Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Falcon 8mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Falcon 8mm

    Heeft iemand ervaring met deze lens? Of eventueel met deze leverancier? (http://cgi.benl.ebay.be/Falcon-8mm-F...item5ad419a25d)

    Ik zou namelijk graag een goedkope fisheye kopen om een beetje mee te experimenteren.

    Alvast bedankt.

    Francesca.

  • #2
    Re: Falcon 8mm

    Het lijkt me dezelfde lens als deze, dus daar staat een review en het ziet er zeker niet slecht uit!
    Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

    Comment


    • #3
      Re: Falcon 8mm

      In dezelfde prijsklasse kan je ook een Peleng 8mm kopen, o.a. Flickr staat vol met voorbeeldfoto's.
      about.me/stijnv

      Comment


      • #4
        Re: Falcon 8mm

        Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
        In dezelfde prijsklasse kan je ook een Peleng 8mm kopen, o.a. Flickr staat vol met voorbeeldfoto\'s.
        Toch niet echt dezelfde prijsklasse hoor. Bij Mike-s-photo (op E-bay) heb je al een Falcon 8mm voor 201,65 Euro verzending inbegrepen want gratis.
        Een Peleng daar betaal je minimaal 317 Euro voor verzending inbegrepen.

        En dan is de Falcon ook nog eens de betere lens. De keuze lijkt me niet zo moeilijk.

        Comment


        • #5
          Re: Falcon 8mm

          Oorspronkelijk geplaatst door PaPaver Bekijk bericht
          Toch niet echt dezelfde prijsklasse hoor. Bij Mike-s-photo (op E-bay) heb je al een Falcon 8mm voor 201,65 Euro verzending inbegrepen want gratis.
          Een Peleng daar betaal je minimaal 317 Euro voor verzending inbegrepen.

          En dan is de Falcon ook nog eens de betere lens. De keuze lijkt me niet zo moeilijk.
          als je dan pech hebt en je er invoerrechten en douane kosten moet bijtellen dan zit je ook al niet ver meer van die 317€ af vrees ik

          Comment


          • #6
            Re: Falcon 8mm

            Het is mogelijk dat de Falcon een betere lens is (ik heb er geen ervaring mee) maar voor mijn Peleng betaalde ik in totaal €265.
            about.me/stijnv

            Comment


            • #7
              Re: Falcon 8mm

              Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
              Het is mogelijk dat de Falcon een betere lens is (ik heb er geen ervaring mee) maar voor mijn Peleng betaalde ik in totaal €265.
              en ik 195 euro alles in maar dat is wel al een tijdje geleden, toen die nog niet zooo populair was...

              vergeet niet dat de Peleng een FF lens is hé, de falcon is niet gemaakt voor op FF lenzen. (peleng=circulaire fisheye)
              5DmkIII en wat glas

              Comment


              • #8
                Re: Falcon 8mm

                Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
                als je dan pech hebt en je er invoerrechten en douane kosten moet bijtellen dan zit je ook al niet ver meer van die 317€ af vrees ik
                Geen vrees, Mike-s-photo verzendt vanuit the UK. Invoerrechten of douane komen er dus niet aan te pas. Ik heb trouwens mijn Falcon ook bij deze E-bayverkoper gekocht en de transactie verliep perfect. Een aanrader dus.

                @Stijn V.: Dat adres mag je dan wel eens geven waar je een Peleng kan kopen aan die prijs ;-).

                Ik heb zowel de Peleng en de Falcon in mijn bezit gehad en ik heb beide ook grondig ten opzichte van elkaar getest . Met als resultaat dat ik de Peleng heb verkocht. De Falcon is trouwens evengoed een FF-lens als de Peleng. Alleen moet bij de Falcon wel de (vaste) zonnekap verwijderd worden om de lens op een FF-camera te kunnen gebruiken. Het grote verschil tussen beide is echter wel dat de Falcon geen zwarte hoeken geeft op APS-C, zoals de Peleng. Wat mij dus een groot voordeel lijkt ;-).

                Voordelen van de Peleng:
                - Iets mooiere kleuren en contrast dan de Samyang.
                - De minimum scherpstelafstand is slechts een 20-tal centimeter (als ik mij niet vergis) bij de Samyang is dit 30 centimeter. Dit lijkt een klein verschil maar in de realiteit maken die paar centimeters toch wel veel uit hoor.
                - Steviger gebouwd dan de Falcon. Volledig metaal, op het glas na.

                Voordelen van de Samyang:
                - Scherpere lens, niet zo zeer in het center, daar zijn de lenzen aan elkaar gewaagd, maar aan de randen is het overduidelijk. De Samyang is ook al perfect bruikbaar op f/3.5, de Peleng is dit niet.
                - Zoals reeds gezegd; geen zwarte hoeken op APS-C. Voor mij persoonlijk is dit een groot voordeel.
                - Minder uitgesproken fish-eye vervormingen. Sommigen zullen dit echter als een minpunt bestempelen denk ik.
                - Grootste voordeel voor mij: Weinig of geen flare en wat ik \\\"lichtranden\\\" zou noemen. De Peleng heeft daar heel veel last van, van allerhande lichtblurs, overbelichte randen en andere licht-artefacten. Allemaal zaken die moeilijk te vewijderen zijn met post-editing en me zwaar op de zenuwen werkten bij deze lens.
                - De Samyang, heeft tenminste een echte zonnekap met een echte cap die er ook echt op past en niet zoals dat klunzige dekseltje bij Peleng dat er al afvalt als je de lens gewoon al omdraait ;-).
                - De Samyang mag dan niet gebouwd zijn zoals de Peleng-tank, maar ze is dan ook ietsje lichter (30 gram of zo) en oogt ook moderner. Dit terwijl ze toch ook wel degelijk aanvoelt.
                - Grotere en betere scherpstelring.

                Iedereen is uiteraard vrij in zijn keuze, maar als je een degelijke lens zoekt aan een heel scherpe prijs dan zou ik niet goed inzien waarom iemand toch voor de Peleng zou willen gaan ;-).

                Comment


                • #9
                  Re: Falcon 8mm

                  Oorspronkelijk geplaatst door PaPaver Bekijk bericht
                  Geen vrees, Mike-s-photo verzendt vanuit the UK. Invoerrechten of douane komen er dus niet aan te pas. Ik heb trouwens mijn Falcon ook bij deze E-bayverkoper gekocht en de transactie verliep perfect. Een aanrader dus.

                  @Stijn V.: Dat adres mag je dan wel eens geven waar je een Peleng kan kopen aan die prijs ;-).

                  Ik heb zowel de Peleng en de Falcon in mijn bezit gehad en ik heb beide ook grondig ten opzichte van elkaar getest . Met als resultaat dat ik de Peleng heb verkocht. De Falcon is trouwens evengoed een FF-lens als de Peleng. Alleen moet bij de Falcon wel de (vaste) zonnekap verwijderd worden om de lens op een FF-camera te kunnen gebruiken. Het grote verschil tussen beide is echter wel dat de Falcon geen zwarte hoeken geeft op APS-C, zoals de Peleng. Wat mij dus een groot voordeel lijkt ;-).

                  Voordelen van de Peleng:
                  - Iets mooiere kleuren en contrast dan de Samyang.
                  - De minimum scherpstelafstand is slechts een 20-tal centimeter (als ik mij niet vergis) bij de Samyang is dit 30 centimeter. Dit lijkt een klein verschil maar in de realiteit maken die paar centimeters toch wel veel uit hoor.
                  - Steviger gebouwd dan de Falcon. Volledig metaal, op het glas na.

                  Voordelen van de Samyang:
                  - Scherpere lens, niet zo zeer in het center, daar zijn de lenzen aan elkaar gewaagd, maar aan de randen is het overduidelijk. De Samyang is ook al perfect bruikbaar op f/3.5, de Peleng is dit niet.
                  - Zoals reeds gezegd; geen zwarte hoeken op APS-C. Voor mij persoonlijk is dit een groot voordeel.
                  - Minder uitgesproken fish-eye vervormingen. Sommigen zullen dit echter als een minpunt bestempelen denk ik.
                  - Grootste voordeel voor mij: Weinig of geen flare en wat ik \\\"lichtranden\\\" zou noemen. De Peleng heeft daar heel veel last van, van allerhande lichtblurs, overbelichte randen en andere licht-artefacten. Allemaal zaken die moeilijk te vewijderen zijn met post-editing en me zwaar op de zenuwen werkten bij deze lens.
                  - De Samyang, heeft tenminste een echte zonnekap met een echte cap die er ook echt op past en niet zoals dat klunzige dekseltje bij Peleng dat er al afvalt als je de lens gewoon al omdraait ;-).
                  - De Samyang mag dan niet gebouwd zijn zoals de Peleng-tank, maar ze is dan ook ietsje lichter (30 gram of zo) en oogt ook moderner. Dit terwijl ze toch ook wel degelijk aanvoelt.
                  - Grotere en betere scherpstelring.

                  Iedereen is uiteraard vrij in zijn keuze, maar als je een degelijke lens zoekt aan een heel scherpe prijs dan zou ik niet goed inzien waarom iemand toch voor de Peleng zou willen gaan ;-).
                  hmm, als het klopt wat je zegt, dan zou het goed kunnen dat er hier binnenkort een peleng te koop staat
                  5DmkIII en wat glas

                  Comment


                  • #10
                    Re: Falcon 8mm

                    Oorspronkelijk geplaatst door PaPaver Bekijk bericht
                    @Stijn V.: Dat adres mag je dan wel eens geven waar je een Peleng kan kopen aan die prijs ;-).
                    peleng8.com
                    about.me/stijnv

                    Comment


                    • #11
                      Re: Falcon 8mm

                      Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht

                      Dat is inderdaad goedkoop. Bedankt voor die link.
                      Maar ze verzenden dus wel vanuit Minsk, een niet EU-land, met alle risico\'s op bijkomende douane en andere kosten.

                      Ze mogen dan wel beweren dat ze de lens als \"gift\" versturen en dat de koper geen invoerrechten en dergelijke zal moeten betalen, maar zoiets blijft toch altijd wel een beetje een gok natuurlijk.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Falcon 8mm

                        Een serieus diepgaande bespreking van de Samyang 8mm is hier te vinden:



                        Zie in die bespreking ook de foto\'s genomen met deze lens op een Full Frame camera.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Falcon 8mm

                          Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                          hmm, als het klopt wat je zegt, dan zou het goed kunnen dat er hier binnenkort een peleng te koop staat
                          Als je die hier te koop zet mag je me altijd iets laten, ik ben naar een tweedehands Peleng op zoek
                          50D, ne hoop glas en bliksemke

                          Comment

                          Working...
                          X