Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon d700

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon d700

    beste forumleden,
    mede dank zij wijze en nuttige tips hier op het forum ben ik uiteindelijk van mijn "dilemma" tussen nikon en canon afgeraakt, met name D90 en 50D. 'k wou overgaan tot kopen van de 50D maar ... nu echter krijg ik een nikon D700 met 24-70 f2.8 objectief gepresenteerd van een kennis die totaal onverwacht stopt met zijn hobby.
    idd een FF, ik ga zeker fotografielessen nemen, maar wat staat me te wachten met de D700, mijn wereld bestaat nog altijd uit reisfoto's, bezienswaardigheden, landschappen, kastelen, huizen, geen strandvakantie ! foto's onderweg met de fiets, tijdens de wandeling enz. ik heb al info bijeengegoogeld maar ik weet dat men hier terecht kan voor meer ...!!
    wat doet zo'n FF tegenover een DX , deze lens op FF, en nog zoveel zaken meer

    thnx
    dirk.
    Last edited by dekadé; 14 oktober 2009, 06:48. Reden: meer info
    het leven is als fotograferen, gebruik de negatieven om het positieve te ontwikkelen...

  • #2
    Re: Nikon d700

    Probeer het toestel eens op 3200 iso en je zal verstomd staan.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon d700

      bekijk eerst goed voor wat je het gaat gebruiken dat toestel
      staar je alvast niet blind op die hoge iso waarde, als je dat niet nodig hebt ben je er niks mee, en zelfs dan nog zal je het waarschijnlijk zelden gebruiken..

      je lenskeuze word een stuk beperkt
      op de 2de hands markt is heel wat te vinden voor een croptoestel
      wil je de natuur in en graag wat tele...begin maar al te sparen dan...
      http://www.jvs-photography.be/

      Comment


      • #4
        Re: Nikon d700

        Oorspronkelijk geplaatst door dekadé Bekijk bericht
        mijn wereld bestaat nog altijd uit reisfoto's, bezienswaardigheden, landschappen, kastelen, huizen, geen strandvakantie ! foto's onderweg met de fiets, tijdens de wandeling enz. ik heb al info bijeengegoogeld maar ik weet dat men hier terecht kan voor meer ...!!
        wat doet zo'n FF tegenover een DX , deze lens op FF, en nog zoveel zaken meer

        thnx
        dirk.
        tenzij je veel in de kastelen ed zit te werken, is de hoge ISO niet echt nodig, maar naast een hoge iso biedt een D700 natuurlijk nog wel meer

        de 24-70 f2.8 wordt als een van de beste lenzen van nikon beschouwt en is vergelijkbaar van beeldveld met een 18-55 (niet helemaal) op een cropcamera (a la D90, 50D).
        naast die 24-70 kan je natuurlijk elke breedhoek FF lens op je camera hangen (DX gaat ook, maar lijkt mij minder logisch), waardoor je sowieso aan een groter veld komt dan met vergelijkbaar cropcamera. En moest je echt geld hebben: er bestaat een 6mm voor FF nikon, die ziet je tenen als je vooruit fotografeert makkelijk staan (meer dan 180° beeldhoek)
        voor landschap en foto's in een stad is breedhoek eerder de norm dan tele!

        De grote vraag is natuurlijk: wat kost ie nog.
        Als je een D700+24-70 voor 2000 euro krijgt (in goede) staat, dan denk ik dat je een koopje hebt, voor dat geld kan je natuurlijk je D90 met lens ook makkelijk kopen.

        Ik denk dus dat vooral het budget dat je wilt uitgeven om te beginnen een rol speelt. Lenzen zijn er van zowel canon als nikon in voldoende mate beschikbaar en als je naar de supertele wilt, zal je toch zwaar moeten investeren en koop je er dus gewoon even een body bij voor het prijsverschil in lenzen.
        hoe meer f**k hoe meer vreugd

        **=ol

        Comment


        • #5
          Re: Nikon d700

          dank allen voor de zeer nuttige info.

          ik ga alles nog eens op een rijtje zetten.
          daarna beslissen.....
          uiteindelijk dan toch eens beslissen....
          mvg
          dirk.
          het leven is als fotograferen, gebruik de negatieven om het positieve te ontwikkelen...

          Comment

          Working...
          X