Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"onvoldoende schijfruimte" en toch nog méér dan 1Gb vrij !? OPGELOST!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • "onvoldoende schijfruimte" en toch nog méér dan 1Gb vrij !? OPGELOST!

    met de regelmaat van een klok krijg ik onderaan mijn scherm het irritante bericht van Bill G. dat mijn C:/ vol is. Niets is echter minder waar, want als ik dan in de verkenner kijk, dan zie ik dat ik nog minstens 1Gb ruimte heb.
    zijn er onder jullie die ook last hebben van dat probleem, en hoe lussen jullie dat eventueel op??
    Of de oorzaak bij een gefragmenteerde schijf ligt kan ik niet nagaan, want om één of andere duistere reden werkt mijn schijfdefragmentatie-programma niet meer....
    't Is toch ook altijd wat met Windows hé. ware het niet dat ik met een Apple alléén op een eilandje zou zitten op het werk, maar ik had al lang overgestapt.

    Dré
    Last edited by dréten; 26 oktober 2009, 14:00.

  • #2
    Re: "onvoldoende schijfruimte" en toch nog méér dan 1Gb vrij !???

    Laat Ccleaner eens lopen op jouw schijf.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: "onvoldoende schijfruimte" en toch nog méér dan 1Gb vrij !???

      doe ik heel regelmatig, Theokus!
      helpt nikske....
      si! dat plakkaat is daar weeral
      Last edited by dréten; 23 oktober 2009, 22:02.

      Comment


      • #4
        Re: "onvoldoende schijfruimte" en toch nog méér dan 1Gb vrij !???

        Probeer DEZE eens.
        Je kan de controle laten uitvoeren bij de volgende opstart.
        'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

        Comment


        • #5
          Re: "onvoldoende schijfruimte" en toch nog méér dan 1Gb vrij !???

          De defragmentatie werkt niet meer als de harde schijf te vol staat (dat is logisch, want om bestanden te verplaatsen heb je plaats nodig).
          Ik heb de gewoonte om de foto's van het geheugenkaartje te downloaden op de 'C', na controle (wegwerpen wat te slecht is) verhuizen die naar de 'D' (daarop staan alle foto's) + een paar externe harde schijven als back-up.

          Maar als ik een paar keer vergeet om die map op de 'C' terug leeg te maken, dan krijg ik dezelfde problemen.
          Ik denk dat je de waarschuwing liefst wat te vroeg krijgt, want als de schijf helemaal vol raakt, dan heb je meer problemen.
          1 GB is niet veel, de volgende keer dat je een geheugenkaartje overzet naar de pc kan je dus in de problemen komen...
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: "onvoldoende schijfruimte" en toch nog méér dan 1Gb vrij !???

            .. en ik durf al wedden dat je prullenbak ingesteld is op 10% van je totale schijfgrootte .. ergo .. disk full ...

            Comment


            • #7
              Re: "onvoldoende schijfruimte" en toch nog méér dan 1Gb vrij !???

              Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
              .. en ik durf al wedden dat je prullenbak ingesteld is op 10% van je totale schijfgrootte .. ergo .. disk full ...
              Da's heel goed mogelijk,'k denk dat Dré een scan aan het uitvoeren is.
              'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

              Comment


              • #8
                Re: "onvoldoende schijfruimte" en toch nog méér dan 1Gb vrij !???

                Hoe groot is die schijf eigenlijk ?
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #9
                  Re: "onvoldoende schijfruimte" en toch nog méér dan 1Gb vrij !???

                  Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                  met de regelmaat van een klok krijg ik onderaan mijn scherm het irritante bericht van Bill G. dat mijn C:/ vol is. Niets is echter minder waar, want als ik dan in de verkenner kijk, dan zie ik dat ik nog minstens 1Gb ruimte heb.
                  en nog een geval van pebkac. 1 gb , amai

                  Comment


                  • #10
                    Re: "onvoldoende schijfruimte" en toch nog méér dan 1Gb vrij !???

                    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Hoe groot is die schijf eigenlijk ?
                    ... en hoeveel partities staan er op?
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #11
                      Re: "onvoldoende schijfruimte" en toch nog méér dan 1Gb vrij !???

                      Oké... hier ben ik weer, na een nachtje rust
                      (blijkbaar zijn er nog meer diehards onder jullie dan ik dacht, zo lang opblijven!...foei)
                      maar goed, om jullie vragen te beantwoorden:
                      • Bl@ck Bandit: mijn schijf is helemaal niet vol hoor, ik heb meestal zo'n goeie 1Gb over op het ogenblik dat ik de melding krijg en ik in de verkenner de eigenschappen van de C:/ controleer.
                      • regulus: mijn prullenbak is ingesteld op 3535Mb, maar die is meestal leeg, ik maak die namelijk leeg telkens ik eraan denk.
                      • nete/theokus: mijn schijf bestaat uit een C:/ en een D:/. de C is 40Gb groot, de D is er 35Gb.


                      Dré

                      Comment


                      • #12
                        Re: "onvoldoende schijfruimte" en toch nog méér dan 1Gb vrij !???

                        En IKKE
                        'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: "onvoldoende schijfruimte" en toch nog méér dan 1Gb vrij !???

                          De computer heeft soms een deel van de harde schijf nodig om bestanden tijdelijk op te slaan, bijvoorbeeld als je foto's bewerkt, en te weinig ram-geheugen hebt als je met veel lagen werkt.
                          Dat is de reden waarom je op tijd een foutmelding krijgt.
                          Voor een goede werking wordt er aangeraden om minstens 10% van de schijf vrij te houden, dan zou je in dit geval zelfs 4GB moeten overhouden.

                          40GB is niet erg veel, toch zeker niet als je met foto's werkt.
                          Kan je geen harde schijf bijsteken, zo duur zijn die toch niet meer?
                          Dan laat je de programma's op de "C" staan, en zet je alle grote bestanden op de "E" (nieuwe schijf).
                          De "D" partitie kan je natuurlijk ook wel blijven gebruiken.

                          De "C" in mijn pc is ook maar zo'n 50GB (de schijf is ook opgedeeld in partities), en dat is ruim voldoende voor de programma's. Ik moet er wel op letten dat ik daar niet teveel andere bestanden opzet, want dan heb ik dezelfde problemen.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: "onvoldoende schijfruimte" en toch nog méér dan 1Gb vrij !???

                            Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                            mijn schijf bestaat uit een C:/ en een D:/. de C is 40Gb groot, de D is er 35Gb.

                            Dré
                            Dus je hebt 75GB totaal.... lol, ik gemiddeld zo'n 400GB aan data op mijn 500Gb HDD staan

                            Je Windows zal normaal gesproken ook wat vrije HDD ruimte willen behouden om te gebruiken als virtueel geheugen. Die 1 GB zal daar ongetwijfeld voor bedoeld zijn.... Mijn advies, koop je gewoon een véél grotere harde schijf, desnoods een externe. Voor 6 of 7 tientjes koop je al wel een 500 GB of zo.
                            www.indetailfotografie.nl

                            Comment


                            • #15
                              Re: "onvoldoende schijfruimte" en toch nog méér dan 1Gb vrij !???

                              Je hebt dus een schijf van 80 GB.
                              Vervang ze door een 500 GB (47 euro) als je PC al over SATA beschikt. Een oud type schijf kost wel wat meer.
                              Je 80 GB schijf kan dan in een ICY box gestopt worden en verder "leven" als externe backup schijf.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment

                              Working...
                              X