Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dwaze mailprogramma's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dwaze mailprogramma's

    Ik zit hier met een serieus probleem.
    Een kennis zijn wat oudere PC (XP) start niet meer op. Ze stellen voor hem wat te verzwaren en er Windows 7 op te installeren. Zo gedaan.
    Alle gegevens overgezet op de nieuwe harde schijf in een map "Oude Schijf".

    Ik denk dat die wat oudere mensen tilt gaan slaan bij al dat Live gedoe van Windows Mail. Ze hebben wel veel mails staan in allerlei mappen van hun vroegere Outlook Express.

    Dus Thunderbird gedownload en geïnstalleerd. Dan Importeren gekozen om de dbx en wab bestanden te laden. Ik krijg zelfs geen kans om aan te duiden WAAR die bestanden staan, enkel de melding dat ze niet gevonden worden.
    Dan maar Outlook geprobeerd uit hun MS Office, zelfde probleem. Daar worden de contactpersonen blijkbaar wel gevonden maar de e-mails niet.

    Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen ? Ik moet dus enkel een keuze kunnen maken in de wizard, van de locatie waar de mails (dbx bestanden) zich bevinden.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye


  • #2
    Re: Dwaze mailprogramma's

    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Ik zit hier met een serieus probleem.
    Een kennis zijn wat oudere PC (XP) start niet meer op. Ze stellen voor hem wat te verzwaren en er Windows 7 op te installeren. Zo gedaan.
    Alle gegevens overgezet op de nieuwe harde schijf in een map "Oude Schijf".

    Ik denk dat die wat oudere mensen tilt gaan slaan bij al dat Live gedoe van Windows Mail. Ze hebben wel veel mails staan in allerlei mappen van hun vroegere Outlook Express.
    .
    IMHO is zelfs Outlook Express een absolute PITA (Ik gebruik al eeuwen het eenvoudige Eudora) die Live mail op Vista heb ik dan ook direct de nek omgedraaid ...
    Ik heb echter al een paar keer Outlook express email stuff overgezet naar nieuwe PC's .. de methode om dat te doen is in 't lang en in 't breed beschreven in verschillende artikels op het internet en in de meeste detail in de KB van Microsoft zelf ...
    FWIW

    Comment


    • #3
      Re: Dwaze mailprogramma's

      Eerst wizzard afmaken, daarna importeren via menu.

      Wizzard kijkt namelijk alleen naar het reeds geinstalleerde mailprogramma.

      Greetz rich
      D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

      Comment


      • #4
        Re: Dwaze mailprogramma's

        Ik heb al vele tientallen keren OE gegevens overgezet, ik plaatste dan alle dbx en wab bestanden in een toegankelijke map en kon via bladeren die map selecteren.

        Maar met Outlook en Thundebird krijg ik die keuze nu niet.

        Zou dat lukken met Eudora ?
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #5
          Re: Dwaze mailprogramma's

          Oorspronkelijk geplaatst door DrJeckyll Bekijk bericht
          Eerst wizzard afmaken, daarna importeren via menu.

          Wizzard kijkt namelijk alleen naar het reeds geinstalleerde mailprogramma.

          Greetz rich
          Welk menu bedoel je dan ? Ik open Outlook en kies dan voor importeren en exporteren in het menu bovenaan.

          Ik wil ook nog vermelden dat de oude XP niet meer opstartte, die schijfinhoud staat nu op de nieuwe. Maar uiteraard kan die OE niet meer gestart worden.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #6
            Re: Dwaze mailprogramma's

            Ik heb Eudora eens gedownload, is in het Engels, maar lijkt te lukken... Vind ik dat in het Nederlands ?
            Straks moet ik nog het door mij verafschuwde Incredimail gaan downloaden....
            Last edited by nete; 21 oktober 2009, 00:21.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #7
              Re: Dwaze mailprogramma's

              Nete,

              Probeer eens met deze: Outlook express backup genie
              Download de probeerversie, die gebruik ik altijd voor het overzetten van alle bestanden van Outlook en Outlook Express.
              't Werkt makkelijker en logischer als het intern systeem van Outlook.
              Vriendelijke groet,

              Jos

              Comment


              • #8
                Re: Dwaze mailprogramma's

                Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                Nete,

                Probeer eens met deze: Outlook express backup genie
                Download de probeerversie, die gebruik ik altijd voor het overzetten van alle bestanden van Outlook en Outlook Express.
                't Werkt makkelijker en logischer als het intern systeem van Outlook.
                Ga dat morgen eens uitproberen. Kan ik met dat progje aanduiden WAAR de dbx bestanden staan ?
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #9
                  Re: Dwaze mailprogramma's

                  Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Ga dat morgen eens uitproberen. Kan ik met dat progje aanduiden WAAR de dbx bestanden staan ?
                  Je kan kiezen uit welke, van de verschillende soorten e-mail programma's die op de PC staan, de gegevens moeten gekopieerd worden; en naar waar die kopie weggeschreven moet worden.
                  Het kopieert de hele rimram: account settings, mail folders, personal store, message rules, adress book en signatures.
                  Zeker weet ik het niet, maar ik denk dat in wizzard-modus andere, afwijkende keuzes gemaakt kunnen worden.
                  Last edited by Jos Vanhengel; 21 oktober 2009, 00:40.
                  Vriendelijke groet,

                  Jos

                  Comment


                  • #10
                    Re: Dwaze mailprogramma's

                    Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                    Je kan kiezen uit welke, van de verschillende soorten e-mail programma's die op de PC staan, de gegevens moeten gekopieerd worden; en naar waar die kopie weggeschreven moet worden.
                    Het kopieert de hele rimram: account settings, mail folders, personal store, message rules, adress book en signatures.
                    Zeker weet ik het niet, maar ik denk dat in wizzard-modus andere, afwijkende keuzes gemaakt kunnen worden.
                    Ik ga het vanavond eens uitproberen. Ik vrees er een beetje voor, omdat OE niet op de PC staat (werkt niet meer in Win7), maar op de oude schijf waarvan de gegevens in een map op de nieuwe schijf staan. Al tientallen keren heb ik zo OE mails kunnen importeren omdat ik altijd een soort verkenner kreeg waar ik de locatie van de OE bestanden kon aanduiden.
                    Deze keer dus niet. In Eudora lukt het met haken en ogen wel, maar die layout en taal gaan de gebruikers afschrikken denk ik.
                    Ik hou jullie wel op de hoogte.
                    Last edited by nete; 21 oktober 2009, 09:42.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • #11
                      Re: Dwaze mailprogramma's

                      je kan normaal gezien in Windows Mail de import-functie gebruiken om je mails & adressen te importeren. Dan kan je bv MS Outlook opstarten en die detecteert dan een account of gegevens in Windows Mail en importeert alles automatisch (inclusief aangemaakte mappen)...

                      DBX rechtstreeks in MS Outlook importeren is voor zover ik weet niet mogelijk... Thunderbird gebruik ik niet dus daar weet ik het niet van...
                      With Canon, I can (or at least try)
                      Photastic.be ~ Passion for the picture
                      Nieuwe site

                      Comment


                      • #12
                        Re: Dwaze mailprogramma's

                        Is de pure Windows Mail nog te vinden ? Want nu krijg je al die Live ID's en hotmailtoestanden met Live Mail, waar die mensen echt geen boodschap aan hebben.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #13
                          Re: Dwaze mailprogramma's

                          Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                          DBX rechtstreeks in MS Outlook importeren is voor zover ik weet niet mogelijk...
                          Zou normaal moeten kunnen, want je krijgt de keuze, maar Outlook verwacht blijkbaar dat OE nog netjes geïnstalleerd staat, en dat kan dus niet in Win7.

                          Ik vrees dat ik een XP op een andere PC zal moeten installeren met dezelfde gebruikersnamen en daar dan OE opzetten + Outlook en zo de import doen. Daarna dan de pst files overzetten naar de nieuwe PC.
                          Of hoe men iets simpel hopeloos ingewikkeld kan maken...
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • #14
                            Re: Dwaze mailprogramma's

                            Kan dit misschien helpen?

                            staat wel nergens te lezen of de demo enige beperkingen heeft...
                            With Canon, I can (or at least try)
                            Photastic.be ~ Passion for the picture
                            Nieuwe site

                            Comment


                            • #15
                              Re: Dwaze mailprogramma's

                              Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                              Kan dit misschien helpen?

                              staat wel nergens te lezen of de demo enige beperkingen heeft...
                              Ziet er interessant uit, thx.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment

                              Working...
                              X