Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Golden sunset

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Golden sunset

    Hallo Allemaal,

    Hier nog een plaatje van Kitsilano Beach in Vancouver, Canada. Een deel van de foto's waren niet zo geweldig gelukt omdat te lucht te licht was en de voorgrond te donker. Dan maar eens een HDR gedaan van een paar foto's en de foto hier beneden bevalt mijzelf het beste.

    Wat vinden jullie ervan? of
    Groetjes uit Canada,
    Ann







    Dit is de originele versie (ook wel wat bewerkt in photoshop) ter illustratie





    Wat info over Kitslino Beach en Vancouver voor diegene die het interesseerd: Kitsilano Beach is een van de meest populairste stranden in Vancouver, vooral in de warme zomer maanden. Het strand heeft prachtige zichten op de bergen, English Bay (een inham van de Stille Oceaan) en downtown Vancouver. Recht aan het strand vind je het langste zout-water openlucht zwembad van Canada wat geopend is in de zomer. Dit is een zalig strand voor een wandeling in eender welke tijd van het jaar. Verderop richting Vanier Park wordt het zandstrand meer een rotsen strand wat ook wel iets heeft.

    Vancouver is gekend als één van de mooiste steden in de wereld die gelegen is aan de westkust van Canada in de provincie British Columbia. Vancouver ligt aan de Straat van Georgia, een deelzee van de Pacifische (Grote of Stille) Oceaan die ook grenst aan Vancouver Island. De stad ligt in de UTC-8 Tijdzone en in de Pacifisch Maritieme Ecozoneregio. De stad ligt op een soort schiereiland wat het Burrard Schiereiland heet. Je vindt de Burrard Inlet (inham) aan de noordkant en de Fraser rivier aan de zuidkant van de stad. De stad staat wereldwijd bekend om de spectaculaire natuur in de directe omgeving en beschikt over één van de grootste stadsparken van Noord-Amerika namelijk “Stanley Park”. Op korte afstand van Vancouver ligt de bergketen "North Shore Mountains" die op zonnige dagen voor fantastische uitzichten zorgen, zelfs vanuit downtown Vancouver. Ook de meestal ondergesneeuwde vulkaan Mount Baker (gelegen in de USA en zo’n 100km van Vancouver) is vaak goed te zien. De stad ligt 971 kilometer ten zuidwesten van Calgary (in de de provincie Alberta) en 228 kilometer ten noorden van de Amerikaanse stad Seattle.

    De prachtige omgeving van Vancouver maakt de stad een interessante toeristische bestemming. Bezoekers worden meestal aangetrokken door de unieke combinatie van het brede culturele aanbod in deze kosmopolische stad omringd door water en bergen, ook zijn de regenwouden en ruige kusten in de directe omgeving. Een andere toeristische trekpleister is "Granville Island", een klein eilandje naast downtown (het centrum), waar een grote markt is gevestigd. Toeristen genieten meestal ook van de mogelijkheid om “Whale Watching” te doen (een tour op het water om orka’s en andere walvissen te bekijken in hun natuurlijk omgeving) vanuit Vancouver in de Straat van Georgia. De nabijgelegen Capilano Suspension Bridge, een echte hangbrug over een ravijn is ook zeer populair. Buiten dat, bezoeken jaarlijks zo’n 1 miljoen toeristen Vancouver 'en route' op een cruise schip, meestal op weg naar Alaska. Vancouver is een multiculturele stad waar je vele verschillende nationaliteiten kan terug vinden en dit brengt een grote variaty aan restaurants, winkels en dergelijke met zich mee. Er is ook een groot aanbod aan kunst gallerijen, muse, theater en dergelijke. Verder vind je er de bekende Robson Straat met zijn vele stijlvolle winkels, het exotische Chinatown, het historische Gastown, de stranden van English Bay en Stanley Park. Vancouver wordt ook wel eens “Hollywood North” genoemd omdat er vele films en tv shows worden opgenomen. Een paar voorbeelden zijn: The X-Files, Battlestar Galactica, I Robot, X-Men en vele andere. In Vancouver worden ook de 2010 Olympische Winterspelen gehouden in februari.

  • #2
    Re: Golden sunset

    Je HDR-bewerking is een verbetering; toch zeker voor de bovenste helft van de foto.
    De onderste stenen lijken me echter niet meer zo natuurlijk.
    Wel een mooie compo

    greetz
    Cheeta
    Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
    flickr

    Comment


    • #3
      Re: Golden sunset

      Heel mooi , al vind ik de gouden lucht iets te goud. Beetje minder verzadigen.

      Comment


      • #4
        Re: Golden sunset

        Ann de compo is zeer mooi maar met je HDR is er iets te veel geschoven met de schuivertjes..Heb je dit in Photoshop gedaan of met Photomatics?
        Stuur anders even een PM in het geval van die laatste..Misschien kan ik je daar mee helpen.
        Op de stenen zie ik inderdaad vele puntjes van uigebrand licht precies dat komt om het mergen van de Pixels niet echt synchroon is gegaan...Het ruis in dit gedeelte is ook er over.
        Ben je met 1 foto begonnen of heb je drie opnames gemaakt? Das een zeer gro0t verschil.
        Sommige mensen nemen 1 raw en doen in camera raw twee extra belichtings copys waar ze dan een HDR van maken..Dit werkt niet hetzelfde als dat je er werkelijk 3 maakt tijdens de opname zelf.
        1 Tip ..Doe alles op manueel. Alleen de AEB die kan je aanzetten met een zelftimer van ongeveer 2 seconden bij Canon.
        Deze foto is eigenlijk goed geschikt voor HDR maar nog meer eigenlijk voor een simpele blending. 1 Foto met lichtmeting van de lucht en eentje van de voorgrond en deze op elkaar leggen en dan gommen maar...
        Ik weet niet wat je kan met je eigen toestel..
        Toch een verdienstelijke poging.
        Mvg, Pascal,Schoonspikke
        Als je schiet..schiet dan raak!
        500 PIXHuawei P30 PRO

        Comment


        • #5
          Re: Golden sunset

          Oesje, redelijk de mist ingegaan die HDR.
          Het compo vind ik nochtans heel goed hoor.
          Bij zulke foto's gebruik ik meestal een ND Gradual filter.
          Vraag eens raad aan Pascal (Schoonspikke) in verband met 'Blending' zou ik zeggen.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: Golden sunset

            Je origineel is voor mij de betere van deze twee.....je hdr versie is net iets te. Het al da niet lukken van een landschapsfoto heb je grotendeels zelf in de hand hoor Ann. De lucht te licht en de voorgrond te donker kan voor u toch geen beperking zijn.....ik durf wedden dat je zelf goed weet hoe je deze situatie moet aanpakken om het wel te laten lukken.
            Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
            http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

            Comment


            • #7
              Re: Golden sunset

              heb hier al veel mooi werk van je gezien ,doe zo voort

              Comment


              • #8
                Re: Golden sunset

                LEKKERE PLATEN aNN

                GRTJS

                jK

                Comment


                • #9
                  Re: Golden sunset

                  Dank voor jullie reacties! Ieder heeft zo zijn eigen mening over dit soort foto's...ik hou nu eenmaal van die felle HDR's, maarja dat wil niet zeggen dat iedereen dat mooi vindt. Bedankt voor jullie eerlijke meningen!

                  Groetjes,
                  Ann

                  Comment

                  Working...
                  X