weggekloond; c) shadows/highlights; d) saturation +10; e) levels (misschien zit hier het probleem?); f) curves (minieme s-curve, dus ik denk niet hier). Mijn "verdachte" is levels. Dan verkleind in twee stappen (via een nieuwe procédé die ik van schoonSpikke geleerd heb), met unsharp mask en fade unsharp mask (maar kan dat zoiets veroorzaken?). Wat ik bij nader toezien ook merk is dat ik mijn RAW (dng) gecorrigeerd heb met de Exposure op +0.25 te zetten.

                    2. Wij (mijn vrouw keek over mijn schouder mee ) hebben deze foto uit een reeks geselecteerd omwille van het lijnenspel: het diagonale van de beek, tegenover het dwarse van de brug. Bovendien het natuurlijke hout & water tegenover het "gemaakte" staal. Niet geslaagd dus, maar ik heb misschien een beter camerastandpunt. Ik vind in de PSD-lagen min of meer dezelfde werkwijze terug als in foto (1) [geen lens distortion, want met 17-55 f/2.8] behalve twee lagen (image>adjustments) shadows/highlights: 15-15 en 0-25.

                    3. Mijn persoonlijk favoriet. Hier is enkel van de linkse boom de linkerkant gecropt, zodat je daar geen doorkijk meer hebt. Ook min of meer dezelfde lagen, behalve geen curves hier (uiteraard ook geen lens distortion).

                    @schoonSpikke:
                    Wil je me wat goede raad geven? A.u.b.! Dank bij voorbaat.
                    Les dat doe ik met zelfgemaakte actions waar je met brushes kan bijwerken en het is nogal moeilijk uit te leggen..Veel met laagjes werken e.d..Verscherpen dat weet je al. En proberen blends te maken als je te veel stops verschil hebt...
                    Maar echt van naaldje tot draadje dat gaat zeer moeilijk zijn hoor..
                    Mvg, Pascal,Schoonspikke
                    Als je schiet..schiet dan raak!
                    500 PIXHuawei P30 PRO

                    Comment


                    • #11
                      Re: Carons Hofke

                      mooie reeks waarvan de 3de ietsjes meer
                      ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
                      *BD1034BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Carons Hofke

                        1 mooie heldere foto

                        Comment


                        • #13
                          Re: Carons Hofke

                          Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                          1 mooie heldere foto
                          Dank je, Koen (of is het Erik? Alleszins van hetzelfde bouwjaar als ikzelf ). Toch wel de derde dan?
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Carons Hofke

                            Eerste twee zeggen met niet zoveel, maar derde vind ik een mooie compositie hebben en
                            een fijne sfeer uitstralen

                            Comment


                            • #15
                              Re: Carons Hofke

                              Knappe reeks!

                              Voorkeur voor nummer 3 ...

                              Comment

                              Working...
                              X