Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

uitleg gevraagd 2x windows op pc

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • uitleg gevraagd 2x windows op pc

    Ik wil op mijn notebook 2 x een versie van windows installeren.
    Beide op een aparte partitie die ik met een soort bootloader kan selecteren.
    Als ik dan 1 versie van Windows opstart, wil ik dat de andere onzichtbaar is.
    Ook wil ik van beide versie's backups maken voor het geval dat er iets mis gaat.

    Ik wil op deze manier de notebook gescheiden gebruiken voor fotografie en overige zaken.
    Mijn ervaring is dat het maken van 2 accounts binnen windows geen 100 procent scheiding geeft.

    Wie heeft hier ervaring mee en tips?

    In de windows XP tijd is me bovenstaande gelukt met XOSL als bootmanager.
    Backups maakte ik met Norton Ghost.

    Maar met de intrede van Vista is het wat moeilijker geworden.


    Peter.
    www.dpix.nl event photography

  • #2
    Re: uitleg gevraagd 2x windows op pc

    Wat is eigenlijk de bedoeling van het twee keer installeren van het OS?
    Schijf rapper vol krijgen of het scheiden van users?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: uitleg gevraagd 2x windows op pc

      Ik ben de enige gebruiker van de pc.
      Maar ik had voorheen een windows partitie voor het fotograferen, Photoshop enz....
      Een tweede partitie gebruikte ik om te surfen op het internet, het instaleren van andere programma's.
      Veel instaleren en weer verwijderen doet windows geen goed.
      Dan is het even snel een backup terug zetten en je hebt weer een schone lei.
      Op deze manier werk je met twee geheel gescheiden systemen.
      Dus alsof je twee verschillende pc's hebt.

      Scheelt het kopen van een tweede pc voor andere zaken dan fotobewerking, als je de zaken geheel gescheiden wilt houden.

      Peter.
      www.dpix.nl event photography

      Comment


      • #4
        Re: uitleg gevraagd 2x windows op pc

        Gewoon op een correcte manier leren installeren en verwijderen bespaart u veel schijfruimte en moeite! Dat je nu een BU terugzet met of zonder Photoshop maakt niet veel uit.
        Maar ja, uw keuze en recht natuurlijk om het moeilijker te maken dan nodig.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: uitleg gevraagd 2x windows op pc

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Gewoon op een correcte manier leren installeren en verwijderen bespaart u veel schijfruimte en moeite! Dat je nu een BU terugzet met of zonder Photoshop maakt niet veel uit.
          Maar ja, uw keuze en recht natuurlijk om het moeilijker te maken dan nodig.
          Werken met twee schijven waarop een ander systeem staat?
          En dualboot natuurlijk.

          Dat geklooi met partities....
          (sorry he)
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #6
            Re: uitleg gevraagd 2x windows op pc

            Download Sun Virtualbox en installeer daarin Windows zoveel keer als je wil . Je kan ze dan zelfs tegelijk draaien, als je pc genoeg resources heeft natuurlijk
            David Leemans
            Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

            Comment


            • #7
              Re: uitleg gevraagd 2x windows op pc

              Ik heb hier windows XP, vista en 7 draaien op 1 PC, gewoon met de bootloader van windows zelf...

              2x hetzelfde besturingssysteem op 1 PC zetten lijkt me redelijk overbodig, maar het kan. Je hebt gewoon een goeie bootmanager nodig.

              hier kan je wat meer info vinden. K'heb het wel niet volledig doorlezen...

              Voor verschillende besturingssystemen is het heel makkelijk : je installeert de windows versies van oud naar nieuw. En die bootmanager wordt helemaal zelfsstandig aangepast (je hoeft er niets voor te doen, maar best wel 1 partitie per besturingssysteem voorzien). Dat is de truuck die ik gebruikt heb.
              Groeten,

              Polleke

              Comment


              • #8
                Re: uitleg gevraagd 2x windows op pc

                Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                Ik heb hier windows XP, vista en 7 draaien op 1 PC, gewoon met de bootloader van windows zelf...

                2x hetzelfde besturingssysteem op 1 PC zetten lijkt me redelijk overbodig, maar het kan. Je hebt gewoon een goeie bootmanager nodig.

                hier kan je wat meer info vinden. K'heb het wel niet volledig doorlezen...

                Voor verschillende besturingssystemen is het heel makkelijk : je installeert de windows versies van oud naar nieuw. En die bootmanager wordt helemaal zelfsstandig aangepast (je hoeft er niets voor te doen, maar best wel 1 partitie per besturingssysteem voorzien). Dat is de truuck die ik gebruikt heb.
                Dit is een goed idee.
                Maar heb twee vragen.....
                1. Als ik een besturingssysteem opstart, zijn de andere dan onzichtbaar?
                2. Als ik een besturingssysteem opstart, is dit dan ook altijd C: in het besturingssysteem zelf?

                Peter.
                www.dpix.nl event photography

                Comment


                • #9
                  Re: uitleg gevraagd 2x windows op pc

                  Oorspronkelijk geplaatst door scannie Bekijk bericht
                  Dit is een goed idee.
                  Maar heb twee vragen.....
                  1. Als ik een besturingssysteem opstart, zijn de andere dan onzichtbaar?
                  2. Als ik een besturingssysteem opstart, is dit dan ook altijd C: in het besturingssysteem zelf?

                  Peter.
                  1. neen je gaat altijd je twee partities zien
                  2. Bij Vista wel bij XP ga je een C: en een D: hebben

                  Met TWeakUI hier te vinden http://www.microsoft.com/windowsxp/D...powertoys.mspx kan je naar keuze drives verbergen voor de gebruikers maar ik vrees dat een virale infectie erdoor gaat 't is gene Linux he
                  Rudy,

                  Hier vind je meer Astrofotografie werk.

                  Comment

                  Working...
                  X