Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

postzegels

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • postzegels

    Sorry dat ik op een fotografieforum deze vraag stel. Maar ik heb geen geduld om tot maandag te wachten en een uur in het postkantoor te gaan aanschuiven.

    Ik zit hier met een paar fotookes (10x15cm) die naar New York moeten opgestuurd worden. Met de post. Maar omdat ik al jaren vooral via email werk... ik snap niks meer van dat postzegelgedoe.

    Volgens de site van de post moet ik 1,05 euro op de enveloppe plakken. Maar op mijn postzegels staat geen waarde. Er staat prior op (wit op rode achtergrond), een roos bloemeke en Belgium, en ze zijn een jaar of 4 oud. Mag ik die er ook op plakken? En hoeveel?

  • #2
    Re: postzegels

    Je zal die niet kunnen gebruiken voor de VS.
    http://www.post.be/site/nl/residenti...rnational.html

    Deze zal je best gebruiken.

    Comment


    • #3
      Re: postzegels

      Dankjewel Kelly,

      Ik had al postzegels besteld omdat ik waarschijnlijk in de toekomst nog vaker dingen via de post naar daar ga versturen.

      De site waarnaar je verwees had ik al bezocht, en het was eigenlijk net omdat ik die onduidelijk vond, dat ik hier even de vraag stelde. De zegels kunnen gecombineerd worden om aan het juiste bedrag te komen. de zegels -> de internationale zegels? de postzegels in het algemeen? en welk bedrag want er staat niks op mijn zegels?

      Ik zal maar even wachten dan met versturen tot ik nieuwe zegels heb. Pfff, vroeger was het veel gemakkelijker. Getallekes optellen tot het bedrag ok is and that's it... ik word oud

      Comment


      • #4
        Re: postzegels

        Een prior zegel is: 0.59 EUR waard.
        Je moet gewoon zorgen dat de som van de gezamenlijke zegels op de brief gelijk of groter is aan het frankeerbedrag. Je hoeft niet speciale zegels te kopen.

        Comment


        • #5
          Re: postzegels

          Toch maar oppassen met gewone zegels, ik weet niet of je foto's terecht gaan komen.
          Hier heb je misschien meer aan.
          https://www.post.be/site/nl/eshopRes...nal/index.html

          Comment


          • #6
            Re: postzegels

            [Mod]
            Discussie verplaatst naar Chit Chat. In Algemeen horen topics over fotografie. Alhoewel je foto's wil opsturen, gaat het over postzegels

            Comment


            • #7
              Re: postzegels

              Een oude zegel zonder vermelding van prijs, al dan niet met PRIOR op vermeld, heeft dezelfde waarde als een zegel met nummer op en blijft geldig.
              Het verschil is echter dat A Prior gedeelte dat je dan niet hebt, dit kan je ook plaatsen door gratis verkrijgbare zegeltjes A Prior.
              Maar als je die toch moet gaan halen in de post, dan kunt ge evengoed ook zegels kopen.
              En waarom een uur aanschuiven in de post? Elke Delhaize verkoopt ook zegels hé.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: postzegels

                Ik dacht altijd dat er zo'n vliegtuigje op je zegels moest staan als je een zending naar het buitenland moest doen.
                Maar ik ben niet 100% zeker..

                Comment


                • #9
                  Re: postzegels

                  Ik dacht altijd dat er zo'n vliegtuigje op je zegels moest staan als je een zending naar het buitenland moest doen.
                  nee, zoals VerSeg zegt, op dat afzonderlijke gratis verkrijgbaar klevertje staat een vliegtuig.

                  Comment


                  • #10
                    Re: postzegels

                    Die afzonderlijke blauwe klevertjes heb ik altijd in huis (gezien mijn buitenlandse connecties). Maar als ik in het postkantoor vraag voor: 10 zegels voor België en en twee voor de U.K. krijg ik (soms?) twee zegeltjes waarbij er opzij zo'n blauw strookje (met witte vliegtuig) is.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment

                    Working...
                    X