Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hey nieuw hier...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hey nieuw hier...

    Hey,

    Mijn naam is Gert-Jan en ik ben student Toegepaste Informatica te Gent.
    Sinds enkele dagen kreeg ik een interesse in digitale fotografie en zou hier dan ook
    meer willen over leren.

    Ik heb me reeds enkele avonden bezig gehouden info op te zoeken over de basisbeginselen van de digitale fotografie en ben op enkele belangrijke gestoten zoals diafragma, sluitertijden, ISO waarden en licht...

    Ik ga morgen ook een eerste dagje naar Gent om er foto's te maken van alles dat me voorbij komt, en hoop daarmee enkele foto's te maken en bij te leren.

    Ik vroeg me wel nog iets af... het lijkt mss een domme vraag maar:
    Ik heb een Canon PowerShot SX10 IS met een 3,5" uitklapbare display op de achterkant en vroeg me af of bij het maken van foto's (niet op de auto stand uiteraard ) het beter is door de zoeker te kijken of gwn de camera verder van je te houden en op het schermpje zelf te kijken...?

  • #2
    Re: Hey nieuw hier...

    Eerst en vooral, welkom op BD!

    Ik heb je topic naar een gepaster forumonderdeel verplaatst In de fotohoek moet er namelijk een foto in het topic staan.

    Mag ik je zeker de zoekfunctie op dit forum aanraden, je zal veel informatie vinden.
    Veel plezier in je ontdekkingstocht van de fotografie wereld

    Comment


    • #3
      Re: Hey nieuw hier...

      ik heb altijd eigelijk door het gaatje gekeken, behalve wanneer het fysiek ongemakkelijk of onmogelijk was vb bij concert waar ik dan met mijn 162 cm achter een hoop volk stond en dan mijn toestel 2u lang boven mijn hoofd heb gehouden om Anastacia te fotograferen

      Welkom. Ik zou u aanraden een of ander basisboek te lezen. Hoeft zelfs niet recent te zijn, bv het fotoboek van Dick Boer (denk ik). De basis is toch hetzelfde voor belichting en diafragma, scherptediepte etc. Meer technische dingen en details haal je uit nieuwere boeken, of natuurlijk het internet.
      Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

      Comment


      • #4
        Re: Hey nieuw hier...

        Dank je voor je reactie ik ben bezig met een online cursus te lezen op het moment dat we spreken.
        Ik ga er morgen ook een dagje op uit in Gent om foto's te maken van wat men pad kruist ^^
        En ik zal door het gaatje kijken ik denk dat dit wel nodig is om te leren als je later eventueel overschakelt op een DSLR?

        Comment


        • #5
          Re: Hey nieuw hier...

          Beste Coldheart, welkom!!
          Hopelijk zien we elkaar eens bij één van de vele SD's (shooting Days).
          Ik ben zelf ook nog altijd een beginner maar kan je toch een paar goede tips geven qua boeken die je onmiddellijk helpen in de praktijk: ze kosten rond de twintig euro elk en zijn geschreven door Scott Kelby Digitale fotografie deel 1 en 2...deel 3 komt er ook aan.... Success!

          Kristof
          Snucky
          EOS 450D,EF-S 18-200mm IS, EF 50mm F:1.8 MkII, 430 EXII, Velbon CX660, MacBook Pro 17",Lowepro350+ Veel vragen....

          Comment


          • #6
            Re: Hey nieuw hier...

            De zoeker zal niet het volledige beeld weergeven, het LCD-scherm wel. Zelfs bij mijn SLR geeft de zoeker niet het volledige beeld weer (95%).

            P.S. ik studeer ook toegepaste informatica, ben een klein jaar geleden begonnen met fotografie
            about.me/stijnv

            Comment


            • #7
              Re: Hey nieuw hier...

              Ahzow en in welk jaar zit je Stijn?
              Verder iedereen bedankt voor zijn reacties!

              Comment


              • #8
                Re: Hey nieuw hier...

                Oorspronkelijk geplaatst door coldhearth Bekijk bericht
                Ahzow en in welk jaar zit je Stijn?
                Ik zit nu in mijn 3e jaar .
                about.me/stijnv

                Comment

                Working...
                X