Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lensbaby composer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lensbaby composer

    Ik zou deze wel eens willen testen voor de aankoop. Zou er ergens eentje voorradig zijn?
    Bedoeling is vooral om te zien, wat er van scherpte uit deze lens komt (de onscherpte heb ik al genoeg gezien)
    thanks

  • #2
    Re: Lensbaby composer

    Mocht je ergens een test kunnen doen, dan zou ik graag de resultaten van de macrolens zien.

    Ik heb al erg mooie abstracte opnames met lensbabies gezien maar een objectief moet veelzijdiger zijn en zich ook voor meer regulier werk lenen. Ik vermoed dat veel lensbabies na korte tijd kastbabies zijn die nog zelden bovengehaald worden.
    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

    Comment


    • #3
      Re: Lensbaby composer

      Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
      Mocht je ergens een test kunnen doen, dan zou ik graag de resultaten van de macrolens zien.

      Ik heb al erg mooie abstracte opnames met lensbabies gezien maar een objectief moet veelzijdiger zijn en zich ook voor meer regulier werk lenen. Ik vermoed dat veel lensbabies na korte tijd kastbabies zijn die nog zelden bovengehaald worden.

      Kastbabie, goed gevonden......


      Ik denk daar hetzelfde over, de 3G heb ik ooit kunnen testen, maar het instelpricnipe stak me zo tegen, dat ik weinig tijd ingestoken heb. (had dat beter wel gedaan, de optiek zou dezelfde zijn)
      Nu de composer lijkt me echt bruikbaar kwa instellingen.
      En in macro lijkt het me ideaal, dat je het focusvlak iets kunt kantelen (al is het niet vlak), maar wat hou je van scherpte over??

      Comment


      • #4
        Re: Lensbaby composer

        Ze hebben die lens hier getest: http://www.the-digital-picture.com/R...er-Review.aspx
        Vanaf 2.8 lijkt er een deel toch nog redelijk scherp, maar ze hebben hun scherpte niet erg gelukkig gekozen precies voor die crops...
        Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

        Comment


        • #5
          Re: Lensbaby composer

          In het BD macroforum vond ik geen opnames van de Lensbaby maar op Flickr is er een vrij actieve groep. Ik heb enkele pagina's met macro's bekeken en het valt op dat in die foto's nauwelijks gebruik lijkt gemaakt van het verleggen van het focusvlak. De onscherpte is eerder de klassieke DOF onscherpte en niet die typische 'fade'. Misschien is het effect minder uitgesproken bij macro of is het gewoon te moeilijk om in te stellen op macro-afstanden?
          Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

          Comment


          • #6
            Re: Lensbaby composer

            Om in macro toch iets van DOF te hebben, moet je al gauw naar f/8 of meer gaan.
            Ik gebruik nog regelmatig m'n LB-3G en inderdaad vanaf f/8 en meer is de vervaging heel wat minder uitgesproken.

            Comment


            • #7
              Re: Lensbaby composer

              Ondertussen heb ik hem.
              Wat is het ? een Funlens, maar vergeet het gecontroleerd verleggen van het focusvlak, want het focus vlak is niet recht. De lens is echt gemaakt voor het mooie effekt van een "punt scherpte" die je kan verleggen over het ganse beeldoppervlakte.
              Je kan hiermee echt een voorwerp uitlichten, en al de rest onscherp maken.
              Denk dat ie leuk word voor portretjes en objectjes..

              Comment


              • #8
                Re: Lensbaby composer

                Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
                ... Ik vermoed dat veel lensbabies na korte tijd kastbabies zijn die nog zelden bovengehaald worden.
                Tja...
                Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

                Comment


                • #9
                  Re: Lensbaby composer

                  Oorspronkelijk geplaatst door Koen Bé Bekijk bericht
                  Tja...
                  een paar "probaties" kan je hier bekijken


                  succes ermee
                  gr

                  lamp

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lensbaby composer

                    Vandaag een lensbabie composer gekocht.....nu beginnen spelen.
                    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                    Comment

                    Working...
                    X