Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

boom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • boom

    Iemand een idee voor een kleine boom in de tuin?
    Mijn tuin is ong. 20 meter op 9 meter. De boom zou zeker wel niet te hoog/ te breed mogen groeien.
    Het liefst van al een "natuurlijk" uitziende boom, dus geen stam met een bolleke eraan maar eerder een kastanjeboom (al is deze wat te groot ). Fruitboom mag ook.

    Wie helpt me?

    Ps ik zoek ook een goed adres voor de aankoop van een beukenhaag (woon in mariekere)

  • #2
    Re: boom

    Oorspronkelijk geplaatst door koeks Bekijk bericht
    Iemand een idee voor een kleine boom in de tuin?
    Mijn tuin is ong. 20 meter op 9 meter. De boom zou zeker wel niet te hoog/ te breed mogen groeien.
    Het liefst van al een "natuurlijk" uitziende boom, dus geen stam met een bolleke eraan maar eerder een kastanjeboom (al is deze wat te groot ). Fruitboom mag ook.

    Wie helpt me?

    Ps ik zoek ook een goed adres voor de aankoop van een beukenhaag (woon in mariekere)
    Ik zou zeker geen exoot nemen, liefst een inlandse soort. Waar je aan zou kunnen denken is een Lijsterbes. Deze kan je op stam kopen, wordt niet echt groot en ziet er uit als boom met kruin. Geen in het bos gaan halen, veel kans dat dan een struik wordt.
    Laat je aub niet verleiden tot aankoop van uitheemse soorten zoals Katalpa. Is wel mooi maar brengt niets bij aan onze natuur.

    Wat betreft Haagbeuk. Is er bij jullie geen actie van Natuurpunt? Is hier in Limburg elk jaar.

    Mvg.
    Robert

    Mvg.
    Robert
    Mvg.
    Robert
    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

    Comment


    • #3
      Re: boom

      Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
      Ik zou zeker geen exoot nemen, liefst een inlandse soort. Waar je aan zou kunnen denken is een Lijsterbes. Deze kan je op stam kopen, wordt niet echt groot en ziet er uit als boom met kruin. Geen in het bos gaan halen, veel kans dat dan een struik wordt.
      Laat je aub niet verleiden tot aankoop van uitheemse soorten zoals Katalpa. Is wel mooi maar brengt niets bij aan onze natuur.

      Wat betreft Haagbeuk. Is er bij jullie geen actie van Natuurpunt? Is hier in Limburg elk jaar.


      Mvg.
      Robert

      Lijsterbes is idd een optie, heb hier ook al aan gedacht.
      Lekker veel vogels in de tuin.

      De actie van natuurpunt telt bij ons niet, typisch

      "Voor de pakketten beuk (Fagus) en haagbeuk (Carpinus) wordt in Bornem verwezen naar de plaatselijke tuincentra."


      Bedankt voor de reactie

      Comment


      • #4
        Re: boom

        koop een Kerstboom met kluit, en zet hem na de Kerst in je tuin.
        kan je er ook in de tuin leuke verlichting in aanbrengen.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: boom

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          koop een Kerstboom met kluit, en zet hem na de Kerst in je tuin.
          kan je er ook in de tuin leuke verlichting in aanbrengen.
          grt,bouk.
          Overbodige verlichting is niet erg ecologisch, Bouk.

          Mvg.
          Robert
          Mvg.
          Robert
          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

          Comment


          • #6
            Re: boom

            Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
            Overbodige verlichting is niet erg ecologisch, Bouk.

            Mvg.
            Robert
            ledlampjes hè.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: boom

              Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
              Overbodige verlichting is niet erg ecologisch, Bouk.
              Een pc aanzetten om dit te typen eigenlijk ook niet ... ge moet ergens grenzen trekken tussen overdrijven, onnodig, aanvaardbaar en nuttig. Een gulden middenweg is daarbij niet zo slecht. Kerst duurt ook geen gans jaar.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: boom

                Oorspronkelijk geplaatst door koeks Bekijk bericht
                Ps ik zoek ook een goed adres voor de aankoop van een beukenhaag (woon in mariekere)
                Wil je een beukenhaag of een haagbeukenhaag? Je weet het misschien niet, maar er zijn dus 2 soorten. De échte beukenhaag groeit iets trager en komt enkele weken later uit. Voordeel is wel dat de verdorde bladeren aan de struik blijven hangen tot in de lente wanneer de nieuwe blaadjes doorkomen. Als je dus in de winter ook nog een haag wil kies je best voor de beukenhaag. De beukenhaag kan je hebben in groen en rood.

                Als boom zou ik een fruitboom nemen. Mooie bloesems en nog lekker fruit ook! Wel opletten dat je natuurlijk veel wespen aantrekt, dus als er kinderen onder moeten spelen is het geen goede optie!

                Comment


                • #9
                  Re: boom

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Een pc aanzetten om dit te typen eigenlijk ook niet ... ge moet ergens grenzen trekken tussen overdrijven, onnodig, aanvaardbaar en nuttig. Een gulden middenweg is daarbij niet zo slecht. Kerst duurt ook geen gans jaar.
                  Wat bedoel je met dit? Het "dit" van mij of het "dit" van jou?

                  Mvg.
                  Robert

                  PS. En zo blijven we bezig.
                  Mvg.
                  Robert
                  Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                  Comment


                  • #10
                    Re: boom

                    Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                    Wat bedoel je met dit? Het "dit" van mij of het "dit" van jou?
                    Maakt dit iets uit?
                    Ik wou gewoon zeggen dat er zoveel is dat energie verbruikt en niet absoluut nodig is.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: boom

                      Een notenboom is te groot zeker?
                      Dan heb je wel geen last van muggen (naar 't schijnt)...
                      Fuji FinePix S100fs

                      Comment


                      • #12
                        Re: boom

                        ik heb er een aantal: bonsai

                        een japanse dwergesdoorn is heel mooi en zeker nu met die herfstkleuren
                        mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                        IMac/IPad/Mac Air 
                        D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                        Comment


                        • #13
                          Re: boom

                          popuplus nigra italica

                          wordt wel hoog, maar je kan hem knotten
                          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                          George Orwell

                          Comment


                          • #14
                            Re: boom

                            Hey juppekes

                            Onze tuin lang en smal 6m x 45m met daarachter nog wat weide

                            Vroeger was het gewoon allemaal gras, maar een jaar of 6 geleden hebben ze beginnen bouwen in die weide

                            Dus hebben we ook wat boompjes geplant om wat prive te hebben

                            We hebben nu enkele krulwilgen staan, die groeien redelijk snel en hoog

                            We hebben dan ook nog gekozen voor een duo-appel, duo-peer en duo-pruim, die worden ongeveer 3m hoog en ongeveer 3m breed

                            In het midden staat nog een jonge tamme kastanje, die is nu toch al een 2.5m hoog

                            Verder hebben we nog enkele struiken staan met aalbessen en braambessen en frambozen om de gaten wat op te vullen.

                            Let wel op met welke plant je waar zet, om achteraf geen ruzie met de buren te krijgen

                            Om het helemaal af te maken hebben we dit jaar een lange betonnen muur laten begroeien met wat klimplanten 2 soorten druiven en een kiwi

                            Dus kies maar uit, keuze genoeg
                            Bootjes

                            Comment


                            • #15
                              Re: boom

                              Aralea elata (duivelswandelstok) : geen echte boom, maar wel een hoge sierheester die heel natuurlijk driehoekig uitwaaierend groeit. Wel enigszins afschermen, vb door laag haagje : staat vol scherpe doornen !

                              Mooie herfstkleuren :
                              Moeraseik, tot 20m hoog, maar is een trage groeier...
                              Tulpenboom (kleurt heel mooi en lang in de herfst)
                              Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
                              And why do we fall, Bruce?

                              Comment

                              Working...
                              X