Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lens...?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lens...?

    Hoi,

    heb hier al zoveel gelezen over lenzen etc .. dat ik het bos door de bomen niet meer kan zien .... maar heb toch nog een vraagje ..

    ik heb een budget van rond de 300 euro voor een lichtsterke lens ..en mijn oog is nu gevallen op de volgende lens of zijn er betere qua die prijs ongeveer ?

    Tamron 28-75mm F2.8 XR DI Nikon/Fuji

    is dit een goeie lens (zwaar genoeg, stabiel genoeg) voor mijn nikon D90 ...?
    dank aan allen die me van antwoord dienen ..
    [B]CANON EOS R6 mark II BODY, CANON RF 24-50 IS STM, CANON RF 100-400mm F5.6-8 IS USM, CANON RF 14-35 f4 IS USM, Canon Macro EF 100 mm 1:2.8 USM, http://www.eddymoens.be

  • #2
    Re: lens...?

    Er is over deze Tamron al zoveel geschreven en bijna altijd in lovende bewoordingen. Is een aanrader in deze prijsklasse. Hangt er natuurlijk ook vanaf wat je ermee gaat doen. Ik bedoel, echt breed gaat die niet op een D90. Maar als standaardlens zou ik deze zeker durven aanraden. Ik heb ze namelijk zelf .

    peter
    www.peterlaurent.be

    Comment


    • #3
      Re: lens...?

      hangt ervanaf waarvoor je ze wil gebruiken natuurlijk ... maar ik gebruik ze op mijn D700 voor reportages en ben er best tevreden mee

      op de D90 ga je mss wel wat groothoek missen ... dus mss ook eens kijken naar de 17-50 van Tamron

      Greetz,
      TravelToy
      www.christian-bailleul.be | Blog

      Comment


      • #4
        Re: lens...?

        De 17-50 is de 28-75 voor DX!
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: lens...?

          Ik gebruik een Sigma 18-50/2.8 op mijn D80. Dat beetje meer aan de groothoekzijde vind ik dan weer belangrijk. 't Is een HSM-objectief en veel stiller dan mijn (veel goedkopere) Tamron 70-300...

          Comment

          Working...
          X