Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

opvallend!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • opvallend!

    valt het jullie ook op, dat er de laatste tijd veel cursisten en scholieren de weg naar BD hebben gevonden.
    en dan hier om een oordeel komen vragen over hun fotoopdracht van school of cursus.
    toch wel leuk zo'n trant.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

  • #2
    Re: opvallend!

    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    valt het jullie ook op, dat er de laatste tijd veel cursisten en scholieren de weg naar BD hebben gevonden.
    en dan hier om een oordeel komen vragen over hun fotoopdracht van school of cursus.
    toch wel leuk zo'n trant.
    grt,bouk.
    Das volgens mij de beste weg om kennis op te doen en toch ook wel zeer leerzaam.
    Op school leer je veel theorie en moet je meestal de praktijk onder de knie krijgen wat niet evident is..Hier krijg je de pap in de mond en kan je veel meer leren volgens mij..en niet moet wachten op een resultaat verbetering van een leerkracht..
    Een student die hier zijn theorie komt op halen die zal er vlugger mee weg zijn dan iemand die afhankelijk is van de theorie van de school omdat je volgens mij daar een veel lager tempo hebt..
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

    Comment


    • #3
      Re: opvallend!

      Ja, ik moet ook zeggen dat je hier veel meer informatie op korte tijd kan opdoen dan op een cursus/school.

      Zelf heb ik nooit een opleiding fotografie gehad, maar lees hier wel bijna dagelijks op het forum.

      Onlangs was ik aan het praten met iemand die avondschool fotografie doet en ook met iemand die voltijds fotografie studeert... Ik moet zeggen dat ik zelf goed mee kon praten, zo niet sommige zaken beter kon uitleggen of begreep dan beiden.

      Goed zo BD
      En natuurlijk ook alle professionals en semi-professionals die hier hun kennis willen delen!
      - SoTHoS.be - = Canon EOS 30D & 5DII - EF 85 f/1.8 USM - EF 100 f/2.8 Macro USM - EF 24-105 f/4.0 L IS USM - EF 70-200 f/2.8 L IS USM - EF 300 f/4 L IS USM - EF 1.4x ext. - 580 EX II - 430EX - MR-14EX - ... = -

      Comment


      • #4
        Re: opvallend!

        Vroeger moesten de fotografen wachten op hun ontwikkeld rolletje te bekijken voor men kon zeggen of de foto echt gelukt was. Nu kan je dat vrijwel onmiddelijk achteraan je camera.
        Deze ontwikkeling zet zich dankzij de technologie verder in de opleidingen. Je hoeft niet meer te wachten op het verbeteringswerk van de lera(a)r(es). Je kan het vrijwel onmiddelijk vragen op forums.
        Wat sneller tot beter werk leid.


        Het enige gevaar dat er volgens mij achter kan zitten is dat de gegeven commentaar op een foto misschien niet in lijn loopt met wat de leraars bedoelden.
        En de commentaar moet natuurlijk grondig zijn, want met wat blabla zever zijn studenten en zelfleerende amateurs niet geholpen.

        Comment


        • #5
          Re: opvallend!

          Oorspronkelijk geplaatst door Tunie Bekijk bericht

          ...
          Het enige gevaar dat er volgens mij achter kan zitten is dat de gegeven commentaar op een foto misschien niet in lijn loopt met wat de leraars bedoelden.
          En de commentaar moet natuurlijk grondig zijn, want met wat blabla zever zijn studenten en zelfleerende amateurs niet geholpen.
          En daar heb je natuurlijk nooit garantie op.
          Iedereen kan hier gelijk welke commentaar geven. Hier vind je zinnige dingen en grote zever. Voor elke foto ga je wel een aantal mensen vinden die hem leuk vinden en positief reageren. Ik vind het daarom nogal gevaarlijk om een beoordeling over te laten aan mensen waarvan je niet echt kan inschatten of ze uberhaupt iets van fotografie kennen. Als je hier een tijdje meedraait, kan je zo'n inschatting dikwijls wel maken. Wie zich hier registreert als student n.a.v. een opdracht weet dat niet.

          Comment


          • #6
            Re: opvallend!

            Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
            Wie zich hier registreert als student n.a.v. een opdracht weet dat niet.
            natuurlijk wel, je moet alleen even de moeite nemen het postgedrag te analiseren van diegene die een comment plaatst.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: opvallend!

              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              natuurlijk wel, je moet alleen even de moeite nemen het postgedrag te analiseren van diegene die een comment plaatst.
              grt,bouk.
              En een student zonder notie kan dan onderscheid maken??

              Toch lijkt het mij dat studenten naar hier komen uit praktisch gebruiksgemak.
              Dat mag natuurlijk en over de kwaliteit van de hulp die de student krijgt kan ik niet
              oordelen.
              Ik weet wel dat op BD kwaliteit aanwezig is.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: opvallend!

                Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                En een student zonder notie kan dan onderscheid maken??
                yep, een beetje student kan dat.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment

                Working...
                X