Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zoomlens voor canon eos 400d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • zoomlens voor canon eos 400d

    Hallo ,
    Ik ben op zoek naar een zoomlens voor airshows te fotograferen , heb ook al eens rond gesnuffeld hier op het forum en ben zodanig veel tegen gekomen en verschillend dat ik begon te twijfelen om welke te nemen.

    Ik was vooral op zoek naar info over de :

    Sigma 150-500mm F 5-6.3 APO DG OS Canon

    en de

    Sigma 50-500mm F4-6.3 EX APO DG Canon HS

    Vooral de tweede interesseert me omwille van het grote bereik.
    Ik zou deze lens dan gebruiken naast mijn gewone standaard kitlens de 18-55 van canon.
    Graag had ik hier wat meer info van jullie gekregen ivm. deze 2 lenzen en is er mischien iemand in de omgeving van tessenderlo die 1 van de twee of beide heeft.

  • #2
    Re: zoomlens voor canon eos 400d

    het zijn beide "zware" telelenzen, de tweede heeft geen stabilisatie wat toch nodig is bij dergelijke lenzen wil men nog bruikbaar uit de hand werken

    hou ook rekening met het gewicht ong. toch 2 kg voor de 150-500 mm

    het bereik is dan wel groot de kwaliteit is toch niet te vergelijken met vb 70-200 2.8 of een 300 mm F4 of 400 mm F5.6

    vraag is wat wil je gaan fotografen

    Comment


    • #3
      Re: zoomlens voor canon eos 400d

      PS wat een goede begin telelens is is de Canon 70-300 niet te zwaar en stabilisatie

      Comment


      • #4
        Re: zoomlens voor canon eos 400d

        Hoofdzakelijk voor airshows en natuurfoto's .
        Ik heb al een Tamron 70-300mm F 4-5.6 1:2 LD DI met macro functie in het 180/300mm bereik en ben er wel tevreden over maar vindt dat ze voor airshows net niet voldoet .

        Comment


        • #5
          Re: zoomlens voor canon eos 400d

          dan vrees ik dat je een lichtsterke lens nodig hebt vanaf 400 mm
          Canon 400 mm 5.6 of beter (geen IS)
          misschien 300 mm F4 (wel IS) + converter 1,4 ook eens overwegen
          hou ook rekening met de snelheid van de Autofocus...

          Comment


          • #6
            Re: zoomlens voor canon eos 400d

            Ik heb me zo'n jaar geleden een SIGMA 80-400 tweedehands aangeschaft.
            Daar maak ik al mijn vliegtuigfoto's mee.
            Tot hiertoe zeer tevreden.
            alléén wat aan de trage kant, maar daar valt goed mee te leven omdat ze een actieve focusring heeft. Je kan dus de ring gebruiken in combinatie/en tegelijk met de AF-aansturing van de camera. Op die manier wint de AF een heel stuk tijd
            kijk hier maar eens, allemaal met de lens gefotografeerd:
            Forum voor het plaatsen van foto's waar transportmiddelen centraal staan. Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.

            Forum voor het plaatsen van foto's waar transportmiddelen centraal staan. Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.

            Forum voor het plaatsen van foto's waar transportmiddelen centraal staan. Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.

            Forum voor het plaatsen van foto's waar transportmiddelen centraal staan. Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.

            Last edited by dréten; 28 oktober 2009, 07:43.

            Comment

            Working...
            X