Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Canadese Vinne bij zonsondergang

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Het Canadese Vinne bij zonsondergang

    Hallo Allemaal,

    Sinds het hier nu bewolkt weer is met nu en dan een bui is het niet ideaal om foto's te gaan nemen. Dus het wordt eentje van een paar weken geleden toen we bij Burnaby Lake zijn gaan wandelen (5 minuten rijden van ons thuis) en waar we ook genoten hebben van een zonsondergang.

    De foto is vanonder wat gecropt omwille van een deel gras wat ik niet kon vermijden.

    Hopelijk valt deze foto wat in de smaak!
    Vele groetjes uit Vancouver, Canada
    Ann






    En dit is dan een iets verlichtere en een meer symmetrische versie van de foto hierboven. Ik moest wat ruis weg werken, maar dat was iets moeilijker in de tweede foto want de wolken werden dan heel wazig, dus er zit nog wat ruis in. Aan jullie de keuze!





    Wat informatie over Burnaby Lake voor diegene die het interesseert: Burnaby Lake Regional Park ligt in de stad Burnaby die uitmaakt van het Greater Vancouver gebied (en 5 minuten rijden van ons thuis). Dit park omvat een mooi meer, vele wandelpaden en is een aantrekkelijke plek voor vogel liefhebbers. Burnaby Lake Regional Park is een van de beste plekken in Vancouver en omgeving voor het bekijken van vogels zoals de blauwe reiger, de visarend, Amerikaanse zeearend, bandijsvogel, de zeldzame groene reiger en veel meer. Er is een uitkijktoren dichtbij het Piper Spit aan de noordkant van het meer wat de beste plek is om deze vogels te observeren. of je kan een kano huren om zo een dichter kijk te hebben op de eenden, bevers en schildpadden.

    Er zijn 4 plaatsen waar je je wagen kan parkeren en van hieruit kan je dan vertrekken voor een wandeling. Je kan bijvoorbeeld rond het hele meer wandelen wat een 19km is. Onderweg vind je ook de Wildlife Rescue Association of BC (British Columbia) met een mooie tuin die thuis is aan een grote populatie van wilde vogels. Aan de noordkant van het meer heb het je Nature House waar je in de zomer naar een tentoonstelling kan kijken en luisteren naar uitleg. De verse lucht, mogelijkheid tot sporten, de schitterende zichten over het meer en de stad en het aanbod aan wildlife van vogels en wat 4 voeters maakt dit een aantrekkelijke plek niet alleen voor de vogels maar ook voor dieren en mensen. Burnaby Lake was zo'n 12,000 jaar geleden gecreeerd door een gletsjer en in de jaren 1800 was het thuis aan houtzagerijen. Nu is het een beschermd gebied met toegang tot het publiek om te genieten van de zichten en de vele vogels en dieren die er te vinden zijn.
    Last edited by Ann75; 15 oktober 2009, 21:27. Reden: extra foto toegevoegd

  • #2
    Re: Het Canadese Vinne bij zonsondergang

    amai nog niet zeg
    hola, wat een weerspiegeling!!
    Schitterende opname hoor, mooi!

    Comment


    • #3
      Re: Het Canadese Vinne bij zonsondergang

      Daar kan het Vinne helemaal niet tegenop, prachtig
      Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
      www.cromagnonman.be

      Comment


      • #4
        Re: Het Canadese Vinne bij zonsondergang

        Zou er bovenaan een stukske afcroppen zodat je een perfect spiegelbeeld hebt.
        De wolken wat helderder maken zal ook beter staan denk ik.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Het Canadese Vinne bij zonsondergang

          Altijd lekkere platen van Canada hé

          grtjs


          jk

          Comment


          • #6
            Re: Het Canadese Vinne bij zonsondergang

            Ann Ann Ann toch...Wat een mooie platen..Deze mag zeker op het hoogste trapje voor mij..Wat een drama en kleuren pracht..De reflecties vind ik zeer sterk.
            Je hebt het Vinne belachelijk gemaakt hiermee..
            Maar toch blijft het een mooie lokatie.
            Ik zou deze eens willen terug zien sé de volgende maandag.

            Wel op letten dat je niet te ver gaat met de bewerking..Maar deze keer kan het wel voor mij..
            Mvg, Pascal,Schoonspikke
            Als je schiet..schiet dan raak!
            500 PIXHuawei P30 PRO

            Comment


            • #7
              Re: Het Canadese Vinne bij zonsondergang

              voor mij de 2e. Prachtige opname en schitterende spiegeling maar de eerste vind ik er een beetje over.
              Keep up the good work.

              Groeten, Bert
              Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
              www.bertofotografie.be

              Comment


              • #8
                Re: Het Canadese Vinne bij zonsondergang

                Ann,

                Wat een dramatische mooie weerspiegeling
                Laat die mooi Canadese natuurbeelden maar komen !

                Enige minpuntje aan de Burnaby Lake, 't ligt voor de meesten onder ons toch iets verder dan het Vinne
                pitteljon.be
                The world needs dreamers and the world needs doers. But above all, the world needs dreamers who do.

                Comment


                • #9
                  Re: Het Canadese Vinne bij zonsondergang

                  Heel dramatisch
                  Groetjes Hilde
                  http://hildeg.smugmug.com/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Het Canadese Vinne bij zonsondergang

                    Knap de update, heel knap zelfs.
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Het Canadese Vinne bij zonsondergang

                      Zeer indrukwekkende spiegeling.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Het Canadese Vinne bij zonsondergang

                        Reflectie...
                        Kleuren...
                        Prachtig gewoon
                        SeALbe

                        Comment


                        • #13
                          Re: Het Canadese Vinne bij zonsondergang

                          Wat een mooie lucht en dan nog eens weerspiegeld...knap alweer
                          "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Het Canadese Vinne bij zonsondergang

                            Dank aan allen voor de reacties...dat stel ik altijd op prijs!

                            Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                            Je hebt het Vinne belachelijk gemaakt hiermee..
                            Dat was zeker niet de bedoeling!

                            Groetjes,
                            Ann

                            Comment


                            • #15
                              Re: Het Canadese Vinne bij zonsondergang

                              Prachtige spiegeling Ann....

                              Comment

                              Working...
                              X