Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Spam of niet ... OPGELOST.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Spam of niet ... OPGELOST.

    Vandaag een mailtje gekregen ivm een offerte die ik nooit gevraagd heb,ik ken deze persoon niet en heb er nooit contact mee gehad.
    Is dat spam ?
    Hier de tekst:
    Betreft: offerte verzekerd wonen +

    Naar aanleiding van de huidige gegevens beschik ik nog over onvoldoende informatie om een correcte offerte op te stellen.
    Graag zou ik een gesprek met u voeren voor een gratis en vrijblijvende offerte.
    Indien u momenteel reeds elders verzekerd bent, bezorg ons dan zeker uw huidige polis zodat u een zo correct mogelijke vergelijking kunt maken.
    U kan ons altijd bereiken tijdens de kantooruren of een afspraak vastleggen via mail.
    Met vriendelijke groeten,

    Peggy
    Last edited by Macroshopper; 26 oktober 2009, 16:59.
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

  • #2
    Re: Spam of niet

    tel nr verwijst naar Argenta te Hasselt.

    Henri
    lidnummer: BD0435BE

    Comment


    • #3
      Re: Spam of niet

      Hey juppekes

      Dat lijkt toch op een mailtje om klanten te lokken
      Bootjes

      Comment


      • #4
        Re: Spam of niet

        Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
        Vandaag een mailtje gekregen ivm een offerte die ik nooit gevraagd heb,ik ken deze persoon niet en heb er nooit contact mee gehad.
        Is dat spam ?
        Hier de tekst:
        Betreft: offerte verzekerd wonen +

        Naar aanleiding van de huidige gegevens beschik ik nog over onvoldoende informatie om een correcte offerte op te stellen.
        Graag zou ik een gesprek met u voeren voor een gratis en vrijblijvende offerte.
        Indien u momenteel reeds elders verzekerd bent, bezorg ons dan zeker uw huidige polis zodat u een zo correct mogelijke vergelijking kunt maken.
        U kan ons altijd bereiken tijdens de kantooruren of een afspraak vastleggen via mail.
        Met vriendelijke groeten,

        Peggy
        Tel. 011 23 40 83
        Fax. 011 23 40 52

        e-mail: rudi.gommers@argenta.be
        Dat is de agent van de Argenta bank hier om de hoek in de Banneuxstraat in Hasselt. Dus Spam.
        Ik vraag mij wel af waarom die klanten zou zoeken in Antwerpen.

        Mvg.
        Robert
        Mvg.
        Robert
        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

        Comment


        • #5
          Re: Spam of niet

          Je hebt nooit naar een offerte gevraagd, en Rudi ondertekent met "Peggy" ... is dat niet duidelijk genoeg?
          Vriendelijke groet,

          Jos

          Comment


          • #6
            Re: Spam of niet

            Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
            Dat is de agent van de Argenta bank hier om de hoek in de Banneuxstraat in Hasselt. Dus Spam.
            Ik vraag mij wel af waarom die klanten zou zoeken in Antwerpen.

            Mvg.
            Robert
            Wellicht omdat ze systematisch ieder ontdekt emailadres gaan aanschrijven.
            Agent van de bank kan aldus zijn tijd beter besteden dan andere surfgewoontes te onderhouden. Mss krijgt agent wel een bonus voor ieder spoor dat positief uitvalt?

            Henri
            lidnummer: BD0435BE

            Comment


            • #7
              Re: Spam of niet

              Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
              Je hebt nooit naar een offerte gevraagd, en Rudi ondertekent met "Peggy" ... is dat niet duidelijk genoeg?
              Rudi of Peggy ... op het kantoor is het mss HIJ en op straat mss ZIJ, de moderne tijden hé Jos.
              Daar zou ik toch graag meer van weten want ik hou niet van zo een werkwijze.
              'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

              Comment


              • #8
                Re: Spam of niet

                Hallo,

                Je kan in elk geval contact opnemen met het hoofdkantoor van Argenta en vragen of dit een gebruikelijke werkwijze is ... (naar mijn mening is dit een werkwijze die de professionaliteit van een bank serieus in twijfel trekt ...).
                Onze ervaring leert dat bij Argenta het ene kantoor niet het andere is - maar klachten bij het hoofdkantoor hebben uiteindelijk geleid tot een bevredigende oplossing.

                Jaja
                Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                Comment


                • #9
                  Re: Spam of niet

                  En een gewone vergissing is niet mogelijk?
                  Of ne slimme dat eens een offerte gaan vragen is, niet neen durfde te zeggen en zomaar een e-mailadres opgegeven heeft dat hem te binnen schoot?
                  Waaom toch velen altijd direct aan opzet en misbruik denken.
                  En dat het e-mailadres anders is dan de naam van de persoon is op vele plaatsen zo, ook bij andere banken!
                  Soms is het eens de bediende dat in naam van xyz een mail stuurt.
                  Natuurlijk kan het ook spam zijn maar wie zal het zeggen!
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Spam of niet

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    En een gewone vergissing is niet mogelijk?
                    Of ne slimme dat eens een offerte gaan vragen is, niet neen durfde te zeggen en zomaar een e-mailadres opgegeven heeft dat hem te binnen schoot?
                    Waaom toch velen altijd direct aan opzet en misbruik denken.
                    En dat het e-mailadres anders is dan de naam van de persoon is op vele plaatsen zo, ook bij andere banken!
                    Soms is het eens de bediende dat in naam van xyz een mail stuurt.
                    Natuurlijk kan het ook spam zijn maar wie zal het zeggen!
                    Ik denk ook eerder aan een verkeerd opgegeven mailadres, soms moet er maar een lettertje verkeerd zijn. Heb zo een tijdje mails gekregen van een balletschool. Kreeg zelfs een uitnodiging om een demonstratie te gaan geven in een cultureel centum.Ik zie mij nog niet zo direct met een "tu-tu" aan rondhuppelen. Men had gewoon een puntje vergeten in het mailadres. Ik denk dat dit ook zoiets is.
                    Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Spam of niet

                      Wat is eigenlijk spam?
                      Ik heb het begin van het antwoord daarop HIER gelezen.
                      Ik denk niet dat een spammer zo dom zal zijn met z'n eigen naam te onder tekenen.
                      Volgens mij is die mail niet meer of minder dan een vergissing.
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Spam of niet

                        Opgelost.
                        "" Onderstaand bericht is bedoeld voor Marc Thys uit de (BIEP) te Hasselt. Hij gaf ons zelf het e-mailadres op dat wij gebruikten.
                        Indien u niet deze Marc Thys bent zal het e-mail adres hier of daar een klein verschil tonen. Ik zal persoonlijk contact opnemen met de Marc Thys die bij ons op kantoor was.
                        Uiteraard wens ik mij te verontschuldigen voor het misverstand en mag u het onderstaande bericht als onbestaande beschouwen.""
                        'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Spam of niet ... OPGELOST.

                          Je had het beter eerst nagevraagd vooralleer het hier te posten
                          Ondertussen is de naam van dat kantoor wel besmeurd!
                          Als je het kantoor via trefwoorden (kantoor + straat + gemeente) op Google zoekt, krijg je dit topic al op de 4e plaats. Mooie reclame als je weet dat de mensen meestal niet tot het einde lezen.

                          Als iedereen hier voor iedere (vermeende) spam of fishing mail een topic moest openen zou het hier mooi worden.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Spam of niet ... OPGELOST.

                            Oorspronkelijk geplaatst door kourni Bekijk bericht
                            Je had het beter eerst nagevraagd vooralleer het hier te posten
                            Ondertussen is de naam van dat kantoor wel besmeurd!
                            Als je het kantoor via trefwoorden (kantoor + straat + gemeente) op Google zoekt, krijg je dit topic al op de 4e plaats. Mooie reclame als je weet dat de mensen meestal niet tot het einde lezen.

                            Als iedereen hier voor iedere (vermeende) spam of fishing mail een topic moest openen zou het hier mooi worden.
                            Achteraf is het ook zo makkelijk.

                            Mvg.
                            Robert
                            Mvg.
                            Robert
                            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                            Comment


                            • #15
                              Re: Spam of niet ... OPGELOST.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                              Achteraf is het ook zo makkelijk.

                              Mvg.
                              Robert
                              ... en intussen weten we hoe ze heet: Peggy!
                              Groot, slank, blond slechts 60 kg en 60 jaar... (oei).
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment

                              Working...
                              X