Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Herfst in Margraten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Herfst in Margraten

    Afgelopen week zijn we langs de amerikaanse begraafplaats van Margraten gekomen. Net buiten de ingang stond deze boom helemaal al in zijn herfstkleuren.
    Foto is genomen met 10-22 + ND grad 2 stops. Boom is niet verzadigd.

    Last edited by andreas612; 27 oktober 2009, 23:01.
    1DII | 5D | 15 FE | 17-40 | 100 2.8 | 70-200 | 120-300 | 055XDB | NDG 4,8 | ND1000.

  • #2
    Re: Herfst in Margraten

    heel mooi van kleur
    imho had ik de boom rechts nog wat meer ruimte geven ipv een stukje van de boom links
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

    IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

    Comment


    • #3
      Re: Herfst in Margraten

      ja, mee eens, maar je ziet nu eigenlijk al dat de boom met zijn kleur aan de rechterkant al aardig ophoud, ik wilde 'm toch wel echt uit de rechterkant laten komen. Misschien dat ik die linkerboom nog 's kan wegclonen
      1DII | 5D | 15 FE | 17-40 | 100 2.8 | 70-200 | 120-300 | 055XDB | NDG 4,8 | ND1000.

      Comment


      • #4
        Re: Herfst in Margraten

        Zeer knappe kleuren

        Welk type van filter heb je ?

        Groeten

        Joeri
        Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
        www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

        Comment


        • #5
          Re: Herfst in Margraten

          een cokin ND4 gradueel = 2 stops. Dit houdt het lichte gedeelte van de lucht tegen. Ik heb ook nog een ND8 maar die was te zwaar voor deze foto, dan wordt de lucht bijna zwart:

          1DII | 5D | 15 FE | 17-40 | 100 2.8 | 70-200 | 120-300 | 055XDB | NDG 4,8 | ND1000.

          Comment


          • #6
            Re: Herfst in Margraten

            Die ND4 gradueel moet ik mij ook eens aanschaffen.
            Héél mooie kleuren...
            Canon 7D + gLas + Flitserke + afstandsbediening + Rugzakske + allerlei....

            Comment


            • #7
              Re: Herfst in Margraten

              Voor €10 is ie zeker de moeite waard, alleen moet je nog wel adapterring + houder erbij, dus kom je op €40.
              1DII | 5D | 15 FE | 17-40 | 100 2.8 | 70-200 | 120-300 | 055XDB | NDG 4,8 | ND1000.

              Comment


              • #8
                Re: Herfst in Margraten

                Er is iets héél vreemd aan de hand in het blauw helemaal bovenaan de foto, als je van links naar rechts kijkt gaat dit van licht naar donker naar licht naar donker, en't stoort wel een beetje

                doet me denken aan het effect van een circ-pol filter op een lens met de brede hoek...
                Mijn foto's
                Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

                Comment


                • #9
                  Re: Herfst in Margraten

                  Ik zie ook een beetje een bol in het midden bovenaan de foto..Dat stoort we een beetje maar voor de rest vind ik dit een prima plaat hoor...
                  Mvg, Pascal,Schoonspikke
                  Als je schiet..schiet dan raak!
                  500 PIXHuawei P30 PRO

                  Comment


                  • #10
                    Re: Herfst in Margraten

                    Die bol kan ontstaan zijn door niet het juiste cokin systeem te gebruiken.
                    Ik weet niet welk systeem je hier gebruikt heb.

                    Systeem A, P, X
                    Cokin levert 3 verschillende systemen voor de bevestiging van filters.
                    De systemen zijn in beginsel gelijk maar verschillen door het formaat filters dat ze gebruiken en de lensdiameters die ze kunnen omvatten.

                    A-systeem
                    De kleinste houder, geschikt voor lensdiameters van 36 t/m 62mm.
                    Doorgaans gebruik je deze houder op compactcamera's en de goedkopere lenzen voor het 35mm formaat aangezien deze een kleinere filtermaat hebben.

                    P-systeem
                    Houder geschikt voor middenformaat lensdiameters van 48 t/m 82mm.
                    Hiertoe behoren middenformaat camera's en de duurdere lenzen voor het 35mm formaat.
                    Cokin adviseert deze houder voor lenzen met vaste brandpuntsafstanden vanaf 20mm (35mm formaat) of 24mm en meer voor zoomlenzen (35mm formaat), om vignettering te voorkomen.

                    Z- en X-systeem
                    Voor de grootformaat camera's of extreme groothoeken (korter dan 24mm).

                    Heb in de analoge tijd ook Cokin gebruikt.
                    Ben aan het overwegen om aan Sinterklaas een nieuwe set te vragen.

                    OT
                    Buiten de genoemde bol vind ik deze foto best geslaagd.
                    mvg
                    Antoine

                    Comment


                    • #11
                      Re: Herfst in Margraten

                      'k heb 't P-systeem. 'K moest het filter er onder een schuine hoek onder zetten (waardoor ik ook niet op 10mm kon schieten ivm vignettering) om overbelichting net boven de horizon te voorkomen. Ik kan het filter wel doortrekken tot de horizon maar dan wordt m'n boom ook donker en daar werd ie niet mooier op, dus toen heb ik 'm schuin gezet.
                      1DII | 5D | 15 FE | 17-40 | 100 2.8 | 70-200 | 120-300 | 055XDB | NDG 4,8 | ND1000.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Herfst in Margraten

                        Oorspronkelijk geplaatst door andreas612 Bekijk bericht
                        'k heb 't P-systeem. 'K moest het filter er onder een schuine hoek onder zetten (waardoor ik ook niet op 10mm kon schieten ivm vignettering) om overbelichting net boven de horizon te voorkomen. Ik kan het filter wel doortrekken tot de horizon maar dan wordt m'n boom ook donker en daar werd ie niet mooier op, dus toen heb ik 'm schuin gezet.
                        Vandaar die bol.

                        mvg
                        Antoine

                        Comment

                        Working...
                        X