Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mac - Kan prullenbak niet legen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mac - Kan prullenbak niet legen

    af en toe als ik een bestand verwijder en de prullenbak wil leegmaken, zegt mn Mac dat hij dat bestand niet kan verwijderen omdat het in gebruik is. Ook al probeer ik alle mogelijke programma's te sluiten, laptop herstarten... steeds blijft hij zeggen dat het bestand in gebruik is!

    kan ik dit bestand alsnog verwijderen op een andere manier?

    als het bestand bvb van een USB stick komt, dan kan ik gewoonweg geen ruimte vrijmaken op mijn usb stick (zonder te formatteren weliswaar)
    5DmkIII en wat glas

  • #2
    Re: Mac - Kan prullenbak niet legen

    Beschik je over OnyX (freeware)? Heel nuttige programma, dat een aantal onderhoudstaken kan uitvoeren. Maar één van de extra functies, te vinden onder "Hulpprogramma's", is om de prullenmand te ledigen. Af en toe kan het inderdaad gebeuren dat "iets" niet kan verwijderd worden wegens in gebruik. Soms is dat probleem na herstarten van de baan, soms ook niet. Maar probeer OnyX eens.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Mac - Kan prullenbak niet legen

      Probeer eens 'Command-i' bij het bestand dat je niet kan verwijderen en klik onder 'algemeen' het vinkje 'beveiligd' uit.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • #4
        Re: Mac - Kan prullenbak niet legen

        Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
        Probeer eens 'Command-i' bij het bestand dat je niet kan verwijderen en klik onder 'algemeen' het vinkje 'beveiligd' uit.
        Mooi, er zat al maanden één bestandje dat ik er niet uitkreeg. Het had ook een rare naam, iets als :::>>^^^///. Command+I en 't is weg. Fantastich...

        Heb nog een probleem: ook al enkele maanden zegt 'em bij het invoeren van een paswoord 'Dit wachtwoord is niet hetzelfde. Wilt u het bewaarde wachtwoord vervangen door dit wachtwoord?' . Maar dat is natuurlijk niet waar, want ik breng altijd weer het juiste paswoord, en het auto-aanvullen werkt niet. En dat telkens weer... Iemand?


        Peter

        Comment


        • #5
          Re: Mac - Kan prullenbak niet legen

          Alt-toets ingedrukt houden bij het ledigen van de prullenmand werkt ook.

          Comment

          Working...
          X