Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies Canon widezoom voor indoor basketbal fotografie.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Advies Canon widezoom voor indoor basketbal fotografie.

    Beste allemaal,

    Voor een basketbal ploeg neem ik regelmatig foto’s in zaal en ben in het bezit van een EOS 40D met een standaard EF-S- 17-85 IS USM lens. Met deze lens is het meestal onmogelijk om scherpe foto’s (met weinig ruis) te nemen in zaal wegens te weinig licht.

    Intussen had ik mij een EF 50mm F:1.8 MkII aangeschaft waarmee ik mij nu behelp. Gelukkig kan ik nogal dicht bij het veld komen om de actie in beeld te brengen. Ik heb ook nog een Canon EF 85mm F:1.8 USM voor als ik iets verder sta.

    Maar om wat meer flexibiliteit te hebben wil ik graag een lichtsterke (F:2:8) widezoom lens aanschaffen. Het probleem hier is dat ik geen keuze kan maken.
    Heeft iemand ervaring met basketbal sportfotografie en welke lens zou je aanbevelen voorop mijn 40D?

    Alvast bedankt voor je feedback.
    Vriendelijke groeten, Luc
    Canon EOS 7D, Canon EF 24-105mm F:4.0 L IS USM, Canon EF 70-200mm F:4.0 L IS USM , EF Canon 50mm F:1.8, Canon EF 85mm F:1.8

  • #2
    Re: Advies Canon widezoom voor indoor basketbal fotografie.

    Beste,

    Hier loopt er al een draadje over fotografie in een sporthal.

    mvg
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Advies Canon widezoom voor indoor basketbal fotografie.

      Ik had die discussie via de zoekmodule niet gevonden. Misschien niet de juiste zoektermen gebruikt.

      Maar bij het lezen van die discussie vind ik wel een geen afdoende antwoord daar het meestal over de 70-200mm lens gaat en die te beperkend is wegens mijn korte afstand tot het terrein. We staan om max. enkele meters van de zijlijnen, het is niet dat onze jongens in de arenahal spelen.
      Vriendelijke groeten, Luc
      Canon EOS 7D, Canon EF 24-105mm F:4.0 L IS USM, Canon EF 70-200mm F:4.0 L IS USM , EF Canon 50mm F:1.8, Canon EF 85mm F:1.8

      Comment


      • #4
        Re: Advies Canon widezoom voor indoor basketbal fotografie.

        Wil je 2.8 ???
        widezoom : 17-55 2.8
        standaardzoom : 24-70 2.8L
        telezoom : 70-200 2.8L

        Maar je zal je ISO zeker naar 1600 of 3200 mogen opschroeven hoor met je 40D.

        Al eens gedacht aan een wide-prime ? , 24, 28, 35 ?
        Die zullen je meer dan een stop winst geven.
        CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

        Comment


        • #5
          Re: Advies Canon widezoom voor indoor basketbal fotografie.

          Als je naar je exif van je foto's kijkt zal je in de kleine sporthallen zien dat die meestal een lensafstand geeft van tss 50-70mm; zeker op een cropcamera. Je sluitertijd hou je best minstens 1/320 of hoger. Als je dan diafragma f/4 wil hebben moet je meestal al iso 3200 pakken. Een optie is je flash gebruiken (zolang je maar niet de actie onder het kot gaat flashen ). Ik weet van de fotograaf van het Nieuwsblad dat hij haast altijd zijn flash gebruikte, ook op Leuven. Tot dan de D3 uitkwam, nu zit ze meestal niet meer in zijn fototas .

          Comment


          • #6
            Re: Advies Canon widezoom voor indoor basketbal fotografie.

            Iets off topic;

            je zou eens naar de DVD van David Hobby (Strobist) moeten kijken. In een van de bonus discs laat hij zien hoe hij een basketbalgym belicht met behulp van 2 speedlite flitsers en een setje pocket wizards....
            www.indetailfotografie.nl

            Comment


            • #7
              Re: Advies Canon widezoom voor indoor basketbal fotografie.

              Op fredmiranda (afdeling sports) en op sportsshooters.com zie je ook regelmatig de opstelling uitgelegd. Maar dan zit je in een andere prijscategorie en ik weet niet of het dan nog fun is ofwel werken

              Comment


              • #8
                Re: Advies Canon widezoom voor indoor basketbal fotografie.

                Oorspronkelijk geplaatst door VDBL Bekijk bericht
                Beste allemaal,

                Voor een basketbal ploeg neem ik regelmatig foto’s in zaal en ben in het bezit van een EOS 40D met een standaard EF-S- 17-85 IS USM lens. Met deze lens is het meestal onmogelijk om scherpe foto’s (met weinig ruis) te nemen in zaal wegens te weinig licht.

                Intussen had ik mij een EF 50mm F:1.8 MkII aangeschaft waarmee ik mij nu behelp. Gelukkig kan ik nogal dicht bij het veld komen om de actie in beeld te brengen. Ik heb ook nog een Canon EF 85mm F:1.8 USM voor als ik iets verder sta.

                Maar om wat meer flexibiliteit te hebben wil ik graag een lichtsterke (F:2:8) widezoom lens aanschaffen. Het probleem hier is dat ik geen keuze kan maken.
                Heeft iemand ervaring met basketbal sportfotografie en welke lens zou je aanbevelen voorop mijn 40D?

                Alvast bedankt voor je feedback.
                Ha dat heb ik ook eens gedaan, een jaar geleden met een 40D overigens.
                Ik had een 27-70 f/2.8 gebruikt zonder flash. De belichting van de zaal was niet goed.
                Foto's zijn altijd op 3200 Iso en f/2.8 gemaakt dus een ruisreductie zoals noiseninja heb ik toen moeten gebruiken. Sluitertijd was toen ook zeer nipt (1/100 bij 70mm was de limiet). Degene waar ik die foto's voor maakte was wel tevreden over het resultaat, maar ik waag me er zeker niet meer aan, Tenzij nu nog eens met mijn 7D.

                Ik stond toen naast het veld.

                Comment

                Working...
                X