Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Als Windows niet meer start

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Als Windows niet meer start

    Dan kan dit misschien helpen:

    Een studente belt mij van de week: mijn PC (Windows XP) start niet meer op en ik heb een dringend werk voor school.
    Inderdaad, bij het opstarten melding dat een bepaald bestand niet gevonden wordt. Zij heeft natuurlijk geen backup
    Chkdsk en andere reparatietools: geen resultaat.

    Zij heeft wel ook een notebook. De HD uitgebouwd uit de desktop en in een ICY box gestopt en zo via USB aan de notebook gehangen.
    HD blijkt nog uit te lezen te zijn, maar de map Documents and Settings is ontoegankelijk.

    Nog eens chkdsk geprobeerd, kan niet wegens "geen machtiging"
    Ik heb dan de gelukkige ingeving om de notebook te herstarten met de externe schijf ingeschakeld. Dan komt de Vista op de notebook met de melding dat er op de externe schijf problemen zijn. Zo'n kleine 10 minuten later zijn deze volgens Vista gerepareerd. En inderdaad, de schijfgegevens van onze studente zijn er allemaal terug leesbaar.
    HD terug ingebouwd in de desktop, opgestart en alles werkt terug.

    Dit zal natuurlijk niet bij alle problemen helpen (zeker niet als de schijf mechanisch begint te haperen), maar het is toch wel het proberen waard dacht ik.

    En wat hebben we nu geleerd: ALTIJD belangrijke gegevens op de interne EN op een externe HD bewaren. (Had die studente hartkloppingen bespaard).
    Last edited by nete; 25 oktober 2009, 22:30.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye


  • #2
    Re: Als Windows niet meer start

    Ik had nooit durven denken dat het met Nete en Vista nog ooit goed ging komen.
    Vriendelijke groet,

    Jos

    Comment


    • #3
      Re: Als Windows niet meer start

      Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
      Ik had nooit durven denken dat het met Nete en Vista nog ooit goed ging komen.
      Die Vista staat op dat kind haar notebook hé.
      Trouwens, Vista werkt vrij goed, maar lamlendig, tenzij je een bakbeest van een CPU hebt en bakken geheugen.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #4
        Re: Als Windows niet meer start

        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Die Vista staat op dat kind haar notebook hé.
        Trouwens, Vista werkt vrij goed, maar lamlendig, tenzij je een bakbeest van een CPU hebt en bakken geheugen.
        En dan nog.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Als Windows niet meer start

          als het kan zou ik voor een studie liever met
          ubuntu of mac willen werken dat werkt veel prettiger dan windows

          Comment


          • #6
            Re: Als Windows niet meer start

            tis raar dat ze u op school zoveel irrelevante zever leren, maar belangrijke dingen zoals ALTIJD EEN BACKUP MAKEN dat leren ze nie. Ook al eens een laptop van een tiener moeten herstellen; pF... "Mijn antivirus werkt niemeer, Is dat erg ?"
            "Mijn Msn werkt niemeer, HELP"
            Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

            Comment


            • #7
              Re: Als Windows niet meer start

              Oorspronkelijk geplaatst door jesse2314 Bekijk bericht
              als het kan zou ik voor een studie liever met
              ubuntu of mac willen werken dat werkt veel prettiger dan windows
              Niet vergeten dat voor héél wat studies softwarepakketten noodzakelijk zijn die enkel op Windows draaien. En ik weet dat je wel emulators kan draaien, maar vaak geeft dat ook weer problemen.
              Hombre

              Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

              Comment


              • #8
                Re: Als Windows niet meer start

                als een progama op windows kan is het ook een versie voor mac

                Comment


                • #9
                  Re: Als Windows niet meer start

                  Oorspronkelijk geplaatst door jesse2314 Bekijk bericht
                  als een progama op windows kan is het ook een versie voor mac
                  meestal worden deze programma's dan door de school zelf niet gesteund.
                  Men moet via bepaalde (lees windows based) programma's werken op school.
                  Hiermee word toch wel de windows zijde genomen door scholen, al bestaan er perfect programma's op mac die hetzelfde doen.
                  Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                  Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

                  Comment


                  • #10
                    Re: Als Windows niet meer start

                    Oorspronkelijk geplaatst door jesse2314 Bekijk bericht
                    als een progama op windows kan is het ook een versie voor mac
                    BD sizer?

                    Mvg.
                    Robert
                    Mvg.
                    Robert
                    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                    Comment


                    • #11
                      Re: Als Windows niet meer start

                      Oorspronkelijk geplaatst door jesse2314 Bekijk bericht
                      als een progama op windows kan is het ook een versie voor mac
                      Tenzij ik verkeerd ben ingelicht is er geen CAD programma dat op een MAC draait (native dan) . Mijn zoon heeft landschapsarchitectuur gestudeerd en het verplicht gebruik van Autocad heeft hem doen besluiten om een Windows notebook te kopen.
                      Comfortably numb with my Pentax

                      Comment


                      • #12
                        Re: Als Windows niet meer start

                        Oorspronkelijk geplaatst door Pink Floyd fan Bekijk bericht
                        Tenzij ik verkeerd ben ingelicht is er geen CAD programma dat op een MAC draait (native dan) . Mijn zoon heeft landschapsarchitectuur gestudeerd en het verplicht gebruik van Autocad heeft hem doen besluiten om een Windows notebook te kopen.
                        Our mission at Graphisoft is to empower your team to create great architecture. Our award-winning teamwork solutions integrate people, workflows and information in real-time. Our colleagues, partners and users work to change the world for the better by Building Together!

                        - proefversie van 30 dagen mogelijk.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #13
                          Re: Als Windows niet meer start

                          Oorspronkelijk geplaatst door jesse2314 Bekijk bericht
                          als een progama op windows kan is het ook een versie voor mac
                          Wel laat eens Inventor, Autocad en Pro engineer native op je OS X draaien.
                          Veel succes ermee.

                          PS. Pro engineer is een native Unix programma. Je zou dus verwachten dat het zeker op linux of OS X zou kunnen draaien. Helaas...
                          Windows is geen probleem .

                          En vertel me niet dat je op linux of mac alternatieven hebt voor deze programma's, ik vrees dat je in die sector met een "brede glimlach" onthaald zal worden...
                          Groeten,

                          Polleke

                          Comment


                          • #14
                            Re: Als Windows niet meer start

                            Oorspronkelijk geplaatst door Pink Floyd fan Bekijk bericht
                            Tenzij ik verkeerd ben ingelicht is er geen CAD programma dat op een MAC draait (native dan) . Mijn zoon heeft landschapsarchitectuur gestudeerd en het verplicht gebruik van Autocad heeft hem doen besluiten om een Windows notebook te kopen.
                            Vectorworks.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Als Windows niet meer start

                              Oorspronkelijk geplaatst door S02 Bekijk bericht
                              Bedankt voor de link. Vectorworks lijkt best interessant. Jammer dat het programma best prijzig is : 2850€ voor 1 licentie. Had hij beter vorig jaar gekocht ; toe was hij nog niet afgestudeerd
                              Comfortably numb with my Pentax

                              Comment

                              Working...
                              X