Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Met de botten(laarzen) aan.....(2)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Met de botten(laarzen) aan.....(2)

    ...Eentje die ikzelf mooi vond vanwege de mooie kleuren.Hopelijk kan deze jullie ook bekoren.Andere newerking en deze keer geen HDR...



    Last edited by Jacobs Pascal; 15 oktober 2009, 17:56.
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

  • #2
    Re: Met de botten(laarzen) aan.....(2)

    De kleurstelling van de eerdere series vind ik beter. Deze foto is minder expressief.

    Comment


    • #3
      Re: Met de botten(laarzen) aan.....(2)

      MODS...Ik had inderdaad wat te veel KB,s maar dat komt omdat ik een andere verkleinings en verscherpings techniek gebruik de laatste tijd.

      Sorry daarvoor..
      Last edited by Jacobs Pascal; 15 oktober 2009, 17:56.
      Mvg, Pascal,Schoonspikke
      Als je schiet..schiet dan raak!
      500 PIXHuawei P30 PRO

      Comment


      • #4
        Re: Met de botten(laarzen) aan.....(2)

        Ik vind het een mooi kleurenspel en lekker wolken! Ik zie het graag. Mooi gedaan!

        Groetjes,
        Ann

        Comment


        • #5
          Re: Met de botten(laarzen) aan.....(2)

          Foto zonder veel poespas, maar o zo puur natuurlijk.
          Daar hou ik van.
          Mooi compo, scherp en heel mooie kleuren.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: Met de botten(laarzen) aan.....(2)

            Dank je allemaal voor de reacties. Zonder poespas das steeds meer en meer mijn motto..
            Mvg, Pascal,Schoonspikke
            Als je schiet..schiet dan raak!
            500 PIXHuawei P30 PRO

            Comment


            • #7
              Re: Met de botten(laarzen) aan.....(2)

              ne mooie pascal, dat rood doet het hem voor mij
              nikon coolpix s9100

              Comment


              • #8
                Re: Met de botten(laarzen) aan.....(2)

                Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                MODS...Ik had inderdaad wat te veel KB,s maar dat komt omdat ik een andere verkleinings en verscherpings techniek gebruik de laatste tijd.

                Sorry daarvoor..
                T' was me al opgevallen dat je de laatste tijd op een andere manier verscherpt......foto's zijn alvast meer gedetailleerd Deze foto is voor mij ook minder interessant dan de vorige twee.
                Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                Comment


                • #9
                  Re: Met de botten(laarzen) aan.....(2)

                  Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                  T' was me al opgevallen dat je de laatste tijd op een andere manier verscherpt......foto's zijn alvast meer gedetailleerd Deze foto is voor mij ook minder interessant dan de vorige twee.
                  Ok,qua copositie is deze de mindere van de vorige reeks, maar jou nieuwe manier van nabewerken bevalt me absoluut, lekker scherp,zeer frisse kleuren,meer detail...en zeeeer natuurlijke kleuren...goed bezig Pascale

                  Comment


                  • #10
                    Re: Met de botten(laarzen) aan.....(2)

                    Oorspronkelijk geplaatst door JLM Bekijk bericht
                    Ok,qua copositie is deze de mindere van de vorige reeks, maar jou nieuwe manier van nabewerken bevalt me absoluut, lekker scherp,zeer frisse kleuren,meer detail...en zeeeer natuurlijke kleuren...goed bezig Pascale
                    ik volg de mening van Jean Louis hier in het is echt verbeterd de laatste platen zijn
                    kortom super

                    grtjs


                    jk

                    Comment


                    • #11
                      Re: Met de botten(laarzen) aan.....(2)

                      Ik zou wel graag meer over die techniek willen weten... maar [Mod]-en nu spreek ik als Moderator : rekening houden met de BD-rules. Probleem is dat de software te zware bestanden niet automatisch detecteert, en wij er dus "manueel" achteraan moeten.[/Mod]

                      Enne... ik hou ook van puur natuur, zonder veel poespas.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Met de botten(laarzen) aan.....(2)

                        weer een hele mooie (al vond ook ik de vorige reeks sterker)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Met de botten(laarzen) aan.....(2)

                          hoop dat je me begrijpt als ik schrijf, dat ik vind dat er aan deze opname geen begin of eind aan zit, of geen ziel in zit.
                          kleur/scherpte/detail alles voldoende, maar het totaal plaatje pakt me minder dan je vorige.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: Met de botten(laarzen) aan.....(2)

                            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            hoop dat je me begrijpt als ik schrijf, dat ik vind dat er aan deze opname geen begin of eind aan zit, of geen ziel in zit.
                            kleur/scherpte/detail alles voldoende, maar het totaal plaatje pakt me minder dan je vorige.
                            grt,bouk.
                            Das persoonlijke keuze Bouk welke in waardeer.Dat weet je toch.
                            Ik heb deze plaat gewoon weg genomen omdat er zeer veel leven in zit..De pracht van de kleuren en het toch wel weidse ervan..Allez zo zie ik het toch.Je kan trouwens goed kijken dat er nog een kronkeling zit tussen het gras.Deze foto heb ik genomen op hetzelfde moment als die vorige met het enige verschil dat ik hier de voorgrond alleen maar riet wou hebben en als blikvanger dat rode plantje op de voorgrond.
                            Lichtmeting was bijna perfect in het histogram waardoor ik enorm veel details krijg..
                            Ik snap wel dat deze niet zo spannend is als de andere maar toch vind ik persoonlijk deze de beste van de reeks..raar hé?

                            voor Lesc..

                            Les ik gebruik gewoon geen BD sizer meer maar verklein alles in Photoshop met telkens en verscherping..Een goede tip van mijn vriend gNo..Alleen had ik er steeds niet op gelet dat de Kb,s te groot waren.
                            Ik gebruik na het verscherpen ook nog de functie "fade unsharp mask" nadat ik "unsharp mask" heb gedaan..En zet daar in het dropdown menu de blending op "luminocity" op ongeveer 80 % waardoor je alleen verscherpt op gedetailieerd gedeeltes en niet rechtstreeks de keluren wat meestal die witte puntjes veroorzaakt en andere ongenodigde artefacten zoals halos bvb...

                            Als je wat meer informatie wil dan hoor ik het wel via PM of hier mag ook uiteraard.
                            Mvg, Pascal,Schoonspikke
                            Als je schiet..schiet dan raak!
                            500 PIXHuawei P30 PRO

                            Comment


                            • #15
                              Re: Met de botten(laarzen) aan.....(2)

                              Dank voor de bijkomende uitleg, Pascal! Ik ga zeker wat experimenten met de (voor mij toch) nieuwe PS functies.
                              Ik neem aan dat je in PSD (en zelfs in 16-bits?) formaat blijft tot het uiteindelijk bewaren als JPG? Daar zie je toch via de JPG-kwaliteit (schaal van 1-12) hoeveel KB je uiteindelijk gaat overhouden. Ik merk wel een verschil tussen wat PS berekent, en wat uiteindelijk de OS van mijn Mac aangeeft.
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                              Comment

                              Working...
                              X