Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tilt & Shift lens TS-E 17mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tilt & Shift lens TS-E 17mm

    Ik kijk uit om me een TSE lens aan te schaffen Canon TS-E 17mm f/4.0 L om hoge en brede gebouwen te fotograferen als ook woningen.

    Heeft iemand zulke lens en wat zijn de ervaringen..

  • #2
    Re: Tilt & Shift lens TS-E 17mm

    ben daar ook in geïnteresseerd

    Comment


    • #3
      Re: Tilt & Shift lens TS-E 17mm

      Ik heb er geen ervaring mee, maar ik heb wel deze test gelezen:
      Is the Canon TS-E 17mm f/4L Tilt-Shift Lens right for you? Learn all you need to know in The-Digital-Picture.com's review!


      Als je zo'n lens wil, dan is dit zeker geen slechte keuze.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Tilt & Shift lens TS-E 17mm

        Een nog grtotere groothoek en bereid zijn om de helft van je foto weg te gooien, is ook een oplossing.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Tilt & Shift lens TS-E 17mm

          Wil je hem op crop of FF gebruiken?

          Op FF is de 17 minder geschikt voor exterieur in vergelijking met de 24 tse II - dan is hij al snel té breed. Voor grote gebouwen mis ik zelfs een 35mm tse.
          Anderzijds is hij soms wel een lifesaver wanneer je echt te weinig afstand kan nemen.
          Voor (kleine) interieurs komt hij dan beter van pas, hoewel ik toch geneigd ben hem pas te gebruiken als het echt moet en het niet lukt met de 24.

          Vergeet ook niet dat je met de 24 ook volledig naar links en rechts, of naar onder en boven kan shiften en die beelden makkelijk aan elkaar kan stitchen. Zo kom je ook aan een vergelijkbare beeldhoek.