Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 135mm F:2.8 SoftFocus

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EF 135mm F:2.8 SoftFocus

    heeft iemand ervaring met deze lens,
    ik ben al een tijdje op zoek naar nog een lens bij,maar ik denk dat mijn verwachtingen wat te hoog liggen voor mijn budget,
    ik dacht eerst aan de canon EF 135 mm met die soft focus omdat ik wat meer het wazige op de achtergrond wil zoals deze foto hier
    of anders een macro lens erbij
    Groetjes Leen
    Canon EOS 600D -18-55mm - 50mm 1.8

  • #2
    Re: Canon EF 135mm F:2.8 SoftFocus

    Oorspronkelijk geplaatst door Leen2 Bekijk bericht
    heeft iemand ervaring met deze lens,
    ik ben al een tijdje op zoek naar nog een lens bij,maar ik denk dat mijn verwachtingen wat te hoog liggen voor mijn budget,
    ik dacht eerst aan de canon EF 135 mm met die soft focus omdat ik wat meer het wazige op de achtergrond wil zoals deze foto hier
    of anders een macro lens erbij
    De foto onder uw link is niet genomen met een soft focus lens maar met een gewone lens.

    Deze is genomen met een softfocus lens.

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Canon EF 135mm F:2.8 SoftFocus

      Oorspronkelijk geplaatst door Leen2 Bekijk bericht
      heeft iemand ervaring met deze lens,
      ik ben al een tijdje op zoek naar nog een lens bij,maar ik denk dat mijn verwachtingen wat te hoog liggen voor mijn budget,
      ik dacht eerst aan de canon EF 135 mm met die soft focus omdat ik wat meer het wazige op de achtergrond wil zoals deze foto hier
      of anders een macro lens erbij
      Wazige achtergrond krijg je door een beperktere scherptediepte.
      Om dat te bekomen, maak je normaliter gebruik van lenzen met een groot diafragma (f/X met X een zo klein mogelijk getal). Soft focus is hierin zoals hierboven aangehaald absoluut geen factor.
      Soft focus wordt gebruikt om een dromerig, wazig effect te verkrijgen.

      Als je graag foto's wil met een kleine DOF (=Depth of Field =scherptediepte), kijk dan eens naar een Canon 50mm f/1.8 of beter nog een Canon 50mm f/1.4. De eerste lens kost om en bij de €100 en is een zeer goedkoop gebouwde maar goede lens (wordt de "plastic fantastic" genoemd).

      Alternatieven in de telelenzen zijn de 100mm macro (f/2.8), de door jou aangehaalde 135mm softfocus (ook f/2.8), de 85mm (f/1.8, zeer groot diafragma, zit ook rond hetzelfde budget als die softfocus lens).

      Wil je een zoomlens, dan heb je keuze uit de EF-S 17-55 f/2.8, de 28-70 f/2.8 of de 70-200 f/2.8 (allemaal erg prijzig).

      Mijn aanrader: de 50mm f/1.8 of f/1.4 of eventueel (mits je een iets hoger budget hebt) de 85mm f/1.8 (de ideale portretlens).

      Comment


      • #4
        Re: Canon EF 135mm F:2.8 SoftFocus

        Oorspronkelijk geplaatst door DjiM Bekijk bericht
        Wil je een zoomlens, dan heb je keuze uit de EF-S 17-55 f/2.8, de 28-70 f/2.8 of de 70-200 f/2.8 (allemaal erg prijzig).

        Mijn aanrader: de 50mm f/1.8 of f/1.4 of eventueel (mits je een iets hoger budget hebt) de 85mm f/1.8 (de ideale portretlens).
        Die aanrader zijn idd erg goed.
        Ik bedenk echter ook dat zelfs mijn 70-200 F4 ook al een aangename dof kan krijgen, en die kan je wel nog betaalbaar noemen.
        De dof is zeker bruikbaar als je op 200mm fotografeert, dan heb je ook een iets meer bruikbare lens (want zoom).

        Maar een 50 1.4 of 1.8 geeft je zeker een dunnere dof.

        Comment


        • #5
          Re: Canon EF 135mm F:2.8 SoftFocus

          Oorspronkelijk geplaatst door DjiM Bekijk bericht
          Mijn aanrader: de 50mm f/1.8 of f/1.4 of eventueel (mits je een iets hoger budget hebt) de 85mm f/1.8 (de ideale portretlens).
          Zonder piraat te willen spelen op dit topic:

          DjiM, zou je het zien zitten om even op mijn topic te reageren? (Portretlens voor Canon EOS 450D)
          Afgaand op bovenstaand citaat heb ik de indruk dat je me wat nuttig advies zou kunnen geven...

          Dankjewel!

          Andries

          Comment


          • #6
            Re: Canon EF 135mm F:2.8 SoftFocus

            bedankt voor de ractie's
            en bedankt DjiM voor de goede uitleg ik denk dat ik zal beginnen met de 50mm
            Groetjes Leen
            Canon EOS 600D -18-55mm - 50mm 1.8

            Comment

            Working...
            X