Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Belgie in het nieuws in Canada

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Belgie in het nieuws in Canada

    Hallo Allemaal,

    Buiten het nieuws van het overlijden van Frank Vandenbroucke was er ook nog ander nieuws van Belgie te zien. Ineens ging het over Brussel en zijn Bombardier Flexity streetcars of te wel de trams. Er zijn twee trams die vandaag vanuit Brussel vertrokken zijn op weg naar Vancouver, Canada om hier gebruikt te worden tijdens de Olympische Spelen in 2010. Dat vond ik geweldig om te zien, we hebben dan toch een stukje Belgie in Vancouver tijdens de Spelen. Ik zal er zeker eens een ritje mee gaan maken tijdens de Olympische Spelen.

    Hier is het volledige artikel met video van een Belgische website, hier is het nog niet op de nieuws websites te vinden: http://www.brusselnieuws.be/artikels...e-winterspelen

    En dit is het stukje nieuws van het Canadese nieuws wat wij op TV zagen hier (in het Engels): http://www.youtube.com/watch?v=MFaB6EaY_xY

    Groetjes uit Vancouver,
    Ann
    Last edited by Ann75; 14 oktober 2009, 16:57. Reden: link bijgevoegd

  • #2
    Re: Belgie in het nieuws in Canada

    Hou hem in ere Ann, hij is "geleend".
    Vriendelijke groet,

    Jos

    Comment


    • #3
      Re: Belgie in het nieuws in Canada

      "Tuut zei de tram en de statie vertrok"

      Leuk he Ann.
      (en laat u maar goed soigneren gezien de "toestand" )
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #4
        Re: Belgie in het nieuws in Canada

        Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
        Hou hem in ere Ann, hij is "geleend".
        Verdorie je hebt gelijk
        Zouden ze ook 2 "watmannen" lenen?

        FERM OT > in het oosten van Duitsland sneeuwt het reeds, al, nu
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #5
          Re: Belgie in het nieuws in Canada

          Oeps...ja sorry..."geleend", maar toch wel tof dat het net van Belgie is. Ik zal er zeker voorzichtig op zijn...en natuurlijk ga ik ook wat foto'kes ervan nemen.

          Laat het daar maar lekker sneeuwen! Het sneeuwt hier ook al in vele delen van het land, maar bij ons is dat nog lang niet in zicht. De eerste sneeuw laat zich meestal niet zien tot eind november, in december of zelfs pas in januari. De bergen zullen hun lading sneeuw wel op tijd krijgen, maar hier beneden is het niet koud genoeg.

          Comment


          • #6
            Re: Belgie in het nieuws in Canada

            Oorspronkelijk geplaatst door Ann75 Bekijk bericht
            Oeps...ja sorry..."geleend", maar toch wel tof dat het net van Belgie is. Ik zal er zeker voorzichtig op zijn...en natuurlijk ga ik ook wat foto'kes ervan nemen.

            Laat het daar maar lekker sneeuwen! Het sneeuwt hier ook al in vele delen van het land, maar bij ons is dat nog lang niet in zicht. De eerste sneeuw laat zich meestal niet zien tot eind november, in december of zelfs pas in januari. De bergen zullen hun lading sneeuw wel op tijd krijgen, maar hier beneden is het niet koud genoeg.
            Ok Ann.
            Hier is het nu 6° C en bewolkt....
            (en PIKdonker Ann, hahaha)
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #7
              Re: Belgie in het nieuws in Canada

              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Ok Ann.
              Hier is het nu 6° C en bewolkt....
              (en PIKdonker Ann, hahaha)
              We hebben een heerlijke zomer achter de rug (mooi en zonnig weer sinds half mei, op een paar dagen wat minder weer hier en daar na) en we hebben ook een mooie nazomer gehad. Vorige week was het nog heerlijk zonnig en rond de 20 graden en de laatste week was het ook nog zonnig, maar wel maar rond de 12 a 13 graden overdag en 2 graden 's nachts...friskes dus. Op dit moment is het ook pikdonker...het is nu 21u38 maandag avond (Thanksgiving Day vandaag) en het is een 9 graden en ook bewolkt. Vanaf morgen regen buien en dat blijft zo een hele week duren.

              Comment


              • #8
                Re: Belgie in het nieuws in Canada

                Oorspronkelijk geplaatst door Ann75 Bekijk bericht
                We hebben een heerlijke zomer achter de rug (mooi en zonnig weer sinds half mei, op een paar dagen wat minder weer hier en daar na) en we hebben ook een mooie nazomer gehad. Vorige week was het nog heerlijk zonnig en rond de 20 graden en de laatste week was het ook nog zonnig, maar wel maar rond de 12 a 13 graden overdag en 2 graden 's nachts...friskes dus. Op dit moment is het ook pikdonker...het is nu 21u38 maandag avond (Thanksgiving Day vandaag) en het is een 9 graden en ook bewolkt. Vanaf morgen regen buien en dat blijft zo een hele week duren.
                Als we het toch weer over het weer hebben weer
                Ik heb nog geen "vuur" aan binnen.
                Na de felle onweders met véél regen, is het nu redelijk droog.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #9
                  Re: Belgie in het nieuws in Canada

                  Oorspronkelijk geplaatst door Ann75 Bekijk bericht
                  Het sneeuwt hier ook al in vele delen van het land, maar bij ons is dat nog lang niet in zicht.
                  Bij mijn schoonbroer in Edmonton sneeuwt het blijkbaar ook al aardig! (wij hebben een "live-link van Edmonton-stad en hij eentje van Antwerpen-zeevaartschool ... zo kennen we mekaar's weertoestand! )

                  Comment


                  • #10
                    Re: Belgie in het nieuws in Canada

                    Oorspronkelijk geplaatst door Carola Bekijk bericht
                    Bij mijn schoonbroer in Edmonton sneeuwt het blijkbaar ook al aardig! (wij hebben een "live-link van Edmonton-stad en hij eentje van Antwerpen-zeevaartschool ... zo kennen we mekaar's weertoestand! )
                    Dat is erg leuk inderdaad als je zo naar die webcams kan kijken. Laat het daar maar lekker sneeuwen. Vancouver ligt zo'n 1,160km ten westen van Edmonton en het klimaat hier is heel wat zachter in de winter dan daar, dit waarschijnlijk omdat Vancouver recht aan zee ligt en omringd is door bergen. Wij hebben op dit moment bewolking met regen buien en het zou een 15 graden worden vandaag. Dit is een webcam rechtstreeks vanuit Vancouver: http://katkam.ca/

                    Groetjes,
                    Ann

                    Comment

                    Working...
                    X