Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe boiler

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nieuwe boiler

    Hello,

    Gisteren heeft mijn huidige boiler het begeven... Het ding was al na 6 jaar doorgeroest, met als gevolg dat een deel van mijn appartement onder stond, en dat er water onder de vloer gelopen is Dus, kosten...
    Nu heb ik een nieuwe boiler nodig, maar dat is nu iets waar ik niets van ken. Mijn loodgieter ging me een offerte doen, maar ik wou me eens op voorhand informeren hoeveel een boiler + installatie redelijkerwijs mag kosten. Het gaat om een boiler van 150L-200L. De loodgieter sprak over Daalderop (welke goed zou zijn, mr wschl ook duurder). Iemand een idee of die véél duurder zijn? En hoeveel zou die grap me ongeveer kunnen kosten?

    Alvast bedankt voor wat informatie!!
    Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

  • #2
    Re: nieuwe boiler

    heb je geen CV?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: nieuwe boiler

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      heb je geen CV?
      grt,bouk.
      Ter verduidelijking: het gaat om een boiler die enkel warm water levert voor douche, wasbakken, .... Verwarming gebeurt elektrisch (appart). De boiler is ook elektrisch btw.
      Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

      Comment


      • #4
        Re: nieuwe boiler

        Na 6 jaar? De mijne houden het meestal 15-20 jaar uit .. Heb recentelijk de mijne ook moeten laten vervangen (Chaffotaux 200L 18jr dienst zonder enig onderhoud)

        Ik heb dus ook nagegaan wat een boiler 200L ong kan kosten .. In de kleinhandel loopt de prijs zowat uiteen tussen 650 en 850 € naargelang het model en type. Reken daar nog wat accesoires bij (overdrukventiel en purgeer/afsluitkranen) bij plus de werkuren (zou op 1,5 uur moeten geplaatst zijn denk ik) en de BTW en je weet ong waar je voor staat ..
        Ik heb nu een illuster onbekend Frans merk (Pacific, wereldberoemd in Frankrijk haha) waar ik "all in" 1k € voor betaald heb (is wel 3fasen 220, additionele aansluitkit, kassa kassa, maar dat zal de prijs wel niet maken denk ik ) .. Ik vind dat nog diefelijk gestolen maar 't is een kwestie van vraag en aanbod helaas (duurste offerte voor hetzelfde was nog 550€ meer!) .. (de particulier moet financieel gemolken worden? )
        FWIW

        Comment


        • #5
          Re: nieuwe boiler

          Aangeven aan verzekering, normaal krijg je dan toch een mooie vergoeding mits er waterschade is (ook al blijft het bij opkuisen).
          Bij mijn moeder ook een lek gehad in een leiding en alles terugbetaald gekregen buiten de vrijstelling van 200€.
          Ook bij ons al een gebroken afvoerleiding gehad, alles 100% terugbetaald.
          Ook al krijg je niet alles, altijd eens horen wat ze zeggen!
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: nieuwe boiler

            Mijn loodgieter zal waarschijnlijk hetvolgende voorstellen:
            Daalderop Mono elektroboiler 150L 1750W 071418054
            Daalderop
            1,093.50EUR (gevonden op een website) Dit lijkt me eerlijk gezegd wel duur... Is dit een 'normale' prijs voor een 'normale' boiler, of is dit meer een Rolls Royce-model onder de boilers?
            Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

            Comment


            • #7
              Re: nieuwe boiler

              hoeveel warm water heb je nodig.
              ben je met veel mensen in huis die vaak en veel warm water gebruiken.
              zo zijn er nog wel een paar reden te noemen, alvorens je beslist welke boiler met welke capaciteit je moet nemen.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: nieuwe boiler

                Mijn huidige boiler was ook een 150L, en die heb ik toch af en toe leeggetrokken toen die nog enkel op nachttarief stond. Momenteel staat er een timer bij zodat ik de hele dag kan opladen als ik dit wens.
                Bovendien heb ik me ook laten vertellen dat een boiler langer meegaat als die een grotere hoeveelheid water op een lagere temp. moet opwarmen, dan een kleinere hoeveelheid op een hogere temperatuur.
                Dus ik dacht 150L te behouden als afmeting.
                De loodgieter stelde ook een keukenboiler voor om water te besparen, maar dit komt ook op een 350€ naar verluid (wat me nu ook wel erg veel lijkt voor het beperkte gebruik).
                Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

                Comment


                • #9
                  Re: nieuwe boiler

                  Oorspronkelijk geplaatst door ODB Bekijk bericht
                  De loodgieter stelde ook een keukenboiler voor om water te besparen, maar dit komt ook op een 350€ naar verluid (wat me nu ook wel erg veel lijkt voor het beperkte gebruik).
                  Je moet niet alleen de aankoopprijs bekijken maar ook het verbruik!
                  Die 150 liter is nuttig om te verwarmen als je die gebruikt maar ook als die niet gebruikt wordt moet die warmgehouden worden!
                  Een doorstromer bijvoorbeeld heeft een kleiner debiet maar geen limiet in aantal liters, zo lang de kraan loopt heb je warm water en als de kraan dicht is stopt ook het verbruik.
                  Dat een loodgieter 200 liter wil verkopen is nogal logisch, hoe meer die verkoopt hoe meer die verdient.
                  Afhankelijk met hoeveel jullie zijn, met twee personen en 1 badkamer heeft het al niet veel nut om een echte boiler te hebben.
                  Last edited by VerSeg; 13 oktober 2009, 16:57.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: nieuwe boiler

                    Oorspronkelijk geplaatst door ODB Bekijk bericht
                    Mijn loodgieter zal waarschijnlijk hetvolgende voorstellen:
                    Daalderop Mono elektroboiler 150L 1750W 071418054
                    Daalderop
                    1,093.50EUR (gevonden op een website) Dit lijkt me eerlijk gezegd wel duur... Is dit een 'normale' prijs voor een 'normale' boiler, of is dit meer een Rolls Royce-model onder de boilers?
                    De Daalderop heeft waarschijnlijk als enige een koperen ketel, die kan veel beter tegen corrosie, en dan zal je ook niet elke 6 jaar een nieuwe moeten plaatsen.

                    Die Daalderop zou dus op lange termijn een betere investering kunnen zijn dan een goedkoper merk.

                    Meer info over die Daalderop boilers:
                    Itho Daalderop, ventilatie, tapwater, warmtepompen, boilers, regeltechniek, duurzaamheid, energiebesparing, nul op de meter, binnenklimaat, energieneutraal


                    Als je op gas verwarmt zou een nieuwe CV-ketel (condensatieketel) die ook voor warm water kan zorgen eigenlijk een betere investering zijn. Die moet dan niet constant een grote hoeveelheid water op een hoge temperatuur houden. De meeste branders hebben een debiet dat ruimschoots voldoet om een bad op een redelijke tijd vol te laten lopen.
                    Last edited by Black B@ndit; 13 oktober 2009, 18:06.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: nieuwe boiler

                      er zijn ook boilers met inox wand

                      greets
                      je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                      www.korandoke.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: nieuwe boiler

                        Ondertussen een telefoontje gehad vd loodgieter: een Daalderop koper boiler 150L aan 1550€, of een andere (gewone stalen) boiler aan 635€ Dit vind ik toch een enorm verschil, ook al mag die koper boiler beter zijn. Ik denk toch maar een gewone te nemen dan...
                        Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

                        Comment


                        • #13
                          Re: nieuwe boiler

                          odb laat ik u zeggen dat een deftige el. boiler meer is dan een koperen ketel alleen .
                          chauffotaux vergelijken met een bulex of daalderop is appels en peren vergelijken .
                          Bereken het el. verbruik eerst van de door jou loodgieter aanbevolen boiler en vergelijk dan eens beide toestellen , het zou wel eens kunnen dat je na 8 jaar meer betaald aan jou goedkope boiler . 6 jaar lijkt mij enorm vroeg , geen doorroest garantie van 10 jaar op het toestel ,indien dit het euvel is , indien het enkel dichtingen of verwarm-elementen zijn is een reparatie wel meer voor de hand liggen .
                          Trouwens mijn ouders kozen 4 jaar geleden voor chauffotaux en hebben al meer breuk gehad in die 4 jaar (steeds onder garantie hersteld maar toch) dan in 23 jaar Bulex.
                          trouwens inventum is een aan te bevelen merk van mijnen t'wegen .
                          Laat door verschillende loodgieters een offerte maken , je komt op korte termijn veel te weten over het hoe en waarom van een soort boiler ,altijd handig .

                          Comment


                          • #14
                            Re: nieuwe boiler

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Je moet niet alleen de aankoopprijs bekijken maar ook het verbruik!
                            Die 150 liter is nuttig om te verwarmen als je die gebruikt maar ook als die niet gebruikt wordt moet die warmgehouden worden!
                            Een doorstromer bijvoorbeeld heeft een kleiner debiet maar geen limiet in aantal liters, zo lang de kraan loopt heb je warm water en als de kraan dicht is stopt ook het verbruik.
                            Was ook het eerste waar ik aan dacht.
                            200 l constant verwarmen via electriciteit, wat kost dat (en wat verspil je daarmee)?
                            Enkel in de keuken hebben wij een electrisch boilertje dat enkel aangaat 10 min. vóór we wat potten moeten afwassen. 99% van de tijd staat dat dus uit.

                            Comment


                            • #15
                              Re: nieuwe boiler

                              Hey juppekes

                              Bij mij op het werk stonden de verschillende boilers in de promotie vorige week

                              Die komen regelmatig in promotie hoor

                              Kijk zelf maar eens, er zijn wel verschillende merken en types

                              Staan in de linker kolom vijfde hokje

                              Bootjes

                              Comment

                              Working...
                              X