Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Scarlet modem weer defect...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Scarlet modem weer defect...

    Het is weer zover, de modem die een paar maanden geleden vervangen is, heeft het donderdagavond weer opgegeven.
    Gelukkig heb ik een buurman die voor een noodoplossing kan zorgen, anders zat ik weer een hele tijd zonder telefoon en internet.

    Dit is nu de vierde modem sinds ik overgeschakeld ben naar Scarlet One (mei 2008).
    Die modems zijn dus heel onbetrouwbaar, de reden waarom die zo snel stuk gaan is dat ze veel te heet worden, en daar kan de elektronica niet zo goed tegen...

    Nu kan ik weer proberen om de defecte modem in te ruilen, vorige keer duurder dat net geen 14 dagen.

    Volgens een goed ingelichte bron zouden die slechte modems binnenkort (begin volgend jaar) vervangen worden door een andere (hopelijk zijn die wat degelijker).
    Het zou ook een ander systeem zijn waarbij er ook een hogere snelheid mogelijk is als je wat verder van de centrale woont.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

  • #2
    Re: Scarlet modem weer defect...

    Soms blijf je beter waar je bent

    mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

    Comment


    • #3
      Re: Scarlet modem weer defect...

      Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
      Soms blijf je beter waar je bent

      mir
      Ik zat al bij Scarlet voor internet, maar bij Belgacom voor de telefoon.
      Met Scarlet One moet ik elke maand niet die 17 euro abonnement betalen bij Belgacom.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Scarlet modem weer defect...

        Heb scarlet voor 2 maanden ook buiten gebonjourt,heb nu telenet.
        Hoe plaats jij je modem,plat op de grond ... da's geen goede manier,op z'n zijkant zetten,zo zet hij veel meer warmte weg en gaat hij langer mee.
        'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

        Comment


        • #5
          Re: Scarlet modem weer defect...

          Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
          Heb scarlet voor 2 maanden ook buiten gebonjourt,heb nu telenet.
          Hoe plaats jij je modem,plat op de grond ... da's geen goede manier,op z'n zijkant zetten,zo zet hij veel meer warmte weg en gaat hij langer mee.
          Die heb ik altijd op zijn zijkant gezet, en die staat nergens tegenaan, om toch maar zoveel mogelijk de warmte af te kunnen voeren.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Scarlet modem weer defect...

            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Ik zat al bij Scarlet voor internet, maar bij Belgacom voor de telefoon.
            Met Scarlet One moet ik elke maand niet die 17 euro abonnement betalen bij Belgacom.
            idem hier, en om dezelfde reden heb ik Belgacom buiten gebonjourd.
            Nog geen spijt van gehad.
            Nog maar één keer de modem moeten laten vervangen en bij mij blijft die 24/24 aan staan. Wel in een redelijk fris buro.

            Comment


            • #7
              Re: Scarlet modem weer defect...

              Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
              idem hier, en om dezelfde reden heb ik Belgacom buiten gebonjourd.
              Nog geen spijt van gehad.
              Nog maar één keer de modem moeten laten vervangen en bij mij blijft die 24/24 aan staan. Wel in een redelijk fris buro.
              Wel ik heb Telenet ook al een aantal jaren en ooit heeft één modem de geest gegeven.
              (Motorola)
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: Scarlet modem weer defect...

                wat een rommel ik zou gaan voor een sitecom modem die heb ik al een jaar en nog nooit een probeem gehad

                Comment


                • #9
                  Re: Scarlet modem weer defect...

                  Oorspronkelijk geplaatst door jesse2314 Bekijk bericht
                  wat een rommel ik zou gaan voor een sitecom modem die heb ik al een jaar en nog nooit een probeem gehad
                  Sitecom is de goedkoopste junk, dat wel. Maar zoiets goed noemen is een eufemisme.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Scarlet modem weer defect...

                    ik vind die modems echt goed

                    Comment


                    • #11
                      Re: Scarlet modem weer defect...

                      Nog een update...

                      Via de online klantendienst is het blijkbaar onmogelijk om de modem te laten vervangen, en ik heb geen zin meer om weer telkens minstens een half uur aan de telefoon te hangen...

                      Bij de online klantendienst geloven ze blijkbaar niet dat de modem defect is, maar als ik die weer aansluit, dan werkt hier niets meer. Met deze modem werkt alles wel, moet ik daar dan nog een tekeningetje bij maken.


                      Vandaag kreeg ik van Scarlet wel een mailtje dat ze binnenkort een nieuw type modem komen plaatsen, die zou heel wat sneller zijn, en is ook bruikbaar voor digitale tv.
                      Dan geef ik gewoon die defecte modem mee, en is het probleem voor mij opgelost.

                      Als die nieuwe modems wat degelijker zijn tenminste...
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Scarlet modem weer defect...

                        Mijn modem uit november 2001 van belgacom werkt nog steeds
                        ( of moet ik nu hout vasthouden) ?
                        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                        George Orwell

                        Comment


                        • #13
                          Re: Scarlet modem weer defect...

                          als je over een paar maanden het probleem weer heb
                          dan moet je gewoon gaan klagen bij de fabriekant want dit is niet normaal

                          Comment


                          • #14
                            Re: Scarlet modem weer defect...

                            hier telenet, en nog nooit een probleem gehad!
                            als ik me nie vergis zetten zij D-link.

                            mijn router voor internet in den bureau en wireless door het huis is ook een d-link.
                            al den 3den ofzo => wel steeds vervangen voor een beter/sneller exemplaar nooit wegens problemen
                            nikon stuff

                            Comment

                            Working...
                            X