Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lens voor portretfotografie met Nikon D90

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke lens voor portretfotografie met Nikon D90

    Welke lens gebruik ik best voor portretfotografie. Ik ben een beginnende amateurfotograaf en heb een Nikon D90. Is mijn bijgeleverde lens een AF-S NIKKOR 18-105mm 1:3.5-5.6G daarvoor geschikt? Kan ik de sigma 18-50mm 1:2.8 macro ook gebruiken voor portretfotografie?
    Alvast bedankt voor de reacties

  • #2
    Re: welke lens voor portretfotografie met Nikon D90

    Oorspronkelijk geplaatst door Fotooke Bekijk bericht
    Welke lens gebruik ik best voor portretfotografie. Ik ben een beginnende amateurfotograaf en heb een Nikon D90. Is mijn bijgeleverde lens een AF-S NIKKOR 18-105mm 1:3.5-5.6G daarvoor geschikt? Kan ik de sigma 18-50mm 1:2.8 macro ook gebruiken voor portretfotografie?
    Alvast bedankt voor de reacties
    nou ja, je kan elke lens gebruiken voor portretfotografie. Hangt er gewoonweg van af wat voor portretten je wil...
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: welke lens voor portretfotografie met Nikon D90

      Een lens die ik wel gebruik voor portretten is de 50mm f/1.4 G van Nikon.

      Door de cropfactor van o.a. de D90 wordt dit 75mm en is daarmee prima geschikt als lichtsterke portretlens.
      Nikon D300 = Nikon 50mm f/1.4G = Nikon 14-24mm f/2.8G = Nikon 24-70mm f/2.8G = Nikon 70-200mm f/2.8G = SB-900 = SB-600 = Grip MB-D10 = GPS GP-1 = Velbon Sherpa 450R = Lowepro Nature Trekker AW II = Elinchrom D-Lite 4 Set = 24" iMac = Wacom Intuos3

      Comment


      • #4
        Re: welke lens voor portretfotografie met Nikon D90

        Oorspronkelijk geplaatst door Fotooke Bekijk bericht
        Welke lens gebruik ik best voor portretfotografie. Ik ben een beginnende amateurfotograaf en heb een Nikon D90. Is mijn bijgeleverde lens een AF-S NIKKOR 18-105mm 1:3.5-5.6G daarvoor geschikt? Kan ik de sigma 18-50mm 1:2.8 macro ook gebruiken voor portretfotografie?
        Alvast bedankt voor de reacties
        Ik zie eigenlijk niet in waarom je je 18-105 niet kan gebruiken. Probeer eens en als je beperkingen tegenkomt dan kan je nog altijd een nieuwe lens kopen.
        De 50mm zoals aangehaald vind ik een super lens. Is mijn lievelingslens bij uitstek. Is ook heel betaalbaar.
        Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
        website: http://www.hung.be
        facebook - Instagram

        Comment


        • #5
          Re: welke lens voor portretfotografie met Nikon D90

          Oorspronkelijk geplaatst door hung Bekijk bericht
          Ik zie eigenlijk niet in waarom je je 18-105 niet kan gebruiken. Probeer eens en als je beperkingen tegenkomt dan kan je nog altijd een nieuwe lens kopen.
          De 50mm zoals aangehaald vind ik een super lens. Is mijn lievelingslens bij uitstek. Is ook heel betaalbaar.
          Volledig mee eens, ikzelf gebruik hiervoor een 24-70mmEXsigma en een 85mm1.8nikkor en soms zelfs een 150mmex sigma macro.
          Vooral de 85mm is perfect hiervoor natuurlijk


          grtz
          glenn
          Mijn site...
          vandaelefotografie.be
          * BD0916BE *

          Comment

          Working...
          X