Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 28-135 3.5/5.6 IS USM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 28-135 3.5/5.6 IS USM

    Dag lezer,

    ben van plan om deze lens te kopen, om een betere lens te hebben dan m'n standaar 18-55 en toch binnen m'n budget. Mensen die weten over welke lens het gaat zullen wel verbaasd zijn te horen dat ik deze nieuw kan kopen voor een prijs van 248 €.
    Veronderstel dat dit een goeie aankoop zou zijn ?
    Toch graag nog eens jullie mening, liefst iemand die zelf deze lens bezit en mss ergens een onbewerkte voorbeeldfoto of zo heeft.

    Dank bij voorbaat.

    Vriendelijke groetjes,
    Roy
    Canon 50D // Canon EOS 1000D /// 18-55 kitlens + 28-135 1:3.5-5.6 IS USM + 100mm macro 2.8 USM + 70-200mm F4 L + 17-40mm F4 L

  • #2
    Re: Canon 28-135 3.5/5.6 IS USM

    ik heb deze al enkele jaren geleden gekocht; deze wandellens staat in de meeste gevallen op de 350D
    tevreden over deze lens, zeker gezien de prijs !
    The future brings my best photo. Time is on my side.
    Canon EOS 7D & Canon Powershot G15 /https://plus.google.com/u/0/+PeterL/

    Comment


    • #3
      Re: Canon 28-135 3.5/5.6 IS USM

      Nog iemand ervaring met deze lens ? eventueel iemand die enkele onbewerkte foto's heeft die met deze lens genomen werden ??

      Alvast bedankt voor reactie !
      Canon 50D // Canon EOS 1000D /// 18-55 kitlens + 28-135 1:3.5-5.6 IS USM + 100mm macro 2.8 USM + 70-200mm F4 L + 17-40mm F4 L

      Comment


      • #4
        Re: Canon 28-135 3.5/5.6 IS USM

        Ik heb deze ook al een paar jaar, maar kan niet zo snel foto´s posten. Ben echter wel zeer tevreden over deze lens. Is inderdaad een ideale wandellens. Alleen de grootte en het gewicht vind ik minder. 248 Euro nieuw is erg weinig, dat is momenteel eerder de goedkoopste 2de handsprijs...

        Comment


        • #5
          Re: Canon 28-135 3.5/5.6 IS USM

          Oorspronkelijk geplaatst door crispi Bekijk bericht
          Ik heb deze ook al een paar jaar, maar kan niet zo snel foto´s posten. Ben echter wel zeer tevreden over deze lens. Is inderdaad een ideale wandellens. Alleen de grootte en het gewicht vind ik minder. 248 Euro nieuw is erg weinig, dat is momenteel eerder de goedkoopste 2de handsprijs...
          Inderdaad Crispi, dat is inderdaad bijna de goedkoopste tweedehandsprijs. Maar kan deze aankopen in Engeland (veilig welliswaar) voor deze prijs. Reken er nog 20 euro verzending bovenop en je weet hoe het zit
          Canon 50D // Canon EOS 1000D /// 18-55 kitlens + 28-135 1:3.5-5.6 IS USM + 100mm macro 2.8 USM + 70-200mm F4 L + 17-40mm F4 L

          Comment


          • #6
            Re: Canon 28-135 3.5/5.6 IS USM

            Ik heb deze lens ook en gebruik hem als standaard lens op mijn 5D. Ben er echt zeer tevreden van. heb ook niet direct zo een foto bij de hand, maar kan er wel eens zoeken.

            Comment


            • #7
              Re: Canon 28-135 3.5/5.6 IS USM

              Ik heb gehoord dat deze lens wel goed is voor op plaatsen waar het verboden is te flitsen of waar er weinig licht is.
              Klopt dit?

              (Zodus ook goed voor nachtfoto's op 1/30 met iso 800 , 1600 ?)

              --
              Didier
              Steenbeke Didier

              Comment


              • #8
                Re: Canon 28-135 3.5/5.6 IS USM

                Oorspronkelijk geplaatst door Bwm.Steenbeke D Bekijk bericht
                Ik heb gehoord dat deze lens wel goed is voor op plaatsen waar het verboden is te flitsen of waar er weinig licht is.
                Klopt dit?

                (Zodus ook goed voor nachtfoto's op 1/30 met iso 800 , 1600 ?)

                --
                Didier
                Heb dit ook gelezen, maar totaal geen idee van daar ik deze nog niet in m'n bezit heb, ze is "onderweg". Denk dat ik vooral voor die prijs zeker geen miskoop gedaan heb, en als iemand interesse heeft in deze lens kan ik altijd wel laten weten waar ik ze gevonden heb aan spotprijs.
                Voor verdere info, commentaar of gebruiks(on)gemakken zal je moeten vragen naar de mening van de personen die ze momenteel gebruiken. Maar voor zover ik weet, je verliest wel stuk breedhoek in vgl met de kitlens (18-55) maar velen zijn tevreden over deze lens (lees ik op internet, hier weinig respons momenteel).

                Groetjes,
                Roy
                Canon 50D // Canon EOS 1000D /// 18-55 kitlens + 28-135 1:3.5-5.6 IS USM + 100mm macro 2.8 USM + 70-200mm F4 L + 17-40mm F4 L

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 28-135 3.5/5.6 IS USM

                  Mocht je foto's hebben gemaakt mag je ze altijd even tonen.

                  --
                  Didier
                  Steenbeke Didier

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 28-135 3.5/5.6 IS USM

                    Zoals beloofd heb ik gisteren een paar foto' s geschoten van het eerst het beste wat ik zag met de 28-135 IS op mijn 5D. De beelden zijn gewoon met DPP van RAW naar JPG omgezet, daarna verkleind met BDsizer.
                    Moest er iemand graag een volledige JPEG hebben, dan vinden we wel een manier om die door te sturen of crop ik er een stuk uit (zijn +/- 13 MB). Ik heb er ook een 100% crop bijgeplaatst uit de eerste foto.
                    Ik ben persoonlijk zeer tevreden van dit objectief op mijn 5D, zou het niet willen missen.


                    5D + 28-135 IS F5.6 1/30 (uit de hand!) 115 mm ISO 800


                    100% crop


                    5D + 28-135 IS F5.6 1/25 (uit de hand!) 85 mm ISO 800
                    Last edited by boerkejos; 17 oktober 2009, 10:26.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 28-135 3.5/5.6 IS USM

                      Hallo

                      Ik heb deze lens ook. Ben er best tevreden over zolang 'het licht' ok is. De lens is niet bijster lichtsterk tenzij je statief gebruikt. Perfect bruikbaar als reislens.

                      Nadelen van de lens: ze zou wel eens durven uitschuiven als je camera voor de borst hangt te bengelen tengevolge van het gewicht.
                      De lens kan ook wat heen en weer bewogen worden als ze uitgezoomd is. Er zijn daar termen voor hoor. lens creep dacht ik.

                      Voordelen: leuk bereik, 135 op 1,6 is onmiddellijk al 216 klassiek. Helaas is dat aan de breedhoekzijde ook. Hoewel er mee te leven valt. IS is ook zeer handig.

                      groeten

                      Frederiek
                      Last edited by frederiek; 17 oktober 2009, 12:39. Reden: voorbeelden weggenomen, omdat ze al bewerkt waren.
                      Canon 6D - Canon 5D - 24-70 2.8 - 85mm 1.8 - 50mm 1.8 II - 430EXII

                      Comment

                      Working...
                      X