Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ergens in de Ardéche.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ergens in de Ardéche.

    Deze brug werd in de streek rond Joyeuse lang geleden gebruikt om er met paard en kar kastanjes over te transporteren. Heb me laten vertellen dat men van deze kastanjes indertijd brood en bier van maakte en dat dit zowat het enige was waarmee men in de omgeving een cent verdiende. Bier van " marrons" kan je er nu nog steeds kopen.













    Canon 30D + Efs 10-22
    Iso 100 , f16, 10sec.
    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

  • #2
    Re: Ergens in de Ardéche.

    Het zou me verwonderen dat je het niet zou gezien hebben, dus ga ik ervan uit dat je dit opzettelijk zo laat... toch vind ik die lichte magentazweem een beetje vreemd... vooral op de rotsen vind ik het jammer...
    Greetz, Kariboe
    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

    Comment


    • #3
      Re: Ergens in de Ardéche.

      Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
      Het zou me verwonderen dat je het niet zou gezien hebben, dus ga ik ervan uit dat je dit opzettelijk zo laat... toch vind ik die lichte magentazweem een beetje vreemd... vooral op de rotsen vind ik het jammer...
      Greetz, Kariboe
      Bingo.....de magenta zweem komt van de Cokin filters die ik toen gebruikte. (kende nog geen blending ) Ik heb het zo gelaten omdat de correcte witbalans me minder beviel.
      Sterke opmerking Kariboe.....ik had niet gedacht dat het zo snel zou opvallen.
      Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
      http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

      Comment


      • #4
        Re: Ergens in de Ardéche.

        Sterke plaat weer, mij was de zweem niet opgevallen. Heel mooi en ijzersterke compo
        Web: http://www.hanscouwenbergh.be
        Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

        Comment


        • #5
          Re: Ergens in de Ardéche.

          mooei compo, maar de kleurtjes vind ik persoonlijk ook niet lekker, we zijn anders gewoon van u Peter


          grtjs

          jk

          Comment


          • #6
            Re: Ergens in de Ardéche.

            Oorspronkelijk geplaatst door gNo Bekijk bericht
            mooei compo, maar de kleurtjes vind ik persoonlijk ook niet lekker, we zijn anders gewoon van u Peter


            grtjs

            jk
            Ik volg hier..
            De magenta zweem stoort mij niet dadelijk maar het natuurgetouwe wat ik van je gewoon ben mis ik hier een beetje...
            De vorm van reflectie in de voorgrond vertekend een beetje de algehele compo die voor mij niet de sterkste is uit je posts..
            Ik mis ook wat algehele scherpte...De sfeer in de foto vind ik dan wel wer goed..Als ik punten moet geven dan kom ik juist op de helft uit..Smaken verschillen nu eenmaal..
            Neen voor mij niet deze keer..
            Mvg, Pascal,Schoonspikke
            Als je schiet..schiet dan raak!
            500 PIXHuawei P30 PRO

            Comment


            • #7
              Re: Ergens in de Ardéche.

              Die zweem vind ik nogal opvallen hoor. Maar qua compo vind ik het een mooie, spijtig van de zweem.
              ::: Flickr :::

              Comment


              • #8
                Re: Ergens in de Ardéche.

                Jullie hebben allemaal gelijk hoor.....er is een magenta zweem zichtbaar....de witbalans in deze foto is niet zoals hij zou moeten geweest zijn.Waar waren mijn gedachten toen ik deze foto plaatste....met kleurzween , onscherp , en mindere compositie. Helemaal niet showcase waardig. Tis te hopen dat we deze lijn van eerlijke en gegronde kritiek nu eens volledig doortrekken over elke foto(ongeacht wie hem plaatst) in showcase.
                Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                Comment


                • #9
                  Re: Ergens in de Ardéche.

                  Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                  Jullie hebben allemaal gelijk hoor.....er is een magenta zweem zichtbaar....de witbalans in deze foto is niet zoals hij zou moeten geweest zijn.Waar waren mijn gedachten toen ik deze foto plaatste....met kleurzween , onscherp , en mindere compositie. Helemaal niet showcase waardig. Tis te hopen dat we deze lijn van eerlijke en gegronde kritiek nu eens volledig doortrekken over elke foto(ongeacht wie hem plaatst) in showcase.
                  Het is een verstandige uitspraak vind ik.
                  Ik vond het al raar dat uiteraard jij met je kritische blik deze foto poste..
                  Maar al bij al zie ik in je post toch typische eigenschappen van je stijl. Daarom vind ik hem zo slecht nog niet hoor..
                  En of hij SC waardig is of niet? Snel trek je al de conclusie dat hij hier wel thuishoort en op grond van wat moet je als ts dat gaan bepalen? Ik zou het eerlijk gezegd niet weten.
                  Maar daar gaan we niet over discussieren want dat doet hier niets ter zake vind ik..
                  Je weet wat je waard bent en wat je kan en das genoeg...
                  Mvg, Pascal,Schoonspikke
                  Als je schiet..schiet dan raak!
                  500 PIXHuawei P30 PRO

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ergens in de Ardéche.

                    Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                    Het is een verstandige uitspraak vind ik.
                    Ik vond het al raar dat uiteraard jij met je kritische blik deze foto poste..
                    Maar al bij al zie ik in je post toch typische eigenschappen van je stijl. Daarom vind ik hem zo slecht nog niet hoor..
                    En of hij SC waardig is of niet? Snel trek je al de conclusie dat hij hier wel thuishoort en op grond van wat moet je als ts dat gaan bepalen? Ik zou het eerlijk gezegd niet weten.
                    Maar daar gaan we niet over discussieren want dat doet hier niets ter zake vind ik..
                    Je weet wat je waard bent en wat je kan en das genoeg...
                    Wat ik wou uitlokken met het plaatsen van deze foto is grotendeels gelukt ( voor mij althans).Ik probeer om uit te vissen hoe een foto beoordeeld wordt.Welke factoren spelen de grootste rol....wie reageerd "to the point"(kritisch en eerlijk) en wie loopt er gewoon mee in de reactie van anderen.Ik probeer die mensen er tussen uit te halen die reageren op wat ze zien en niet beoordelen op alle andere parameters( zoals; wie heeft de foto geplaatst, ken ik hem(haar), heb ik ts misschien ooit nog nodig voor info).Vooral die mensen die mij een eerlijke en gegronde kritiek geven zonder meer zijn voor mij nog van belang. Het is door deze dat je als fotograaf nog kunt verbeteren
                    Op showcase kan ik u makkelijk verwijzen naar honderden foto's die onscherp zijn , slechte compositie, kleurzweem en totaal geen inhoud bevatten enz . Toch zijn dezelfde mensen die reageren op mijn foto's voor deze foto's veel milder....sterker nog, die foto's worden dikwijls de hemel ingeprezen.Het hoe en waarom probeer ik te vinden. Ik haal zelf nog bitter weinig uit het hele ganse forum....ik heb alle tips en truks en allerhande info die ik kan gebruiken tot vervelens toe al gehoord.Soms voel ik me zelf gewoon de uitgemolken koe die voor heel wat mensen veel melk gegeven heeft, maar nu stilletjes aan nog weinig nut heeft.Kortweg, mijnen uier begint pijn te doen. Daarom zoek ik nu andere manieren om mijn persoonlijk honger naar bruikbare informatie te stillen......ik doe als het ware testjes....en jullie zij de proefkonijnen.

                    Aan diegenen die reageerden bedankt....ik heb toch weer iets bijgeleerd.
                    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ergens in de Ardéche.

                      Tis te hopen dat we deze lijn van eerlijke en gegronde kritiek nu eens volledig doortrekken over elke foto(ongeacht wie hem plaatst) in showcase.


                      Goede uitspraak, ben ik volledig mee akkoord.
                      Een hele mooie foto behalve dat 'roze' erin.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ergens in de Ardéche.

                        Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                        Welke factoren spelen de grootste rol....wie reageerd "to the point"(kritisch en eerlijk) en wie loopt er gewoon mee in de reactie van anderen.
                        Is iets wat ik mij ook al lang afvraag. Goed dat dit eens gezegd wordt Ik zie soms foto's van bekende leden ik persoonlijk (en wellicht ook anderen) minder vind, maar die toch veel reacties krijgen. Als ik dan eens een mindere post, krijg ik er bijna geen. Ik wil dit niet veralgemenen, maar ergens is dit wel oneerlijk. Ikzelf reageer steeds op opnamen van iedereen, of ik deze nu mooi vind of niet.

                        Over je foto dan. Magentazweem komt inderdaad vreemd over hier. Ik mis ook wat dynamiek, spanning. Er viel meer uit te halen, vooral uit de weerspiegeling in het water.
                        Jochenvde Photography
                        Flickr

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ergens in de Ardéche.

                          Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                          Wat ik wou uitlokken met het plaatsen van deze foto is grotendeels gelukt ( voor mij althans).Ik probeer om uit te vissen hoe een foto beoordeeld wordt.Welke factoren spelen de grootste rol....wie reageerd "to the point"(kritisch en eerlijk) en wie loopt er gewoon mee in de reactie van anderen.Ik probeer die mensen er tussen uit te halen die reageren op wat ze zien en niet beoordelen op alle andere parameters( zoals; wie heeft de foto geplaatst, ken ik hem(haar), heb ik ts misschien ooit nog nodig voor info).Vooral die mensen die mij een eerlijke en gegronde kritiek geven zonder meer zijn voor mij nog van belang. Het is door deze dat je als fotograaf nog kunt verbeteren
                          Op showcase kan ik u makkelijk verwijzen naar honderden foto's die onscherp zijn , slechte compositie, kleurzweem en totaal geen inhoud bevatten enz . Toch zijn dezelfde mensen die reageren op mijn foto's voor deze foto's veel milder....sterker nog, die foto's worden dikwijls de hemel ingeprezen.Het hoe en waarom probeer ik te vinden. Ik haal zelf nog bitter weinig uit het hele ganse forum....ik heb alle tips en truks en allerhande info die ik kan gebruiken tot vervelens toe al gehoord.
                          Soms voel ik me zelf gewoon de uitgemolken koe die voor heel wat mensen veel melk gegeven heeft, maar nu stilletjes aan nog weinig nut heeft.Kortweg, mijnen uier begint pijn te doen.
                          Je kan ook gewoon concluderen dat er wel veel mensen zijn die je uitgemolken hebben maar van sommige krijg je er iets voor terug en dat is dat de kwaliteit van hun fotos en dus van BD naar omhoog gaat..Dus je aandeel is er zeker aanwezig..

                          Daarom zoek ik nu andere manieren om mijn persoonlijk honger naar bruikbare informatie te stillen......ik doe als het ware testjes....
                          en jullie zij de proefkonijnen.
                          Het zal bij sommige in goede aarde vallen en bij somigge zal het zeer pretentieus overkomen vrees ik..diegene die je kennen zullen er geen problemen met hebben omdat ze je kennen,maar voorzichtigheids getrouw zeg ik toch maar even...Proefkonijnen zijn meestal een kort leven gegeven...




                          Aan diegenen die reageerden bedankt....
                          ik heb toch weer iets bijgeleerd
                          .

                          Denk je?
                          Mvg, Pascal,Schoonspikke
                          Als je schiet..schiet dan raak!
                          500 PIXHuawei P30 PRO

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ergens in de Ardéche.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Brugje Bekijk bericht
                            Tis te hopen dat we deze lijn van eerlijke en gegronde kritiek nu eens volledig doortrekken over elke foto(ongeacht wie hem plaatst) in showcase.
                            Ben ik volledig mee eens. Heb reeds enkele malen geprobeerd mijn eerlijke mening te geven maar van een beginneling wordt dat niet aanvaard. Wat is de reactie dat je van die mensen geen reacties meer krijgt en ja ook van gevestigde waarden.
                            Spijtig genoeg wordt hier vooral gereageerd op de persoon en niet op de foto. Ik krijg graag kritiek want dat helpt je verder, en ja ik heb hier al zo veel geleerd maar de laatste tijd is het ofwel niets ofwel mooi. De tussenstap is veel belangrijker voor mij

                            De foto is voor mij te rood!
                            Groetjes Hilde
                            http://hildeg.smugmug.com/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ergens in de Ardéche.

                              Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                              Wat ik wou uitlokken met het plaatsen van deze foto is grotendeels gelukt ( voor mij althans).Ik probeer om uit te vissen hoe een foto beoordeeld wordt.Welke factoren spelen de grootste rol....wie reageerd "to the point"(kritisch en eerlijk) en wie loopt er gewoon mee in de reactie van anderen.Ik probeer die mensen er tussen uit te halen die reageren op wat ze zien en niet beoordelen op alle andere parameters( zoals; wie heeft de foto geplaatst, ken ik hem(haar), heb ik ts misschien ooit nog nodig voor info).Vooral die mensen die mij een eerlijke en gegronde kritiek geven zonder meer zijn voor mij nog van belang. Het is door deze dat je als fotograaf nog kunt verbeteren
                              Op showcase kan ik u makkelijk verwijzen naar honderden foto's die onscherp zijn , slechte compositie, kleurzweem en totaal geen inhoud bevatten enz . Toch zijn dezelfde mensen die reageren op mijn foto's voor deze foto's veel milder....sterker nog, die foto's worden dikwijls de hemel ingeprezen.Het hoe en waarom probeer ik te vinden. Ik haal zelf nog bitter weinig uit het hele ganse forum....ik heb alle tips en truks en allerhande info die ik kan gebruiken tot vervelens toe al gehoord.Soms voel ik me zelf gewoon de uitgemolken koe die voor heel wat mensen veel melk gegeven heeft, maar nu stilletjes aan nog weinig nut heeft.Kortweg, mijnen uier begint pijn te doen. Daarom zoek ik nu andere manieren om mijn persoonlijk honger naar bruikbare informatie te stillen......ik doe als het ware testjes....en jullie zij de proefkonijnen.

                              Aan diegenen die reageerden bedankt....ik heb toch weer iets bijgeleerd.


                              ah, er bestaat hier een goede oplossing voor, naamloos beoordelen en het is opgelost

                              Comment

                              Working...
                              X