Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

70-200 f4 IS met 2x converter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 70-200 f4 IS met 2x converter

    Heeft er iemand hier ervaring met een 70-200 f4 IS met 2x converter?

    Ik heb onlangs even meegelopen met iemand die deze combinatie op een 1DsmkIII (uiteraard 1D) gebruikte en deze zei dat het perfect te doen was qua scherpte en AF.
    foto's heb ik wel nog niet kunnen bekijken dus ik vraag me af of er hier iemand deze combinatie heeft en kan uittesten?
    5DmkIII en wat glas

  • #2
    Re: 70-200 f4 IS met 2x converter

    Wat is het nut als je ook een 100-400 hebt? Die is vermoedelijk toch een stuk bruikbaarder qua af snelheid en scherpte.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: 70-200 f4 IS met 2x converter

      Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
      Wat is het nut als je ook een 100-400 hebt? Die is vermoedelijk toch een stuk bruikbaarder qua af snelheid en scherpte.
      2x converter kopen en 100-400 wegdoen aangezien ik de 100-400 toch 99% vd gevallen op f8 gebruik
      het enigste dat me zou kunnen tegenhouden is de onbruikbaarheid op 5DmkII

      wel die scherpte en AF snelheid, dat is nu juist iets waarvan de andere fotograaf zei dat het heel goed te doen was, vandaar ook mij vraag hier
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: 70-200 f4 IS met 2x converter

        Volgens mij deze combinatie op

        op de 1D(s) reeks ---> wel autofocus
        op de andere reeksen ---> geen autofocus

        Comment


        • #5
          Re: 70-200 f4 IS met 2x converter

          Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
          2x converter kopen en 100-400 wegdoen aangezien ik de 100-400 toch 99% vd gevallen op f8 gebruik
          het enigste dat me zou kunnen tegenhouden is de onbruikbaarheid op 5DmkII

          wel die scherpte en AF snelheid, dat is nu juist iets waarvan de andere fotograaf zei dat het heel goed te doen was, vandaar ook mij vraag hier
          Wat die andere fotograaf zegt klopt niet helemaal.
          Ok, op zijn 1D zal de AF nog wel te doen zijn, maar op een 5D en op jouw crop-camera verlies je de autofocus.

          Daarnaast heb je op die manier best nog wel een lens die te doen is, maar dat hij dan begint vanaf f/8 lijkt me (geen ervaring, ik heb wel een 70-200 f/2.8 met IS) toch wel een beperking.

          Zelf heb ik een (goedkope) tamron-converter (2x) en ik vind hem zo goed als onbruikbaar op mijn 70-200, wegens een compleet gemis aan scherpte. Met de canon 2x-converter-mkII is het volgens sommigen nog te doen, volgens anderen is die eigenlijk enkel bruikbaar op goede primes.

          In jouw geval zou ik de 2x-converter vergeten en ofwel kiezen voor een 1.4x-converter (als de centen als argument doorwegen), ofwel het bij de 100-400mm houden. Die laatste is die 2 stops dichtgeknepen toch nog duidelijk wat beter.

          ZIe flickr-groepen voor heel wat voorbeeldfoto's.

          Comment

          Working...
          X