Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

heeft het nog zin in dx lenzen te investeren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • heeft het nog zin in dx lenzen te investeren

    ik zie heel wat mensen lenzen verkopen wegens overstap naar ff.

    Daar zitten prachtige lenzen tussen aan soms prijzen die niet te versmaden zouden zijn als ik niet aan het verbouwen was

    wat denk je?
    The Knight That Says Ni...kon

  • #2
    Re: heeft het nog zin in dx lenzen te investeren

    Geef eens voorbeelden.
    Want ik kijk regelmatig naar de te koop sectie en ik moet zeggen dat de prijzen voor 2de hands lenzen veel te duur zijn. Ik zie bijvoorbeeld een Canon 70-200 2.8 IS aan 1300 EUR en het is twee jaar oud. Een nieuwe kost iets van een 1450 EUR. Dat is 150 EUR verschil terwijl ge met een nieuwe 2 jaar garantie krijgt en het is dan ook splinternieuw. Goede of perfecte staat is nog atlijd niet nieuw.
    Ik ben altijd verbaasd als ik de prijzen zie. De prijzen zijn inderdaad heel goedkoop vergeleken met de fnac. Maar als ge de prijzen gaat vergelijken met konijnenberg of andere dan is het toch maar magertjes.
    Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
    website: http://www.hung.be
    facebook - Instagram

    Comment


    • #3
      Re: heeft het nog zin in dx lenzen te investeren

      Oorspronkelijk geplaatst door hung Bekijk bericht
      Geef eens voorbeelden.
      Want ik kijk regelmatig naar de te koop sectie en ik moet zeggen dat de prijzen voor 2de hands lenzen veel te duur zijn. Ik zie bijvoorbeeld een Canon 70-200 2.8 IS aan 1300 EUR en het is twee jaar oud. Een nieuwe kost iets van een 1450 EUR. Dat is 150 EUR verschil terwijl ge met een nieuwe 2 jaar garantie krijgt en het is dan ook splinternieuw. Goede of perfecte staat is nog atlijd niet nieuw.
      Ik ben altijd verbaasd als ik de prijzen zie. De prijzen zijn inderdaad heel goedkoop vergeleken met de fnac. Maar als ge de prijzen gaat vergelijken met konijnenberg of andere dan is het toch maar magertjes.
      17-50 2.8 dx kom ik regelmatig tegen aan een 700-800€ ik vind dat toch een mooie prijs. Nieuw is het al gauw 300 € meer. De 70-200 2.8 is ook geen dx lens.

      Natuurlijk vergelijken we geen prijzen met fnac
      The Knight That Says Ni...kon

      Comment


      • #4
        Re: heeft het nog zin in dx lenzen te investeren

        Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
        17-50 2.8 dx kom ik regelmatig tegen aan een 700-800€ ik vind dat toch een mooie prijs. Nieuw is het al gauw 300 € meer. De 70-200 2.8 is ook geen dx lens.

        Natuurlijk vergelijken we geen prijzen met fnac
        Bedoel je de 17-55 2.8
        Van canon of nikon, want ken de prijzen van nikon niet. Ik zit voornamelijk ganse dagen te kwijlen op canon lenzen. En de 17-55 is geen 1100 EUR hoor. Eerder 850 EUR.
        Ik zal es moeten rondneuzen.

        Er zijn eigenlijk maar 2 lenzen die ik zou overwegen en dat is de 17-55 of de 10-22.
        Ik vind het spijtig dat de prijzen nog steeds zo duur zijn zelfs tweedehands. Het is bijna de moeite niet.
        Als verkoper vind ik dit niet erg want zo kan ik nieuwe lenzen kopen deze een paar maand gebruiken en dan weer verkopen. Heb het al 2x gedaan zonder verlies


        Maar als koper is het


        edit: de 17-55 van canon gevonden op fotorubens voor 799€
        Last edited by hung; 20 oktober 2009, 22:45.
        Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
        website: http://www.hung.be
        facebook - Instagram

        Comment


        • #5
          Re: heeft het nog zin in dx lenzen te investeren

          On topic

          DX heeft een doelpubliek ... net als FX dat heeft

          als je tot het DX publiek behoort ... dan is het verstandig om DX objectieven te kopen
          als je tot het FX publiek behoort ... dan moet je FX objectieven kopen
          als je twijfelt tussen DX en FX ... dan ben je best om FX te kopen ... dan kan je alle kanten uit.

          Off topic

          Wie iets wil verkopen wil altijd teveel krijgen ... wie iets wil kopen wil altijd te weinig geven ... zo gaat het nu eenmaal

          Greetz,
          TravelToy
          www.christian-bailleul.be | Blog

          Comment


          • #6
            Re: heeft het nog zin in dx lenzen te investeren

            Oorspronkelijk geplaatst door TravelToy Bekijk bericht
            On topic

            DX heeft een doelpubliek ... net als FX dat heeft

            als je tot het DX publiek behoort ... dan is het verstandig om DX objectieven te
            Greetz,
            TravelToy
            natuurlijk, maar gaat men hoog niveau dx camera's blijven maken? wie nu een d300s of een 50d koopt en een hele rist dx lenzen zou best alle kleuren regenboog van colere kunnen krijgen als men daarmee blijft zitten zonder camera die erbij past. De levensverwachting van een lens is hoog, net als de prijs.

            Weet iemand of canon en nikon ergens beloofd hebben het dx publiek van camera's te blijven bedienen?
            The Knight That Says Ni...kon

            Comment


            • #7
              Re: heeft het nog zin in dx lenzen te investeren

              Ze brengen nog steeds dx objectieven en body's uit dus waarom zouden ze hiermee stoppen?

              De grote overstap is omdat nu eindelijk fx beschikbaar is en daarme een berg mensen de overschakeling maken van dx naar fx.

              Er blijft altijd de doelgroep van instapper en gematigd amateur, en die willen geen duur toestel met dito objectieven.
              Die willen tegen een redelijke prijs foto's schieten.

              Greetz rich
              D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

              Comment


              • #8
                Re: heeft het nog zin in dx lenzen te investeren

                en dx blijft zijn voordelen hebben tov ff....daarom denk ik dat er nog wel een hele tijd dx toestellen en lenzen zullen gemaakt worden
                http://www.jvs-photography.be/

                Comment


                • #9
                  Re: heeft het nog zin in dx lenzen te investeren

                  Je INVESTEERD niet in lenzen, je koopt lenzen.
                  EN als je pech hebt, kan je alles weggooien als er ooit....
                  Maar komaan, dan moet je niks meer kopen hé.
                  Dus, kopen en genieten.
                  Ik bezie het zo: Als je het geld kan "missen" koop je er lenzen mee, als je je pijn moet doen, vooral niet kopen dan.
                  Want vergeet alles op lange termijn. Dat is voorbij.
                  Er zitten nu mensen met platencollecties, cd collecties (ook end of life), dure waardeloze computers, auto's die binnenkort niet meer ecologisch haalbaar zijn om mee te rijden enzovoort...
                  Wie zegt dat er binnenkort geen pockets komen met sensoren met dslr eigenschappen, en wie zegt dan Canon of Nikon niet op de fles gaan in deze crisis?
                  Een ding is zeker, DX is hier, en zal nog een tijdje blijven, want de stap naar FF is duur en niet voor ieder de goede stap.
                  Last edited by Rudy; 21 oktober 2009, 06:13.

                  Comment


                  • #10
                    Re: heeft het nog zin in dx lenzen te investeren

                    Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                    Je INVESTEERD niet in lenzen, je koopt lenzen.
                    EN als je pech hebt, kan je alles weggooien als er ooit....
                    Maar komaan, dan moet je niks meer kopen hé.
                    Dus, kopen en genieten.
                    Ik bezie het zo: Als je het geld kan "missen" koop je er lenzen mee, als je je pijn moet doen, vooral niet kopen dan.
                    Want vergeet alles op lange termijn. Dat is voorbij.
                    Er zitten nu mensen met platencollecties, cd collecties (ook end of life), dure waardeloze computers, auto's die binnenkort niet meer ecologisch haalbaar zijn om mee te rijden enzovoort...
                    Wie zegt dat er binnenkort geen pockets komen met sensoren met dslr eigenschappen, en wie zegt dan Canon of Nikon niet op de fles gaan in deze crisis?
                    Een ding is zeker, DX is hier, en zal nog een tijdje blijven, want de stap naar FF is duur en niet voor ieder de goede stap.
                    Je kon het niet beter zeggen, Rudy

                    Comment


                    • #11
                      Re: heeft het nog zin in dx lenzen te investeren

                      Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                      Je INVESTEERD niet in lenzen, je koopt lenzen.
                      EN als je pech hebt, kan je alles weggooien als er ooit....
                      Maar komaan, dan moet je niks meer kopen hé.
                      Dus, kopen en genieten.
                      Ik bezie het zo: Als je het geld kan "missen" koop je er lenzen mee, als je je pijn moet doen, vooral niet kopen dan.
                      Want vergeet alles op lange termijn. Dat is voorbij.
                      Er zitten nu mensen met platencollecties, cd collecties (ook end of life), dure waardeloze computers, auto's die binnenkort niet meer ecologisch haalbaar zijn om mee te rijden enzovoort...
                      Wie zegt dat er binnenkort geen pockets komen met sensoren met dslr eigenschappen, en wie zegt dan Canon of Nikon niet op de fles gaan in deze crisis?
                      Een ding is zeker, DX is hier, en zal nog een tijdje blijven, want de stap naar FF is duur en niet voor ieder de goede stap.
                      Dat is de nagel op zijn kop!
                      Ik heb een D90 met Dx lenzen. Ben daar zeeeer gelukkig mee als amateur.
                      Ik voel mij niet gefrustreerd omwille van tekortkomingen met DX.
                      Als Nikon uitkomt met een nieuwe groothoek 10-24 DX, dan is dat omdat ze daar nog een tijdje zullen mee doorgaan denk ik.
                      Deze laatste staat om mijn verlanglijstje. Maar als je ziet dat de lens in twee maand tijd bijna €100 goedkoper word, dan heb ik nog wel een beetje geduld.....
                      Nikon D7200 / 105mm f/2.8G AF-S VR Micro // Nikon AF-S Nikkor 200-500mm // Nikon AF-S DX Nikkor 16-80mm F2.8-4E ED VR //AF-S 10-24mm f/3.5-4.5 DX G ED//SB900 //
                      http://fotoalbum.godderis.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: heeft het nog zin in dx lenzen te investeren

                        ik ben niet volledig akkoord ivm vinylplaten

                        ik ben zelf een verzamelaar, en ik heb verschillende platen liggen die 100, 200, 300€ en meer waard zijn, en die elk jaar nog stijgen. als je platen een slechte investering vindt, ken je er niet veel van, sorry...

                        maar dit is een andere discussie.

                        Comment


                        • #13
                          Re: heeft het nog zin in dx lenzen te investeren

                          Oorspronkelijk geplaatst door onemanarmy Bekijk bericht
                          ik ben niet volledig akkoord ivm vinylplaten

                          ik ben zelf een verzamelaar, en ik heb verschillende platen liggen die 100, 200, 300€ en meer waard zijn, en die elk jaar nog stijgen. als je platen een slechte investering vindt, ken je er niet veel van, sorry...

                          maar dit is een andere discussie.
                          Je haalt 2 dingen door mekaar. Voor jan modaal heeft vinyl weinig tot geen waarde meer, net zoals een spiegelreflex bijvoorbeeld. Maar soms geven mensen aan een Leica nog duizenden euro's, maar dat is puur liefhebberij. Uiteraard zijn er waardevolle platen / albums enzovoort. (al moet je het nog verzilverd krijgen hé, oldtimerclubs lopen ook vol met mensne die zeggen dat hun wagens xxx€ waard zijn, tot die dan verkocht moet worden))
                          Er is en verschil tussen verzamelen (hobby) en investeren (dan gaat het om de harde knaken)
                          Lenzen, daar ging het over, zijn geen investering voor een hobbyist, hooguit leuk eens een reele prijs terug te krijgen als je wil upgraden. Maar geen garantie hierop.

                          Comment


                          • #14
                            Re: heeft het nog zin in dx lenzen te investeren

                            Oorspronkelijk geplaatst door TravelToy Bekijk bericht
                            On topic

                            DX heeft een doelpubliek ... net als FX dat heeft

                            als je tot het DX publiek behoort ... dan is het verstandig om DX objectieven te kopen
                            als je tot het FX publiek behoort ... dan moet je FX objectieven kopen
                            als je twijfelt tussen DX en FX ... dan ben je best om FX te kopen ... dan kan je alle kanten uit.
                            Hangt toch ook af van wat je graag fotografeert ... wie al eens graag naar Afrika op safari gaat, of hier vogels wil spotten, zal heeeeel blij zijn met DX en de cropfactor. Koop anders maar eens een 450mm FF tele :-), dan zal je blij zijn met je 300mm dx lens,

                            Als je het aantal verkochte DX camers vergelijkt met FF ... dan weet je dat DW er nog jaaaaren zal zijn.
                            Nikon D7100 + wat glas van 11 tot 300 mm ...

                            Comment


                            • #15
                              Re: heeft het nog zin in dx lenzen te investeren

                              Oorspronkelijk geplaatst door vhimste Bekijk bericht
                              Hangt toch ook af van wat je graag fotografeert ... wie al eens graag naar Afrika op safari gaat, of hier vogels wil spotten, zal heeeeel blij zijn met DX en de cropfactor. Koop anders maar eens een 450mm FF tele :-), dan zal je blij zijn met je 300mm dx lens,

                              Als je het aantal verkochte DX camers vergelijkt met FF ... dan weet je dat DW er nog jaaaaren zal zijn.
                              vandaar ook dat ik zeg dat er een publiek is voor DX en een publiek voor FX

                              al zijn er een hele hoop wildlife fotografen ook overgestapt op FX kameras met +20MP.

                              die kameras hebben een ongelooglijke resolutie en in de crop-mode hebben ze nog steeds ca. 10MP, net iets minder dan de top-DX formaat kameras, maar zeker nog voldoende om goede prints te maken.

                              Greetz,
                              TravelToy
                              www.christian-bailleul.be | Blog

                              Comment

                              Working...
                              X