Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tokina 11-16 of Nikkor 10-24mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tokina 11-16 of Nikkor 10-24mm

    Ik heb vorige week de vraag gesteld met het helpe zoeken naar een lens, jullie hebbe me toen zeer goed geholpen . Ik was toen nog niet 100% zeker van men keuze en heb dus nog een weekje de 18-200mm geleend om tests uit te voeren.

    Ik ben tot de conclusie gekomen dat het merendeel van mijn foto's landschap foto's zijn en dat deze foto's voor mij het leukst ware om te nemen. Ik ben nu 100% zeker dat ik me op landschaps fotografie ga storten .

    Mijn keuze is gevallen op de Nikkor AF-S 10-24mm f/3.5-4.5 DX G ED en de Tokina 11-16mm F2.8. Dit is mijn eerste lens aankoop en ik weet eigenlijk totaal niets van reputatie over tokina. De reden waarom ik de tokina zou kopen is omdat deze goedkoper is (f2.8 is naar mijn mening niet belangrijk aangezien je met statief fotografeert). De nikkon zou ik dan weer kopen omwille van het verdere zoom bereik om variaties in de composities te brengen.

    Ik weet eigelijk niet welke lens het best zou zijn voor landschaps fotografie aangezien ze beide bijna even scherp zijn (als ik de reviews moet geloven) of ben ik verkeerd?

    Wat raden jullie mij aan?

  • #2
    Re: Tokina 11-16 of Nikkor 10-24mm

    Die 1mm is veel verschil aan de brede zijde. Tokina staat bekend voor z'n professionele bouwkwaliteit. Ik heb geen van beide lenzen, maar op vlak van kwaliteit zal je niet zo veel verschil zien denk ik...

    Probeer ze misschien eens naast elkaar in een winkel wat "look and feel" betreft? (ik dacht ooit met Canon te starten, maar na het vastpakken van Canon's en Nikon's, voelde Nikon beter aan en ben ik in dat systeem gestart...)

    P.s.: als je slechts 1 lens wil kopen, zou ik niet alleen voor een breedhoek lens gaan, maar liever voor een "standaardzoom" opteren, genre 17-55mm f2.8 of 18-55mm f2.8 of 18-50 f2.8... Fotograferen met een UWA is toch iets specifieks. Verwacht dan ook letterlijk niets anders dan landschapsfotografie... Vergeet bijvoorbeeld niet, dat ook met een tele mooie landschappen gefotografeerd kunnen worden, het moet niet alijd UWA zijn...

    Comment


    • #3
      Re: Tokina 11-16 of Nikkor 10-24mm

      naar het schijnt is de nikon 12-24 nog altijd de beste koop voor de nikon.

      Heb gelezen dat de 12-24 beter is dan de nieuwe. Je hebt een enorme zoom voor een groothoek maar the feeling was niet echt super (ik had de 10-24 steviger verwacht)
      nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

      Comment


      • #4
        Re: Tokina 11-16 of Nikkor 10-24mm

        Ik ben in het bezit van een 18-55mm kitlens... daar had ik nog niet aan gedacht . Die kan wel het verschil tussen de 16 en 24 mm opvullen (wel geen breed hoek uiteraard).
        Maar dan zit ik wel met die 1mm die inderdaad veel verschil maakt.

        waarom is een lens keuze ook zo moeilijk he...

        Comment


        • #5
          Re: Tokina 11-16 of Nikkor 10-24mm

          Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
          naar het schijnt is de nikon 12-24 nog altijd de beste koop voor de nikon.

          Heb gelezen dat de 12-24 beter is dan de nieuwe. Je hebt een enorme zoom voor een groothoek maar the feeling was niet echt super (ik had de 10-24 steviger verwacht)
          hmm raar ik had net gelezen dat de 10-24 beter was dan de 12-24. De bouw van de 12-24 zou inderdaad ietsje steviger zijn maar op alle andere vlakken scoorde de 10-24 beter.

          Comment


          • #6
            Re: Tokina 11-16 of Nikkor 10-24mm

            Je kan ook nog wat wachten op de nieuwe Samyang die er aan komt !

            D
            Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

            Comment

            Working...
            X