Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lens voor portretfotografie met Nikon D90

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke lens voor portretfotografie met Nikon D90

    Welke lens gebruik ik best voor portretfotografie. Ik ben een beginnende amateurfotograaf en heb een Nikon D90. Is mijn bijgeleverde lens een AF-S NIKKOR 18-105mm 1:3.5-5.6G daarvoor geschikt? Kan ik de sigma 18-50mm 1:2.8 macro ook gebruiken voor portretfotografie?
    Alvast bedankt voor de reacties

  • #2
    Re: welke lens voor portretfotografie met Nikon D90

    Oorspronkelijk geplaatst door Fotooke Bekijk bericht
    Welke lens gebruik ik best voor portretfotografie. Ik ben een beginnende amateurfotograaf en heb een Nikon D90. Is mijn bijgeleverde lens een AF-S NIKKOR 18-105mm 1:3.5-5.6G daarvoor geschikt? Kan ik de sigma 18-50mm 1:2.8 macro ook gebruiken voor portretfotografie?
    Alvast bedankt voor de reacties
    nou ja, je kan elke lens gebruiken voor portretfotografie. Hangt er gewoonweg van af wat voor portretten je wil...
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: welke lens voor portretfotografie met Nikon D90

      Een lens die ik wel gebruik voor portretten is de 50mm f/1.4 G van Nikon.

      Door de cropfactor van o.a. de D90 wordt dit 75mm en is daarmee prima geschikt als lichtsterke portretlens.
      Nikon D300 = Nikon 50mm f/1.4G = Nikon 14-24mm f/2.8G = Nikon 24-70mm f/2.8G = Nikon 70-200mm f/2.8G = SB-900 = SB-600 = Grip MB-D10 = GPS GP-1 = Velbon Sherpa 450R = Lowepro Nature Trekker AW II = Elinchrom D-Lite 4 Set = 24" iMac = Wacom Intuos3

      Comment


      • #4
        Re: welke lens voor portretfotografie met Nikon D90

        Oorspronkelijk geplaatst door Fotooke Bekijk bericht