Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mac

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mac

    Joo Bd'ers

    Ben eens aan het kijken naar een nieuwe laptop. Heb nu een 17'' die groot en zwaar is en dus niet zo draagbaar. Batterij is ook maar matig. Verder goed scherm etc.

    Maar ben nu toch is aan het kijken naar een opvolger. Ik zoek vooral iets draagbaar, handig, snel en ook iets stijlvol. Ik denk dit bij Apple te vinden.

    Maar nu stel ik me de vraag?

    Je hebt de macbook en de macbook pro. De laatste is nieuwer, duurder maar waarschijnlijk ook beter. Dus zou ik voor de 'pro' gaan.

    Nu het scherm. De 13'' of de 15'' (geen 17'' meer, te groot en de prijs!!)


    Is het handiger te investeren in een 15'' of upgrade ik de 13'' qua specs naar de specs van een 15"? Of zal de 15'' zowizo de betere blijven, ookal is de RAM en dergerlijke nu idem.

    En btw, hoe zit dat met Mac en programma's zoals word/PP/... ?

    Grtz en bedankt.
    ::: Flickr :::

  • #2
    Re: Mac

    Ik zou niet volgens het principe "nieuwer en beter" gaan. Ik vind dat je je laptop in functie van je behoeftes moet kiezen.

    Btw: een groter scherm resulteert niet in beter specs hoor.
    www.brunodyserinck.be
    https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

    Comment


    • #3
      Re: Mac

      Dit topic hoort eerder in dit forum dan bij Accessoires
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #4
        Re: Mac

        Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
        Ik zou niet volgens het principe "nieuwer en beter" gaan. Ik vind dat je je laptop in functie van je behoeftes moet kiezen.

        Btw: een groter scherm resulteert niet in beter specs hoor.
        De 15" heeft 4gb de 13" 2gb etc.. dus groter scherm heeft wel betere specs.

        ::: Flickr :::

        Comment


        • #5
          Re: Mac

          Oorspronkelijk geplaatst door AndriesDeLeener Bekijk bericht
          En btw, hoe zit dat met Mac en programma's zoals word/PP/... ?
          Het officepakket bestaat ook gewoon voor Mac hoor.
          Je zal het wel opnieuw moeten kopen.

          Voor vragen over de specs, kan je zeker terecht op Intermactivity: www.im.be
          Fuji FinePix S100fs

          Comment


          • #6
            Re: Mac

            wat wil je ermee doen?

            voor huis, tuin, keukengebruik met redelijk wat lightroom/photoshop heb je meer dan genoeg aan een macbook. Zelf zou ik voor de 13" gaan.

            Groter is niet echt mobiel meer.
            Als je meer power wilt zou ik voor een 24" imac gaan.

            Comment


            • #7
              Re: Mac

              Ik heb het Office pakket voor de Mac niet meer gekocht

              Ben sinds een half jaar overgeschakeld naar Openoffice. Is een open source, GRATIS en werkt perfect. Doet alles wat ook Word, Excell, PowerPoint en Access ook doen, en ook in het nederlands ... Volledig compatible met Microsoft Office.

              www.openoffice.org

              Comment


              • #8
                Re: Mac

                Oorspronkelijk geplaatst door MDF Bekijk bericht
                Ik heb het Office pakket voor de Mac niet meer gekocht

                Ben sinds een half jaar overgeschakeld naar Openoffice. Is een open source, GRATIS en werkt perfect. Doet alles wat ook Word, Excell, PowerPoint en Access ook doen, en ook in het nederlands ... Volledig compatible met Microsoft Office.

                www.openoffice.org
                inderdaad, heb sinds juli ook een Macbook Pro 15" en open-office er ook op gezet.
                Werkt perfect.
                Ook efkens getest met MS Office voor Mac maar er terug af gegooid, zooooo mottig.
                Nikon D800 met Grip, Nikon D300s met grip, Nikkor 50 f/1.8, Nikkor 17-55 f/2.8G IF ED, Nikkor AF-S VR 80-400 f/4.5-5.6 ED, AF-S Micro Nikkor 105 f/2.8G ED, AF S Nikkor 10-24 f/3.5-4.5G ED, Nikon SB-600, Manfrotto 190XB, Manfrotto 804RC2

                Comment


                • #9
                  Re: Mac

                  Zalig bedankt voor de tip.

                  Dus bestanden binnehalen van word op je mac lukt perfect en omgekeerd ook? Dan is dit de ideale oplossing.

                  Nu is kijken in de winkel of het 13 of 15 gaat worden.
                  ::: Flickr :::

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mac

                    Dus bestanden binnehalen van word op je mac lukt perfect en omgekeerd ook? Dan is dit de ideale oplossing.
                    Lukt inderdaad perfect. Is volledig transparant
                    windows <-> mac
                    MS Office <-> Openoffice

                    Veel geluk met je keuze !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mac

                      Je kan ook overwegen om iWork aan te schaffen.
                      Dat is wel fijn om mee te werken.
                      Fuji FinePix S100fs

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mac

                        15" is toch een stuk handiger dan 13" om fotobewerking te doen, hoor. En voldoende RAM... Al de rest maakt mij persoonlijk al een pak minder uit.

                        Denk er op voorhand aan om te checken of de juiste poorten wel degelijk op je laptop zitten. FireWire is tegenwoordig niet meer standaard.

                        En inderdaad: OpenOffice / Microsoft Office for Mac / iWork zijn drie aan elkaar gewaagde alternatieven. Behalve dat je misschien meer gewend bent aan Microsoft Office zie ik net direct een ander argument om aan dat programma vast te blijven hangen. iWork is voor zover ik het gebruikt heb zeker niet minder goed. OpenOffice gebruik ik al jaren en werkt voor mij goed als het gaat om standaard dingen zoals gewone brieven/documenten maken/lezen/exporteren, werkt ook prima voor niet al te ingewikkelde rekenbladen. Maar als je rekenbladen, tekstdocumenten en databases wil gaan combineren is het alles behalve perfect. Sommige dingen die je misschien al jaren gebruikte in Microsoft Office werken gewoon niet in OpenOffice, of hooguit op een compleet andere manier. Applets, voorbeeldprogramma's, scripts en dat soort dingen zijn ook veel gemakkelijker online te vinden voor de Microsoft Office dan voor OpenOffice.

                        Comment

                        Working...
                        X