Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

AF-S DX Micro NIKKOR 85mm f/3.5G ED VR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • AF-S DX Micro NIKKOR 85mm f/3.5G ED VR

    Weeral een nieuwe lens waar iedereen zit op te wachten

    http://www.nikonusa.com/Find-Your-Ni....5G-ED-VR.html
    Last edited by JePe; 14 oktober 2009, 07:38.
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

  • #2
    Re: AF-S DX Micro NIKKOR 85mm f/3.5G ED VR

    Ik zie ook geen toegevoegde waarde aan de bestaande line-up. Hoopte even dat het een lens was à la mp-e65 maar helaas

    Dat Nikon dan toch met dit objectief komt heeft een overduidelijke reden. De twee huidige objectieven met respectievelijk een diafragma opening van f/1.4 en f/1.8 zijn niet uitgerust met een beeldstabilisator, maar belangrijker nog, niet uitgerust met een ingebouwde scherpstelmotor. Dit betekent dat de huidige objectieven niet optimaal geschikt zijn voor camera's als de Nikon D40, D60, D3000 en D5000. Daar komt nu dus verandering in door de komst van het Nikkor AF-S DX Micro 85mm f/3.5G objectief. Tel hierbij op dat de andere objectieven ook niet beschikken over een Macro mogelijkheid, en dit is toch wel een heel bijzonder objectief, met een heel duidelijke positionering in de markt.
    Tjah..
    Last edited by ThierryM; 14 oktober 2009, 08:18.
    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

    Comment


    • #3
      Re: AF-S DX Micro NIKKOR 85mm f/3.5G ED VR

      Ik denk dat die japanse ontwerpers in een glazen stolp wonen.
      Ik vraag me zelf af of dit commercieel wel te verantwoorden valt. En een DX-formaat dan nog.
      Blijkbaar hebben de ingenieurs dovemansoren en troosten zich nooit eens de moeite om na te gaan wat de verlangens zijn van hun klanten.
      Ik noem het een stap achteruit.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • #4
        Re: AF-S DX Micro NIKKOR 85mm f/3.5G ED VR

        Ik wil het ze wel vergeven als er op korte termijn een nieuwe 200mm f/4 macro bijkomt of iets in de trend van een mpe-65. Maar ik denk dat ze daar bij nikon anders over denken.

        Het ergste is dat deze lens nog niet per se hoeft te floppen. Menig D40/D60 eigenaar zal dit als de perfecte macrolens zien voor hun toestel omdat dit zo door de marketing wordt aangegeven. Dat terwijl sigma en tamron macrolenzen aanbieden die op gebied van prijs/kwaliteit verhouding vele malen beter zijn.
        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

        Comment


        • #5
          Re: AF-S DX Micro NIKKOR 85mm f/3.5G ED VR

          mensen die VR willen en met een D5000 od zitten, zullen dit dan weer wel leuk vinden denk ik.
          Ik heb nog niet naar prijzen gekeken, maar ik koop ze sowieso niet. enkel als ik ze krijg, en dan nog.
          damn man, f3.5 voor een prime, dan zet ik er wel een PL filter voor als ik het wat donkerder wil

          iemand die zijn f1.4 of f1.8 (non VR en zonder AF-S) wegdoet om deze te kopen? ik ben kandidaat voor een prijsje
          hoe meer f**k hoe meer vreugd

          **=ol

          Comment


          • #6
            Re: AF-S DX Micro NIKKOR 85mm f/3.5G ED VR

            ik denk eerlijk gezegd dat die japanners best weten waar ze mee bezig zijn, elke stap die ze zetten geloof me die is heel doordacht wat wij daar dan ook van vinden...
            btw ik vind die lens nog zo geen slecht stap eigenlijk, een macro lensje 85 mm , vr ....toch niks mis mee, of wel?

            dat het een dx lens is , vind ik dan ook niet zo verwonderlijk, er zijn nog altijd meer dx gebruikers dan ff gebruikers he en denk dat dat niet snel gaat veranderen temeer daar dx ontegensprekelijke voordelen bied tov fulframe camera's, ook nog eens budgetair ...

            zelf zal ik niet snel overschakelen naar een ff camera zolang er crop toestellen verkocht worden blijf ik daarbij...te veel voordelen...
            http://www.jvs-photography.be/

            Comment


            • #7
              Re: AF-S DX Micro NIKKOR 85mm f/3.5G ED VR

              Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
              Ik wil het ze wel vergeven als er op korte termijn een nieuwe 200mm f/4 macro bijkomt of iets in de trend van een mpe-65. Maar ik denk dat ze daar bij nikon anders over denken.

              Het ergste is dat deze lens nog niet per se hoeft te floppen. Menig D40/D60 eigenaar zal dit als de perfecte macrolens zien voor hun toestel omdat dit zo door de marketing wordt aangegeven. Dat terwijl sigma en tamron macrolenzen aanbieden die op gebied van prijs/kwaliteit verhouding vele malen beter zijn.
              beetje voorbarige conclusie, niet?
              ik ken ni echt veel sigma en tamron lenzen die een betere kwaliteit leveren dan nikon lenzen, ....
              http://www.jvs-photography.be/

              Comment


              • #8
                Re: AF-S DX Micro NIKKOR 85mm f/3.5G ED VR

                ??? 'k snap 'm niet. Kan wel begrijpen dat er voor de instapmodellen ook een autofocus-prime angeboden wordt (zoals de AFS 35mm/1.8). Maar waarom een 3.5 prime? Wat je aan focussnelheid wint door AFS verlies je toch weer door een kleiner diafragma. En wat ben je met VR als je onderwerp niet stilstaat, kan je toch beter de AFS 50.1/4 kopen (75 mm dx).
                Wat gaat 't volgende zijn? een AFS 80-400mm f/4.5-5.6D VR DX
                Misschien dat de prijszetting de zaken verduidelijkt.

                edit: had het 'micro' gedeelte niet gelezen, dit zou dan gewoon 'ongeveer' de dx-versie zijn van de AFS 105/2.8 VR?
                Last edited by Sam Jae; 14 oktober 2009, 10:43.

                Comment


                • #9
                  Re: AF-S DX Micro NIKKOR 85mm f/3.5G ED VR

                  Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
                  beetje voorbarige conclusie, niet?
                  ik ken ni echt veel sigma en tamron lenzen die een betere kwaliteit leveren dan nikon lenzen, ....
                  Nee, dat is niet voorbarig. Alle sigma en tamron macrolenzen presteren in de praktijk op het niveau van de nikkors. Ik kan uit het hoofd een hele lijst top(macro)fotografen opsommen die geen merkeigen (canon/nikon) macrolenzen gebruiken. Macrolenzen zijn per definitie scherp. De keuze gebeurt dan ook eerder op basis van brandpuntsafstand, bouwkwaliteit en prijs. Tamron heeft een schitterende 90mm f/2.8 en sigma heeft een heel goeie 105mm f/2.8 die waarschijnlijk minder zullen kosten dan de nikkor.

                  Het enige lichtpuntje is dat de lens niet langer wordt bij macro-vergrotingen. Maar of dat de meerprijs waard is?
                  Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                  Comment


                  • #10
                    Re: AF-S DX Micro NIKKOR 85mm f/3.5G ED VR

                    velen zullen deze wellicht kopen omdat het ze een scherpstelmotor heeft en VR.
                    hadden ze beter ook geschikt gemaakt om op full fx te gebruiken.

                    als die f3.5 ze goeiekoop houd zal ze vekopen wees gerust.
                    nikon stuff

                    Comment


                    • #11
                      Re: AF-S DX Micro NIKKOR 85mm f/3.5G ED VR

                      Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                      velen zullen deze wellicht kopen omdat het ze een scherpstelmotor heeft en VR.
                      hadden ze beter ook geschikt gemaakt om op full fx te gebruiken.

                      als die f3.5 ze goeiekoop houd zal ze vekopen wees gerust.
                      kan bijna niet anders dan goedkoop te zijn
                      de f1.8 kost 350 en is wel FF, dus ze richten zich enkel op de DX markt. Dat zijn meestal mensen die niet teveel geld willen uitgeven aan een lens of een 2.8 zoom kopen
                      hoe meer f**k hoe meer vreugd

                      **=ol

                      Comment


                      • #12
                        Re: AF-S DX Micro NIKKOR 85mm f/3.5G ED VR

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tyrr Bekijk bericht

                        iemand die zijn f1.4 of f1.8 (non VR en zonder AF-S) wegdoet om deze te kopen?

                        Ik mag er niet aan denken
                        Canikon 40D - D200, D300

                        Comment


                        • #13
                          Re: AF-S DX Micro NIKKOR 85mm f/3.5G ED VR

                          In Engeland kost deze lens zo'n 500 Pond (ongeveer 550 euro): http://www.warehouseexpress.com/buy-...-lens/p1033888

                          Vind ik persoonlijk veel te duur voor een f3.5 lens.
                          Ik kan de mensen begrijpen die Tamron of Sigma verkiezen in deze.
                          Minder glas dan vroeger, maar beter.

                          Comment


                          • #14
                            Re: AF-S DX Micro NIKKOR 85mm f/3.5G ED VR

                            voor die prijs heb je al de sigma 105 f2.8 of met wat opleg de 150mm f2.8.
                            en deze hebben hum strepen toch al mooi verdient.

                            dan zal die nikon toch vree goe moeten zijn ze
                            nikon stuff

                            Comment


                            • #15
                              Re: AF-S DX Micro NIKKOR 85mm f/3.5G ED VR

                              pppppfffffffffffffffffff

                              Waarom kan nikon es niet luisteren naar hun klanten. Is dat zooooo moeilijk

                              al zo lang zitten we te vragen om
                              80-400 af-s VR nano (deftige prijs aub)
                              70-200 f4 VR
                              macro 5:1
                              300mm f4 vr

                              En wat krijgen we?? nog een microlens we hebben al een super 60mm en een super 105mm waarom dan nog een 85mm en niet eens 2.8

                              En juist daar scoren de nevenmerken ook goed met hun lenzen. Mijn tamron 180mm zou ik enkel vervangen door een nikon 200mm f4 micro.
                              nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                              Comment

                              Working...
                              X