Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

A900 + 18-70 of 18-250

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • A900 + 18-70 of 18-250

    Iemand ervaring met deze (op het eerste zicht) gekke combo's?

    Idee is om met de A900 (die ook in cropmode kan werken) ook lichtbepakt te kunnen rondwandelen, maar ik weet niet wat er van kwaliteit overblijft, misschien is er iemand uit de omgeving waar ik een van deze lensjes eens even kan uittesten?

    Ik zoek dus geen topkwaliteit, daarvan ben ik al voorzien

    Thanks

  • #2
    Re: A900 + 18-70 of 18-250

    Geen ervaring mee, maar als er al eentje is waarmee dat een goed resultaat kan opleveren, dan is het eerder de nieuwere 18-55 denk ik .

    Of een KM24-105D: nog kleiner/lichter dan een 18-250...
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • #3
      Re: A900 + 18-70 of 18-250

      Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
      Geen ervaring mee, maar als er al eentje is waarmee dat een goed resultaat kan opleveren, dan is het eerder de nieuwere 18-55 denk ik .

      Of een KM24-105D: nog kleiner/lichter dan een 18-250...
      Yep, ben ondertussen ook al wat reviews van de 18-70 en zo tegengekomen, eerder bedroevend.
      Maar als ik al naar een 24-105 ga, kan ik net zo goed de 28-135 gebruiken, daar weet ik dat ik top heb. (en die heb ik ook nog)

      Comment


      • #4
        Re: A900 + 18-70 of 18-250

        Een A200/300 is volgens mi,j met welke lens ook, nog lichter en kan je tegenwoordig ook je kop, financiëel, niet kosten.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: A900 + 18-70 of 18-250

          Ik zou ook kijken naar een FF alternatief...Als je "niet-topkwaliteit" zoekt kun je best, zoals K2 zei, zoeken achter een 24-105 of een oudere 24-85 of 28-85...Dan behoud je het voordeel van je zoeker = foto en ook de volle 24megapiels
          Lenzen die ik niet zou kopen (nog minder dan niet-topkwaliteit) zijn de 28-100, 28-80, 35-105...

          Als je DT lenzen kiest, kijk dan naar de klassieke goeie DT lenzen: 18-250, 16-80, 18-55 (veel beter dan de 18-70...aub, voor dezelfde prijs laat je de 18-70 beter liggen tov de 18-55 ), 16-105...
          Vergeet niet dat je zoeker niet buiten het cropgebied gemaskeerd wordt en dat je lichtmeting ook verstoord raakt op matrix mode

          Veel plezier ermee!

          Comment


          • #6
            Re: A900 + 18-70 of 18-250

            Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
            Ik zou ook kijken naar een FF alternatief...Als je "niet-topkwaliteit" zoekt kun je best, zoals K2 zei, zoeken achter een 24-105 of een oudere 24-85 of 28-85...Dan behoud je het voordeel van je zoeker = foto en ook de volle 24megapiels
            Lenzen die ik niet zou kopen (nog minder dan niet-topkwaliteit) zijn de 28-100, 28-80, 35-105...

            Als je DT lenzen kiest, kijk dan naar de klassieke goeie DT lenzen: 18-250, 16-80, 18-55 (veel beter dan de 18-70...aub, voor dezelfde prijs laat je de 18-70 beter liggen tov de 18-55 ), 16-105...
            Vergeet niet dat je zoeker niet buiten het cropgebied gemaskeerd wordt en dat je lichtmeting ook verstoord raakt op matrix mode

            Veel plezier ermee!
            Misschien hebben jullie wel gelijk. AL zet Sony toch niet voor niets er een cropmode op, ik zou die wel eens willen benutten ook.

            Comment


            • #7
              Re: A900 + 18-70 of 18-250

              Waarom niet gewoon de 50mm erop zetten?
              about.me/stijnv

              Comment


              • #8
                Re: A900 + 18-70 of 18-250

                Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
                Waarom niet gewoon de 50mm erop zetten?


                Waarom koop je een kanon van een camera om er dan "minderwaardig" glas op te zetten? Veel MP is niks waard zonder degelijke lenzen.

                G
                fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

                Comment


                • #9
                  Re: A900 + 18-70 of 18-250

                  Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht


                  Waarom koop je een kanon van een camera om er dan "minderwaardig" glas op te zetten? Veel MP is niks waard zonder degelijke lenzen.

                  G
                  Was benieuwd wanneer deze reaktie ging komen

                  HA simpel, omdat ik geen andere cam wil kopen en meenemen, maar ook geen KANON van glas. Als ik de 24-70 CZ op de A900 zet, is het een massieve blok, net iets tevel voor een citytrip.
                  SImpele uitleg is altijd goed cam, goed glas, maar soms is dit toch overkill?
                  Stel ik heb enkel een Ferrari, (droom droom) mag ik daar dan niet mee naar de bakker in het dorp?

                  Comment


                  • #10
                    Re: A900 + 18-70 of 18-250

                    Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                    Misschien hebben jullie wel gelijk. AL zet Sony toch niet voor niets er een cropmode op, ik zou die wel eens willen benutten ook.
                    Die cropmode is handig omdat het je alleszins niet beperkt (in tegenstelling tot bij canon FF...) maar ook vooral bedoeld (dit is "pure" speculatie natuurlijk) voor mensen die reeds veel DT glas hebben, zodat het bruikbaar blijft

                    Ik heb niets tegen DT glas op een FF body, moest ik DT glas hebben, zou ik het ook op een FF gebruiken, maar een DT lens kopen om te gebruiken op een FF is zoals 4x4 banden kopen voor onder je ferrari

                    Als kwaliteit niet primeert...misschien kijken voor een FF28-300 van tamron/sigma? Ik zie enkele redenen om dit te verkiezen boven een DT18-250: zoeker blijft groot, geen verwarring voor lichtmeting, en last but not least: je behoudt je 24 megapixels

                    Is de 28-135 die je hebt te zwaar als walk around?
                    Last edited by Portmixus; 12 oktober 2009, 21:02.

                    Comment


                    • #11
                      Re: A900 + 18-70 of 18-250

                      Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
                      Die cropmode is handig omdat het je alleszins niet beperkt (in tegenstelling tot bij canon FF...) maar ook vooral bedoeld (dit is "pure" speculatie natuurlijk) voor mensen die reeds veel DT glas hebben, zodat het bruikbaar blijft

                      Ik heb niets tegen DT glas op een FF body, moest ik DT glas hebben, zou ik het ook op een FF gebruiken, maar een DT lens kopen om te gebruiken op een FF is zoals 4x4 banden kopen voor onder je ferrari

                      Als kwaliteit niet primeert...misschien kijken voor een FF28-300 van tamron/sigma? Ik zie enkele redenen om dit te verkiezen boven een DT18-250: zoeker blijft groot, geen verwarring voor lichtmeting, en last but not least: je behoudt je 24 megapixels

                      Is de 28-135 die je hebt te zwaar als walk around?
                      De 28-135 is geen lichtgewicht hoor, helaas valt dat tegen.
                      Maar die Tamron 28-300, kan ik ook eens bekijken, nu je erover spreekt, ik heb er zelfs nog een liggen van vroeger op mijn Minolta 7000... Mja, een topper was dat nooit. Ik vermoed dat de eerste beste kitlens het beter doet.
                      Ga ik toch eens testen....

                      Comment


                      • #12
                        Re: A900 + 18-70 of 18-250

                        Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                        De 28-135 is geen lichtgewicht hoor, helaas valt dat tegen.
                        Er zit inderdaad serieus wat staal en glas in hé .

                        Vandaar dat ik als lichtgewicht-alternatief aan een 24-105ke dacht. Een degelijke FF-lens die nog kleiner en lichter is, bestaat niet denk ik. En met f/3.5-4.5 blijft ze ook nog redelijk bruikbaar bij wat minder licht.
                        En dan de grip er nog af halen... Dat gaat al direct de helft minder wegen dan mét grip en een CZ24-70 erbij.
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                        Comment


                        • #13
                          Re: A900 + 18-70 of 18-250

                          Mocht je toch nog richting DT-lens denken, dan zou ik eerder eens naar een CZ16-80 kijken, denk ik.
                          Ik heb ze zelf niet, maar als ik zo de test op photozone bekijk, dan denk ik dat deze op jouw sensor ook best voor een goed resultaat zal zorgen.

                          (Ofwel misschien een Sigma 18-250 HSM die schijnbaar qua resolutie en scherpte ook heel goed zit ?)
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                          Comment


                          • #14
                            Re: A900 + 18-70 of 18-250

                            hyperzooms op 24MP hebben terug charme... je kan de beeldjes genoeg verkleinen om er scherpte in te krijgen

                            'k heb zo'n 18-200 die voldoende was op kleinbeeld, maar op mijn A700 door de mand valt.

                            G
                            fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                            Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

                            Comment


                            • #15
                              Re: A900 + 18-70 of 18-250

                              ik begrijp ook het nut niet van een FF 24mp body met een goedkoop lensje erop.. die gaat gigantisch door de mand vallen.. een FF body van dit kaliber vereist gewoon erg goed glaswerk..cz 16-80 is ook niet de allerbeste cz die er te koop is..er is beter materiaal van cz te koop.... een dure body noopt je gewoon tot diep in de buidel tasten voor goed glaswerk, zodat de kwaliteit tot volle uiting komt.. anders had je net zo goed een instap-sony kunnen kopen..

                              je zet op een 5dmkII,1dsmkIII,of d700 of d3x toch ook geen prul van nog geen 250 euri..? dat werkt echt niet hoor.. zonde van het geld dat je voor de body uitgegeven hebt..

                              Comment

                              Working...
                              X