Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

IS of non IS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • IS of non IS

    Beste mensen,

    Ik kan 2 lenzen kopen:

    - een 70-200mm F2.8 IS USM
    of
    - een 70-200mm F2.8 USM

    Ik zou deze willen gebruiken voor rallysport foto's te nemen. Daar ik overstap van een 70-300mm wil een extender gebruiken nl de 1.4. De L-series zijn mij te beperkt om alleen een keuze te maken. Daarom mijn vraag aan jullie profs...
    Welke kies ik het beste en waarom ?

    Mvg,
    F

  • #2
    Re: IS of non IS

    Vanaf 135mm is IS geen overbodige luxe, sommigen zouden op alle objectieven IS willen.
    Als je rallysport wilt fotograferen is IS een must.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: IS of non IS

      EUh, is dit voor een crop of FF body. Voor de eerste is 200mm ok, voor de FF echter te kort en kan je beter meteen voor een 100-400L gaan. Kijk eens met ExposurePlot welke focal lengte je meest gebruikt voor rally om een goede keuze te maken.
      Heb zelf nog niet zo lang een 80-200/2.8 IS om hierover een aanbeveling te doen betreffende IS, maar op het circuit ga ik IS mode 2 zeker veel gebruiken.
      Te veel lenzen en te weinig tijd.
      http://pentaxlenstest.blogspot.com/

      Comment


      • #4
        Re: IS of non IS

        IS vind ik een must, ik koop niet meer zonder. (nieuw glas komt ook meestal in IS versie uit)

        Comment


        • #5
          Re: IS of non IS

          Ik had eerst een Sigma 70-200 f2,8 , en daarna heb ik de Canon 70-200 f2,8 L IS gekocht. Vooral bij de wat langere sluitertijden is het percentage bruikbare foto's duidelijk hoger sinds ik de Canon gebruik.

          Als je er het geld voor hebt, dan koop je best meteen de IS-versie...
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: IS of non IS

            Maar het is niet noodzakelijk....

            Ik trek telegeleide raceautokes met een 70-200 F4 zonder IS en dat gaat prima en geloof mij, die flitsen veel rapper voorbij dan een rallyauto (in verhouding).

            Als je het geld hebt: ja maar het hoeft niet (alsjeeenvastehandhebt)

            Comment


            • #7
              Re: IS of non IS

              Als je op basis van je ervaringen weet dat de extender veelvuldig nodig zal zijn, is het raadzaam de 100-400 mm van Canon bij je keuze te betrekken. Bijkomend voordeel is dat die alleen een in IS-uitvoering te koop is en de kwestie IS of non-IS niet meer aan de orde is ...

              Comment

              Working...
              X