Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

geruchten over nieuw 70-200 IS 2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • geruchten over nieuw 70-200 IS 2.8

    Mijn plan was om deze week een 70-200 IS 2.8 te gaan kopen. Maar terwijl ik op zoek was naar de beste deal vond ik een draadje op canonrumors over een eventueel nieuw model. Het is en blijven maar geruchten, maar vaak zit er toch een beetje waarheid in. Ik ga mijn aankoop even uitstellen, dus keek ik naar de 24-70mm, maar ook daar zijn er geruchten dat Canon een nieuw model gaan lanceren.
    Dit zou ik echt fantastisch vinden. Ik heb geen idee wat de vernieuwing gaat worden, maar een aantal mm extra aan de breedhoek kant of een aantal extra mm aan de tele kant zijn wel een mooi voordeel zijn. 22-70mm of 24-85mm, iets in die richting zou voor mij een instant buy zijn. Of gewoon hun nieuwe IS.

    Mijn 2 lenzen die ik absoluut wil kopen kan ik nu dus niet kopen. Of beter gezegd wil ik nog niet kopen, wacht liever een paar maand om zeker te zijn indien er al dan niet een nieuw model uitkomt. Indien er een nieuwe 70-200 komt ga ik ook de optie hebben een 2de hands 70-200 voor een goeie prijs op de kop kunnen tikken. De toekomst zal hopelijk goed nieuws brengen

    Om mijn drang tot kopen nu te stillen ben ik aan't kijken om mijn collectie primes uit te breiden.
    Wat zouden jullie kopen en waarom. De vraag is dus niet: "wat ik best koop?" en "wat ik ermee ga doen?". De vraag is eerder: "wat kan ik ermee doen?". Of beter, wat zouden jullie ermee doen?

    Opties zijn:
    100mm macro IS 2.8 L
    135mm 2.0 L
    200mm 2.8 L

    Hou wel in gedachte dat in deze denkoefening dat je (ik) later zeker een 70-200 ga bijkopen.
    Ik had een 28-135mm, die ik recent heb verkocht. Momenteel is de 85mm de langste lens die ik heb. Heb dus meer tele nodig.

    Van de 135mm heb ik niks dan goei dingen gelezen. Veel mensen zeggen zelfs dat dit Canons beste lens is.
    Van de 100mm heb ik nog niet veel gelezen omdat het een recente lens is. De macro trekt mij wel aan maar de bokey schrikt mij een beetje af voor portretten. Heb een aantal voorbeelden gezien waar de 100mm macro gebruikt werd voor portretten en het zag er een beetje "raar" uit.
    Van de 200mm heb ik ook nog niet heel veel gelezen. Voordeel is wel dat het zwart is Klinkt stom, maar die witte objectieven zijn veel te opvallend. (Canon zou al hun witte modellen ook in't zwart moeten verkopen.) Maar ik vrees dat ik deze niet veel zal kunnen gebruiken. Deze zal wssl zoals mijn 10-22 veel in mijn tas blijven zitten.

    Nog een andere optie is: Een 7D body kopen en geen lens
    Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
    website: http://www.hung.be
    facebook - Instagram

  • #2
    Re: geruchten over nieuw 70-200 IS 2.8

    Oorspronkelijk geplaatst door hung Bekijk bericht
    Mijn 2 lenzen die ik absoluut wil kopen kan ik nu dus niet kopen. Of beter gezegd wil ik nog niet kopen, wacht liever een paar maand om zeker te zijn indien er al dan niet een nieuw model uitkomt.
    Ik schat de kans groot in dat er binnenkort geen nieuwe 70-200 F/2.8 IS verschijnt en dan heb je maanden voor niets gewacht, terwijl je in de tussentijd vele foto's had kunnen trekken met de bestaande versie die voor zeer velen goed genoeg is gebleken. Ik zou dus die 70-200 IS USM nu halen als je het geld er voor hebt liggen ..

    Comment


    • #3
      Re: geruchten over nieuw 70-200 IS 2.8

      veel zal er dan toch ook nie aan veranderen!
      't is een supergoeie lens! mss hun nieuwe IS maar daar zou ik toch ook niet op wachten.
      nikon stuff

      Comment


      • #4
        Re: geruchten over nieuw 70-200 IS 2.8

        Koop een 70-200 ipv lenzen waar ge niet eens van weet wat ge ermee zou doen.
        Lijkt me nogal dwaas lenzen te kopen die ge niet wilt.
        http://aljocha.tumblr

        Comment


        • #5
          Re: geruchten over nieuw 70-200 IS 2.8

          Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
          Ik schat de kans groot in dat er binnenkort geen nieuwe 70-200 F/2.8 IS verschijnt en dan heb je maanden voor niets gewacht, terwijl je in de tussentijd vele foto's had kunnen trekken met de bestaande versie die voor zeer velen goed genoeg is gebleken. Ik zou dus die 70-200 IS USM nu halen als je het geld er voor hebt liggen ..
          Ik ben niet gehaast. Het probleem met geruchten is dat niemand weet als het al dan niet zo is. Het kriebelt nu wel hard om te kopen. Maar een shopowner had gezegd dat ze de huidige 70-200 niet meer gaan verkopen. Is die poster of die shopeigenaar te vertrouwen, dat is de vraag natuurlijk. 't kan zeker geen kwaad effe de kat uit de boom te kijken.

          Oorspronkelijk geplaatst door Pen F Bekijk bericht
          Koop een 70-200 ipv lenzen waar ge niet eens van weet wat ge ermee zou doen.
          Lijkt me nogal dwaas lenzen te kopen die ge niet wilt.
          Niet willen is nogal een overdreven. Het probleem is dat ik alles wil. Ik hoor graag meningen en visies van anderen met meer ervaring zodat ik aan de hand van hun ervaringen mijn eigen mening kan vormen.
          In principe heb ik geen enkele nieuwe lens nodig, en de kitlens zou moeten volstaan. Maar ik vind het tof om nieuwe dingen te kopen. Net zoals een ander graag een chrome uitlaat koopt voor zijn wagen of 20" velgen. Ieder diertje zijn pleziertje.
          Daar is helemaal niets dwaas mee. Een vriendin van mij heeft eergisteren een handtas van 950 EUR gekocht. Persoonlijk vind ik het dwaas, maar zij vindt het supercool.
          Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
          website: http://www.hung.be
          facebook - Instagram

          Comment


          • #6
            Re: geruchten over nieuw 70-200 IS 2.8

            Er zal altijd wel iets nieuws om de hoek staan te wachten, als je daarom een koop gaat uitstellen zal je heel goedkoop gesteld zijn ... je koopt gewoon nooit dan.

            Toen ik mijn tweede 40D kocht kwam de 50D een week later uit, ikke dus razend ... maar ik had ondertussen al wel geniet van mijn 40D gehad, en achteraf gezien had ik eerlijk gezegd toch niet de 50D gekocht maar nog altijd een 40D (alleen was die dan 100 Euro goedkoper geweest) ... maar je begrijpt wat ik bedoel : kan je de 70-200 IS 2.8 nu gebruiken, koop hem dan !

            Er zijn al jaren geruchten dat de 100-400 vervangen zal worden door een MkII ... ik heb lang getwijfeld om ze te kopen, uiteindelijk begin dit jaar toch maar gekocht, en zie, er is nog altijd geen opvolger hé, heb er ondertussen al héél veel plezier van gehad rond het circuit

            Als ik je post zo een beetje lees had je eerst een 28-135 (echt een consumer lens dus) en nu ga je ineens L toplenzen kopen, zo'n 135mm of 200mm zijn heel speciale lenzen die maar beperkt inzetbaar zijn. Als je zelf nog niet echt weet waar je ze voor zal gebruiken lijkt het me niet echt aan te raden om er nu al zoveel geld aan uit te geven.

            Koop nu de 70-200 IS 2.8 en eventueel nog de 100-400, dan heb je een gigantisch bereik en kan je voor jezelf uitmaken welke primes je eventueel zou kunnen gebruiken om nog scherper beelden te krijgen ... maar nu al primes kopen vind ik eerlijk gezegd een héél slecht, en duur idee, als je de lotto gewonnen heb ja dan gerust je gang, maar ik zou dan toch eerder opteren om een nieuwe body te kopen met enkele top zooms zoals ik aangaf.

            Mark
            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

            Comment


            • #7
              Re: geruchten over nieuw 70-200 IS 2.8

              Oorspronkelijk geplaatst door hung Bekijk bericht
              Een vriendin van mij heeft eergisteren een handtas van 950 EUR gekocht. Persoonlijk vind ik het dwaas, maar zij vindt het supercool.
              Ik vrees dat zij op een gelijke manier reageert als jij met je 70-200 F/2.8 IS verschijnt

              Gewoon niets van aantrekken hoor

              Comment


              • #8
                Re: geruchten over nieuw 70-200 IS 2.8

                Oorspronkelijk geplaatst door hung;2442753[LIST
                Nog een andere optie is: Een 7D body kopen en geen lens
                tamelijk zinloze optie lijkt mij.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: geruchten over nieuw 70-200 IS 2.8

                  De 100 2.8 macro USM zonder IS heeft dezelfde beeldkwaliteit en AF snelheid als de nieuwe IS versie, is ook een handige lichtsterke tele op een crop en tweedehands (ong 350 EUR) een koopje

                  Net zoals de 200 2.8 L (ong 500 EUR), veel kwaliteit en lichtsterkte (en alletwee ZWART )

                  Alhoewel ik in de praktijk liever mijn knalwitte 100-400 zoom gebruik

                  Je zal ze nog hebben lang nadat je 7D afgevoerd is
                  Last edited by palombian; 23 oktober 2009, 22:05. Reden: 100-400

                  Comment


                  • #10
                    Re: geruchten over nieuw 70-200 IS 2.8

                    Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                    Er zal altijd wel iets nieuws om de hoek staan te wachten, als je daarom een koop gaat uitstellen zal je heel goedkoop gesteld zijn ... je koopt gewoon nooit dan.

                    Toen ik mijn tweede 40D kocht kwam de 50D een week later uit, ikke dus razend ... maar ik had ondertussen al wel geniet van mijn 40D gehad, en achteraf gezien had ik eerlijk gezegd toch niet de 50D gekocht maar nog altijd een 40D (alleen was die dan 100 Euro goedkoper geweest) ... maar je begrijpt wat ik bedoel : kan je de 70-200 IS 2.8 nu gebruiken, koop hem dan !

                    Er zijn al jaren geruchten dat de 100-400 vervangen zal worden door een MkII ... ik heb lang getwijfeld om ze te kopen, uiteindelijk begin dit jaar toch maar gekocht, en zie, er is nog altijd geen opvolger hé, heb er ondertussen al héél veel plezier van gehad rond het circuit

                    Als ik je post zo een beetje lees had je eerst een 28-135 (echt een consumer lens dus) en nu ga je ineens L toplenzen kopen, zo'n 135mm of 200mm zijn heel speciale lenzen die maar beperkt inzetbaar zijn. Als je zelf nog niet echt weet waar je ze voor zal gebruiken lijkt het me niet echt aan te raden om er nu al zoveel geld aan uit te geven.

                    Koop nu de 70-200 IS 2.8 en eventueel nog de 100-400, dan heb je een gigantisch bereik en kan je voor jezelf uitmaken welke primes je eventueel zou kunnen gebruiken om nog scherper beelden te krijgen ... maar nu al primes kopen vind ik eerlijk gezegd een héél slecht, en duur idee, als je de lotto gewonnen heb ja dan gerust je gang, maar ik zou dan toch eerder opteren om een nieuwe body te kopen met enkele top zooms zoals ik aangaf.

                    Mark

                    Bedankt voor je reply.
                    Ik ben verliefd op primes sinds mijn eerste 50mm 1.8. Heb ik verkocht en heb nu een 50mm 1.4. Heb ook een 85mm 1.8
                    De lichtsterkte, snelheid en scherpte van een prime is gewoon

                    Na het lezen van jullie replies heb ik terug zin gekregen om de 70-200 te gaan kopen
                    Morgen ga ik nog wat naar geruchten zoeken en dan heb ik zondag om erover te slapen.
                    Maandag meer nieuws
                    Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
                    website: http://www.hung.be
                    facebook - Instagram

                    Comment


                    • #11
                      Re: geruchten over nieuw 70-200 IS 2.8

                      Oorspronkelijk geplaatst door hung Bekijk bericht

                      Bedankt voor je reply.
                      Ik ben verliefd op primes sinds mijn eerste 50mm 1.8. Heb ik verkocht en heb nu een 50mm 1.4. Heb ook een 85mm 1.8
                      De lichtsterkte, snelheid en scherpte van een prime is gewoon

                      Na het lezen van jullie replies heb ik terug zin gekregen om de 70-200 te gaan kopen
                      Morgen ga ik nog wat naar geruchten zoeken en dan heb ik zondag om erover te slapen.
                      Maandag meer nieuws
                      ik was ook verkocht voor primes. Maar de laatste tijd ben ik mijn mening hierover toch een beetje aan het herzien. Bvb de 70-200 f4 IS is scherper volopen dan gelijk welke prime (en zoom) die ik ooit heb gehad (behalve de 100mm f2.8 macro)
                      de lenzen die de laatste tijd nieuw uitkomen zijn steeds verbazend goed van kwaliteit en beginnen eigenlijk de kloof tussen prime en zoom te dichten op vlak van beeldkwaliteit. Vandaar hoop ik ook op een nieuwe 70-200 f2.8 IS L met de beeldkwaliteit van de F4 IS. De huidige versie van die lens was op f4 zelfs nog minder scherp dan mn 70-200 f4 IS Lichtsterkte blijft een andere zaak...
                      5DmkIII en wat glas

                      Comment


                      • #12
                        Re: geruchten over nieuw 70-200 IS 2.8

                        Zelf zit ik ook al een tijdje te broeden op de keuze 135L of 70-200L F2.8 IS.
                        Je leest voldoende argumenten voor beiden kanten.
                        Er zijn velen die beweren dat die 135L de beste beelden schiet. En anderen zeggen dat die lens niet meer bovenkomt als je 70-200L hebt.

                        Ik denk dat het uiteindelijk een keuze is die je zal moeten maken. Als je geld genoeg hebt schaf je ze beiden aan natuurlijk.

                        135L voor de scherpste resultaten, mooiste bokeh en iets licht sterker
                        70-200L voor de handigheid van de zoom. Iets minder scherp, iets minder lichtsterk

                        De prime is uiteraard een stuk goedkoper ook, maar in mijn geval zou ik een 70-200 F4 upgraden en zijn beiden paden dus ongeveer gelijk in prijs.
                        Tot sluitertijd, Dirk

                        Comment


                        • #13
                          Re: geruchten over nieuw 70-200 IS 2.8

                          Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                          ik was ook verkocht voor primes. Maar de laatste tijd ben ik mijn mening hierover toch een beetje aan het herzien. Bvb de 70-200 f4 IS is scherper volopen dan gelijk welke prime (en zoom) die ik ooit heb gehad (behalve de 100mm f2.8 macro)
                          de lenzen die de laatste tijd nieuw uitkomen zijn steeds verbazend goed van kwaliteit en beginnen eigenlijk de kloof tussen prime en zoom te dichten op vlak van beeldkwaliteit. Vandaar hoop ik ook op een nieuwe 70-200 f2.8 IS L met de beeldkwaliteit van de F4 IS. De huidige versie van die lens was op f4 zelfs nog minder scherp dan mn 70-200 f4 IS Lichtsterkte blijft een andere zaak...
                          Dit heb ik ook gelezen dat de f4 versie scherper is. De 2.8 volop is softer. Nu weet ik nog niet goed als dit zo'n groot nadeel zal zijn voor mij. Ik was van plan vandaag naar konijn te rijden en de lens gewoon te kopen. Maar heb mij nog kunnen inhouden. De geruchten die ik las sloegen blijkbaar op de 24-70 en niet op de 70-200. Waardoor de waterkans die ik zag op een nieuwe 70-200 nog kleiner tot niets is verdwenen.

                          Ik heb ook dingen gelezen over een extender, maar dan verliest ge zowel lichtsterkte als scherpte. Dus dat vind ik niet echt een optie.

                          ps: ik probeer nu al heel de dag te bellen naar konijnenberg turnhout en krijg zo'n voicemail dame die zegt dat ik moet wachten en daarna krijg ik gewoon te horen: de gewenste gebruiker antwoordt niet en de lijn is weg.
                          Last edited by hung; 26 oktober 2009, 14:09.
                          Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
                          website: http://www.hung.be
                          facebook - Instagram

                          Comment


                          • #14
                            Re: geruchten over nieuw 70-200 IS 2.8

                            Vreemd voor konijneberg..
                            Ik wil toch nog even kwijt dat ik de 70-200 f4 IS heb gekozen, net omdat ze scherper is dan de 2.8 en toch veel compacter en lichter om mee te nemen. En ze IS idd best scherp, maar sinds ik een (+- 35 jaar oude MF) 135mm 2.8 prime heb merk ik toch dat de beeldkwaliteit echt wel nog een héél pak scheelt en gebruik ik de canon eigenlijk niet meer zo vaak..
                            De prime weegt ook maar +-1/3de en de bouwkwaliteit voelt nog iets meer solide.

                            Edit: mss is dit wel interessant: http://forum.belgiumdigital.com/f11/...sm-284080.html
                            Last edited by oermens; 26 oktober 2009, 15:07.
                            Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                            Comment


                            • #15
                              Re: geruchten over nieuw 70-200 IS 2.8

                              Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
                              Ik heb de persoon een berichtje gestuurd. Maar ben geen grote fan van 2de hands lenzen. Die zijn vaak nog heel duur. En voor het verschil koop ik liever een nieuwe.
                              Een nieuwe 135mm kost iets meer dan 900 EUR. 2de hands wil ik er 600 EUR aan geven. Maar de kans dat het verkocht wordt aan die prijs is zeer klein.
                              Bedankt voor de link.

                              edit: heb meteen antwoord gekregen, 750 EUR. In Londen kan ik hem nieuw kopen voor 814 EUR (749£) met één jaar garantie.
                              Last edited by hung; 26 oktober 2009, 15:26.
                              Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
                              website: http://www.hung.be
                              facebook - Instagram

                              Comment

                              Working...
                              X