Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

70-200 F4L met of zonder IS?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 70-200 F4L met of zonder IS?

    Hallo allemaal,

    Ik heb een vraagje over een lens die ik wil gaan aaschaffen.

    Ik ben aan het kijken naar de Canon 70-200 F4L USM, maar ik weet niet of ik een lens met of zonder IS moet kopen.

    Ik wil voornamelijk foto's maken van m'n hond (actiefoto's), waar ik de IS niet voor nodig heb als ik het goed heb begrepen.
    En ik wil landschapsfoto's maken.

    Ik ben beginner, dus alle tips zijn welkom.

  • #2
    Re: 70-200 F4L met of zonder IS?

    Ikzelf heb een 70-200 van nikkon mét VR. En ik moet zeggen dat die VR in veel gevallen toch een aangename toevoeging is. Veel kleine bewegingen worden uitstekend opgevangen door de VR, waardoor er lagere sluitertijden (of lagere iso) gebruikt kunnen worden en er geen bewegingsonscherpte optreedt.

    Je geeft aan de lens voor je hond en landschap te willen gebruiken; misschien dat IS daarvoor minder handig is, maar misschien wil je in de toekomst meer dan dan alleen je hond en landschap... bekijk het ook eens op die manier.

    succes met je keuze!
    Nikon D300 = Nikon 50mm f/1.4G = Nikon 14-24mm f/2.8G = Nikon 24-70mm f/2.8G = Nikon 70-200mm f/2.8G = SB-900 = SB-600 = Grip MB-D10 = GPS GP-1 = Velbon Sherpa 450R = Lowepro Nature Trekker AW II = Elinchrom D-Lite 4 Set = 24" iMac = Wacom Intuos3

    Comment


    • #3
      Re: 70-200 F4L met of zonder IS?

      Waarschijnlijk één van de meest terugkerende vragen op BD. Zoek maar eens op "70-200" en lees een aantal threads.
      DIT is een redelijk uitgebreid draadje.