Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Monschau

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Monschau

    Afgelopen week had ik herfstvakantie, we zijn een weekje naar zuid-limburg gegaan. Ook zijn we even de grens over gestoken naar Monschau (duitsland), dit dorpje springt er uit vanwege haar vakwerken huizen. (best wel toeristisch allemaal, maar wél gezellig )
    Vanwege de moeilijke belichting (witte vakwerken huizen, donker bos etc, schaduwen..) heb ik ervoor gekozen om daar verschillende opnamens te maken met verschillende sluitertijden om ze daarna als HDR samen te voegen. Totaal 16 opnames, variërend van 10 t/m 240 sec. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

    Last edited by andreas612; 24 oktober 2009, 22:11. Reden: Foto achter linkje wegens te "zwaar"
    1DII | 5D | 15 FE | 17-40 | 100 2.8 | 70-200 | 120-300 | 055XDB | NDG 4,8 | ND1000.

  • #2
    Re: Monschau

    Nog niet optimaal.De donkere lucht oogt heel vreemd bij de lichte gebouwen.Je hebt daar bovendien tegen de gebouwen/bomen aan, een halo.Ook het "gomwerk" is niet vrij van onnauwkeurigheden : links en rechts tegen de gebouwen aan heb je (te) donkere slierten.
    Vast staat dat je deze opname mooier kan krijgen dan ze nu is,mits opnieuw aan het werk te gaan met de verschillende lagen,en eventueel de lucht te vervangen door een andere.



    Walter
    D850

    Comment


    • #3
      Re: Monschau

      voor het vele werk wat je er zeker aan gehad hebt, vind ik het resultaat niet navenant.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Monschau

        Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
        Nog niet optimaal.De donkere lucht oogt heel vreemd bij de lichte gebouwen.Je hebt daar bovendien tegen de gebouwen/bomen aan, een halo.Ook het "gomwerk" is niet vrij van onnauwkeurigheden : links en rechts tegen de gebouwen aan heb je (te) donkere slierten.
        Vast staat dat je deze opname mooier kan krijgen dan ze nu is,mits opnieuw aan het werk te gaan met de verschillende lagen,en eventueel de lucht te vervangen door een andere.



        Walter
        Hoi, bedankt voor je reactie/tips, wat bedoel je precies met slierten?
        Ik zal nog even aan de gang gaan met de foto(s).

        Groeten Andreas
        1DII | 5D | 15 FE | 17-40 | 100 2.8 | 70-200 | 120-300 | 055XDB | NDG 4,8 | ND1000.

        Comment


        • #5
          Re: Monschau

          Oorspronkelijk geplaatst door andreas612 Bekijk bericht
          Hoi, bedankt voor je reactie/tips, wat bedoel je precies met slierten?
          Ik zal nog even aan de gang gaan met de foto(s).

          Groeten Andreas


          Hierzo,beide stroken zijn qua helderheidsgraad niet compatibel met de gebouwen:




          Walter
          D850

          Comment


          • #6
            Re: Monschau

            in die rechter kan ik me wel vinden, maar vind je die linker er niet bij horen, aangezien het de schaduw van het huis is.

            Edit:

            Heb wat gerommeld in photoshop:

            Last edited by andreas612; 24 oktober 2009, 13:53.
            1DII | 5D | 15 FE | 17-40 | 100 2.8 | 70-200 | 120-300 | 055XDB | NDG 4,8 | ND1000.

            Comment


            • #7
              Re: Monschau

              Oorspronkelijk geplaatst door andreas612 Bekijk bericht
              in die rechter kan ik me wel vinden, maar vind je die linker er niet bij horen, aangezien het de schaduw van het huis is.
              Jaja, deze ziet er heel goed uit, enkel had ik VEEL liever 'gewoon' water gezien.
              Of zijn de Waalse melkboeren daarjuist gepasseerd?
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: Monschau

                Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                Jaja, deze ziet er heel goed uit, enkel had ik VEEL liever 'gewoon' water gezien.
                Of zijn de Waalse melkboeren daarjuist gepasseerd?
                Ik wilde m'n filter nog even uitproberen, en het leek mij dus wel leuk met zo'n riviertje erbij. Wie weet waren het de boeren
                1DII | 5D | 15 FE | 17-40 | 100 2.8 | 70-200 | 120-300 | 055XDB | NDG 4,8 | ND1000.

                Comment


                • #9
                  Re: Monschau

                  Een speciale sfeer heb je wel vastgelegd in je originele post...de compositie vind ik zeker geslaagd en lekker veel details
                  Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                  http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Monschau

                    Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                    ...lekker veel details
                    [Mod]Jazeker, maar waarschijnlijk mede dankzij de bestandsgrootte de 400KB overschrijdt. Ik weet het, het is erg nipt (404KB), maar toch. Daarom achter een linkje en verkleinen a.u.b. We kunnen geen precedenten toelaten.[/Mod]
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Monschau

                      Ik vind het een best geslaagde HR foto, die het werk achter de computer zeker waar is.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Monschau

                        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                        [Mod]Jazeker, maar waarschijnlijk mede dankzij de bestandsgrootte de 400KB overschrijdt. Ik weet het, het is erg nipt (404KB), maar toch. Daarom achter een linkje en verkleinen a.u.b. We kunnen geen precedenten toelaten.[/Mod]
                        oke, ik heb 'm wat kleiner gemaakt, volgende keer toch geen kader
                        1DII | 5D | 15 FE | 17-40 | 100 2.8 | 70-200 | 120-300 | 055XDB | NDG 4,8 | ND1000.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Monschau

                          Ik vind het een prachtige foto! De update vind ik ietsje beter doordat je die wat lichter gemaakt hebt. Knap zicht met heerlijk licht, knappe kleuren en mooie details. Prachtige compositie met zo'n mooie diepte. Prachtig werk!

                          Groetjes,
                          Ann

                          Comment


                          • #14
                            Re: Monschau

                            Oorspronkelijk geplaatst door andreas612 Bekijk bericht
                            oke, ik heb 'm wat kleiner gemaakt, volgende keer toch geen kader

                            Dank voor je snelle actie. Ik merkte dat de foto wat trager laadde dan ik gewoon ben op mijn snelle Mac, en bij het checken van de bestandsgrootte merkte ik dat ie er net over was.
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                            Comment

                            Working...
                            X