Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verwarming : extra radiator

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verwarming : extra radiator

    Hierbij had ik graag geweten of het volgende kan of niet.
    We hebben een CV met wandketel op gas, alle radiatoren zijn aangesloten via het buis in buis systeem en de ketel is eigenlijk voldoende om nog een extra radiator aan te kunnen.
    Nu willen we ergens een extra radiator erbij hebben wegens kleine verbouwing.
    In de open keuken staat een kleine radiator maar aan de achterkant van die muur zou ook een radiator moeten komen.
    Probleem is dat ik niet met een nieuwe extra leiding van aan de ketel tot daar kan geraken, ook al is de afstand klein ... de vloer opbreken is nu uitgesloten en via de muur kan ik niet omdat er twee grote ramen tussen zitten.
    Kan men op een bestaande leiding aan de bestaande radiator aftakken om een extra radiator van warm water te voorzien? (Twee radiatoren in serie.)
    Of heeft er iemand nog een ander idee?
    En heeft iemand een idee wat een extra radiator zou kunnen kosten geplaatst? Moet voor 20 m² dienen.
    Ja, ik kan naar een chauffagist gaan maar wil graag vooraf wat info want zelf kan ik het niet plaatsen.
    Alvast bedankt!
    Last edited by VerSeg; 22 oktober 2009, 23:40.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

  • #2
    Re: Verwarming : extra radiator

    en een elektrisch verwarmingselement ?
    I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work

    Comment


    • #3
      Re: Verwarming : extra radiator

      Plaats die radiator maar (niet in serie maar parallel) aan de andere bestaande radiator.
      De pompen die zorgen voor de circulatie zijn tegenwoordig groot genoeg van debiet om die extra radiator ook van genoeg warm water te voorzien. Het beetje weertand van het T-stuk (twee vloei-T's als het goed gedaan wordt) zullen ze wel overbruggen.
      grts
      perman
      perman
      canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

      Comment


      • #4
        Re: Verwarming : extra radiator

        Juist wat Perman zegt, ik liet enkele jaren hetzelfde doen en ondervind er totaal geen nadeel van. Natuurlijk niet overdrijven wat de grootte van de extra radiator betreft uiteraard.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #5
          Re: Verwarming : extra radiator

          Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
          Plaats die radiator maar (niet in serie maar parallel) aan de andere bestaande radiator.
          De pompen die zorgen voor de circulatie zijn tegenwoordig groot genoeg van debiet om die extra radiator ook van genoeg warm water te voorzien. Het beetje weertand van het T-stuk (twee vloei-T's als het goed gedaan wordt) zullen ze wel overbruggen.
          grts
          perman
          (niet in serie maar parallel)
          Daar heb ik sterk m'n twijfels over.

          Comment


          • #6
            Re: Verwarming : extra radiator

            Ik heb ook een buis in buis systeem, en bij mij staan er telkens 2 radiatoren in serie, en dat werkt perfect.
            Alles hangt een beetje af van de configuratie van de andere radiatoren om de balans in evenwicht te houden.

            Comment


            • #7
              Re: Verwarming : extra radiator

              Oorspronkelijk geplaatst door ruto Bekijk bericht
              (niet in serie maar parallel)
              Daar heb ik sterk m'n twijfels over.
              Toch even verduidelijken....buis in buis systeem is het type buis welke gebruikt wordt.
              (een nylon-buis met daarover een berschermmantel).

              Er zijn verschillende manieren om CV te plaatsen....

              Vroeger met de getrokken bBlauwe buis....twee dikke leidingen (depart en retour) waarop de radiators in parallel geplaats werden.
              Nu met buis in buis systeem collectoren waarop eveneens in parallel de radiators elk met hun eigen circuit verbonden worden.
              Oftewel het één-pijp systeem waarop de radiators in serie (via de thermostatische kranen) verbonden worden.
              perman
              canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

              Comment

              Working...
              X