Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Snow leopard en Epson

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Snow leopard en Epson

    Epson en Mac, volgens mij niet altijd een geweldige combinatie, al meerdere verhalen van gehoord. Niet dat het totaal niet werkt, maar het is wat omslachtig het goed aan de praat te krijgen. Ik heb het zelf ook ondervonden met mijn Epson R800 toen ik naar Mac ben overgestapt. Ik kreeg het toen ook niet goed werkende, uiteindelijk vond ik op de USA site van Epson de juiste die goed werkte. Dat moet je dus blijkbaar ff weten.

    Waar het nu om gaat, ik heb recentelijk de upgrade naar Snow Leopard (vanaf Leopard) uitgevoerd en de kleuren klopte helemaal niet meer. Na even zoeken op internet de oude drivers verwijderd en compleet opnieuw geinstalleerd incl een "common updater" (die wederom alleen op de Epson USA site te vinden is net niet op de NL site), daarna was het een stuk beter, maar niet goed. De afdrukken zijn te donker en overgesatureerd. Als je op internet gaat zoeken kom je heel veel mensen met precies hetzelfde probleem tegen. Een oplossing heeft niemand, het komt erop neer dat het probleem ligt bij de drivers van Epson, ik hoop toch dat ze de drivers nogmaals gaan updaten om dit probleem te verhelpen, maarja wanneer...of is de printer al te oud ?
    Hebben hier meer mensen hetzelfde probleem, of nog beter...toevallig hier iemand die wel een oplossing heeft voor dit probleem.

    Al met al vind ik het toch best vervelend elke keer dat gedoe met Epson om m'n Mac en dat terwijl Epson toch een veelgebruikt en over het algemeen goed merk is. Nu begin ik toch wat te twijfelen om maar eens een nieuwe printer aan te schaffen en dan maar een Canon, daar lees ik niets over dergelijke problemen met Mac.
    Mvg, Bart
    http://www.bartzijlstra.com

  • #2
    Re: Snow leopard en Epson



    Misschien helpt dit
    Sony alpha 200 met glas en flitser...

    Comment


    • #3
      Re: Snow leopard en Epson

      dit kon ook helpen
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #4
        Re: Snow leopard en Epson

        Je probleem is de update.
        Installeer alles vanaf nul en het zal er helemaal anders uitzien.
        Nikon, Apple & Epson

        Comment


        • #5
          Re: Snow leopard en Epson

          @ Bucho: bedankt voor de link, maar helaas dit werkt niet voor de R800 en een aantal andere printers. Ik heb dit op de site van Epson al gelezen, voor lang niet alle printers komen de drivers mee met de Apple software update.

          En theokus, ja inderdaad een mogelijkheid. HP heb ik nog niet zo naar gekeken, misschien ook maar eens wat in gaan verdiepen.

          Epson heb ik ook maar eens een mailtje gestuurd, heb net wel een mailtje terug gehad dat ik het maar moest proberen met Easy Photo print. Software zonder enige vorm van kleurbeheer, dus wat daar het nut van kan zijn ? Maarja, ik heb het netjes geprobeerd en het resultaat is wat beter, maar zonder kleurbeheer kom ik er natuurlijk nog lang niet. Ben benieuwd wat Epson hier verder van zegt, misschien kunnen ze iets anders uitsluiten door een testje te maken in die software...?

          @ MacTheKnife: je bedoeld zeker weer terug gaan naar leopard. Tsja, ook weer zo'n gedoe waar ik niet echt op zit te wachten.
          Last edited by BjZ; 26 oktober 2009, 21:56. Reden: Het is geen easy print module, maar de software easy photo print
          Mvg, Bart
          http://www.bartzijlstra.com

          Comment


          • #6
            Re: Snow leopard en Epson

            Nee, dat bedoel ik niet.
            Je moet Snow Leopard installeren op een vers geformatteerde HD.

            Zo heb ik al verschillende printers geïnstalleerd die prima werken op Snow Leopard.
            En die Easy Print Module staat ook op de Belgische site.
            Ik installeer trouwens zelf enkel met "Belgische" drivers, zonder de minste problemen.
            Nikon, Apple & Epson

            Comment


            • #7
              Re: Snow leopard en Epson

              Ah zo, hmm is misschien nog een mogelijkheid, ook wel een gedoe. Ik wacht eerst de verdere reactie van Epson verder af.

              Overigens heb ik net mijn vorige bericht even aangepast, ik had het in eerste instantie verkeerd gelezen, het is niet de easy print module, maar de software easy photo print. Deze staat op geen enkele site, maar wel op de cd die bij de printer zat.
              Mvg, Bart
              http://www.bartzijlstra.com

              Comment

              Working...
              X