Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

video to DVD

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • video to DVD

    hoe kan ik bepaalde beelden op een VHS cassete overbrengen naar men pc, om deze dan op DVD te plaatsen?
    Nikon D3100 18-55 VR lens
    http://www.flickr.com/photos/102305253@N04/
    https://www.facebook.com/groups/867440223266618/

  • #2
    Re: video to DVD

    Je hebt het volgende nodig:

    • Een VHS videospeler of recorder.
    • Een DVD brander.
    • Een apparaatje waarmee je een videosignaal (PAL composite of S-Video) kan overdragen naar de computer. Die zijn tegenwoordig vrij schappelijk, om niet te zeggen goedkoop, en er zit meestal software bij om te doen wat je wil.

    Het alternatief is het niet via de computer te doen, maar via een eenvoudige DVD schrijver die je op je TV aansluit.

    Dave
    pixelpusher

    Comment


    • #3
      Re: video to DVD

      Oorspronkelijk geplaatst door Belgiumman Bekijk bericht
      hoe kan ik bepaalde beelden op een VHS cassete overbrengen naar men pc, om deze dan op DVD te plaatsen?
      Met Magix KLIK
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: video to DVD

        die goedkope USB dingskes werken goed voor circa de eerste 10 minuten, maar anders veel dropped frames en problemen met lipsync etc.

        makkeijkste manier op het goed te doen, is als je nog ergens een digitale videocamera met analoge in hebt, die realtime de analoge stroom omzet in dv-format via de firewire naar je PC. Je moet dan zelf geen digitale tape verspillen, rechtstreekse omzetting, en dan met een editing programma branden op DVD

        Comment


        • #5
          Re: video to DVD

          Oorspronkelijk geplaatst door momentopname Bekijk bericht
          die goedkope USB dingskes werken goed voor circa de eerste 10 minuten, maar anders veel dropped frames en problemen met lipsync etc.

          makkeijkste manier op het goed te doen, is als je nog ergens een digitale videocamera met analoge in hebt, die realtime de analoge stroom omzet in dv-format via de firewire naar je PC. Je moet dan zelf geen digitale tape verspillen, rechtstreekse omzetting, en dan met een editing programma branden op DVD
          Dan heb je een DV file, ipv een MPEG2 file. Als die goedkope dingskes dan frames laten vallen, ligt het aan het dingske, want een DV file pakt veel meer plaats in dan een MPEG2 file van dezelfde kwaliteit.

          Je hebt dan ook nog de omzetting van DV naar MPEG2 die veel meer tijd in beslag neemt.

          Daarbovenop zijn de videocamera's die analoog->DV omzetten aankunnen vrij schaars. Ik heb er zo een, maar ik weet dat die destijds een stuk duurder waren omdat die door de douane bekeken werden als videorecorders, wat meer invoerrechten betekende.

          Dave
          pixelpusher

          Comment


          • #6
            Re: video to DVD

            als het enkel en alleen overbrengen is , kan je je videorecorder aan een dvd writer stand alone hangen (verbinden met scart kabels
            je laat dan de video afspelen en je neemt die op op een dvd
            als je natuurlijk de films wilt bewerken kan je beter een canopus 55d aanschaffen (als je hier spreekt over veel films) dan een scart met out knopje op de videorecorder, analoge kabeltjes aansluiten op canopus en canopus aansluiten via fire wire op computer
            inladen in een programma (magix, ulead...) bewerken en branden op dvd
            geen frameverlies, geen stoppen van de film....neemt de ganse film (ook 4 uur ) na elkaar op
            groetjes aline
            groetjes aline

            Comment


            • #7
              Re: video to DVD

              Er zijn fotozaken waar ze het voor jou doen, ik weet niet tegen welke prijs.
              Als het maar een paar films zijn zou ik ze in de winkel binnen doen in plaats van thuis te zitten knoeien.
              ( afhankelijk van wat er op de video staat natuurlijk )

              Comment

              Working...
              X